180m SNG's - del 7


23/05-2013
15179 visninger

Din vurdering
5 / 5 (4 stemmer)

I det syvende afsnit kigger Lasse i samarbejde med PokerNetteren hamsjelv (Henrik), Henrik's spil igennem i en 180 mands sit and go.

Kommentarer

23-05-2013 22:21

Feeeedt!


23-05-2013 23:18

Replay replay replay replay... Vi gider ikke vente på den sidste joooooooo


24-05-2013 00:11

Har lige hurtigt set starten og ser resten i morgen, nu har jeg selv spillet de her en del, og også profitabelt. Men åbenlimpe (2 min inde), den undrer jeg mig over, den har jeg sjældent hørt folk sige er et profitabelt spil. Enlighten me pls.


24-05-2013 00:37
addict7800 skrev:
Har lige hurtigt set starten og ser resten i morgen, nu har jeg selv spillet de her en del, og også profitabelt. Men åbenlimpe (2 min inde), den undrer jeg mig over, den har jeg sjældent hørt folk sige er et profitabelt spil. Enlighten me pls.


Vel primært fordi det er niveauafhængig. Uden at spile SNG tror jeg folk tænker meget lidt i ranges på $2,5 180 mands SNG. Så selvom vi limper utg hvor vi spiller vores hånd rimelig faceup som små PP og måske nogle SC'ers får vi alligevel meget value når vi rammer grundet niveauet.

Så på dette niveau er det muligvis? bedre at openlimpe tidligt i touren med små PP's da der er større værdi i at komme billigt til floppet.

Men jo std. er det helt sikkert ikke og det kan blive exploited ret så kraftigt hvis man sidder til bords med få regs som førhen har opfanget det. Så som en general strategi bryder jeg mig heller ikke meget om det.

24-05-2013 00:53

Men generalt en knaldgod video og kan da se du har lært en del hamsjelv især mht. betsizings postflop. At du så stadigvæk er lidt en tørkiks til tider kommer du nok aldrig helt væk fra ;-)

Niveauet er selvfølgelig ikke vanvittigt men alligevel ret interessant. Tror hvert i fald mange kan tage en del med sig i at fokusere langt mere på bordets dynamik og villains ifht. hvilke kort de får i givne situationer.

1 hånd spekulerer jeg dog stadig lidt over. Det er hvor han får 66 i SB og BB sidder med 9-10bb nogenlunde tror jeg. Der vil du hellere raise-calle end shove.

Kan følge tankegangen i at 22-55 hos nogle folder til et skub fra SB. Derimod vil de gerne 3-bet skubbe disse hænder mod et klik fra SB og vi derfor får dem inkluderet i den range vi kommer ind mod ved at shove.

Umiddelbart syntes jeg kun det kan virke på disse lowstakes SNG mod nonregs. Jeg tror sjældent det sker under "normale" omstændigheder at BB folder 22-55 mod et skub fra SB hvorved de derfor allerede er inkluderet i den range vi kommer ind mod.

Hvis vi klikker kan det derimod opfattes somom der er FE og BB kan finde på shove med hænder som ikke havde været i hans callingrange. Disse hænder flipper vi for det meste imod og jeg kan ikke vurdere om det er bedre at få disse hænder inkluderet eller at kunne tage blinds ned en større %-del af gangene.


24-05-2013 02:54

@ Dieb

Er det helt slut med NL-cash videoer ?


24-05-2013 04:02

Really?

Skulle han virkelig kalde 4k så meget oftere end 9k til at det kan forsvares ikke shove? (84s hånden, 21 min.) Har min tvivl.

Ellers et godt råd som jeg fik for laaaaaaaaaaaaang tid siden, hvis en spiller checker 2 gange til dig byd altid anden kald. Ved kald og et overkort kommer på river byd hårdt.

Efter min erfaring virker det råd stadig.


24-05-2013 04:25

~40 min, hvorfor smider du 89o fra sb?


24-05-2013 04:59

Tillægsspørgsmål, har vi nogensinde en click-fold range når vi eller modstanderen sidder med 7 eller under bb?


24-05-2013 06:50
addict7800 skrev:
Har lige hurtigt set starten og ser resten i morgen, nu har jeg selv spillet de her en del, og også profitabelt. Men åbenlimpe (2 min inde), den undrer jeg mig over, den har jeg sjældent hørt folk sige er et profitabelt spil. Enlighten me pls.


Sebbecenter +1

På de her stakes kan du sagtens limpe uden at blive exploited, og folk fatter nada af hand reading og ranges i det hele taget, så du får stacket folk af langt mere light, end du ville på højere stakes.


Sebbecenter skrev:
Men generalt en knaldgod video og kan da se du har lært en del hamsjelv især mht. betsizings postflop. At du så stadigvæk er lidt en tørkiks til tider kommer du nok aldrig helt væk fra ;-)

Niveauet er selvfølgelig ikke vanvittigt men alligevel ret interessant. Tror hvert i fald mange kan tage en del med sig i at fokusere langt mere på bordets dynamik og villains ifht. hvilke kort de får i givne situationer.

1 hånd spekulerer jeg dog stadig lidt over. Det er hvor han får 66 i SB og BB sidder med 9-10bb nogenlunde tror jeg. Der vil du hellere raise-calle end shove.

Kan følge tankegangen i at 22-55 hos nogle folder til et skub fra SB. Derimod vil de gerne 3-bet skubbe disse hænder mod et klik fra SB og vi derfor får dem inkluderet i den range vi kommer ind mod ved at shove.

Umiddelbart syntes jeg kun det kan virke på disse lowstakes SNG mod nonregs. Jeg tror sjældent det sker under "normale" omstændigheder at BB folder 22-55 mod et skub fra SB hvorved de derfor allerede er inkluderet i den range vi kommer ind mod.

Hvis vi klikker kan det derimod opfattes somom der er FE og BB kan finde på shove med hænder som ikke havde været i hans callingrange. Disse hænder flipper vi for det meste imod og jeg kan ikke vurdere om det er bedre at få disse hænder inkluderet eller at kunne tage blinds ned en større %-del af gangene.


Tak!

Det er nu ikke kun 22-55, der kan 3bet shove, som ellers havde foldet. Det er også K2s+ og A2+. Pointen er ligesom bare, at samtlige hænder, der crusher os, kommer vi ind imod uanset hvad, men alle de hænder, vi crusher, kommer vi ikke ind imod, hvis vi shover. Når vi inducer, er det for at få flere komboer af hænder, som vi dominater, med. Bagsiden ved medaljen ift. de små PP's er, at vi altid inducer flere hænder, vi flipper mod, end hænder, vi dominater. Men det gør ikke noget - det er cEV, og vi har et PP. Så bliver det aldrig skidt :)



SanderM skrev:
Really?

Skulle han virkelig kalde 4k så meget oftere end 9k til at det kan forsvares ikke shove? (84s hånden, 21 min.) Har min tvivl.

Ellers et godt råd som jeg fik for laaaaaaaaaaaaang tid siden, hvis en spiller checker 2 gange til dig byd altid anden kald. Ved kald og et overkort kommer på river byd hårdt.

Efter min erfaring virker det råd stadig.


RE: JTo på AK3ss-boardet

Sizing på river er en funktion af, hvilken range vi sætter villain på, og hvordan vi forventer hans range fordeler sig i call/folds ift. vores betsizing. Jeg siger, jeg forventer han folder sine Kx til et shove, og eftersom jeg tror, han har markant flere Kx end Ax i sin range, idet han flatter preflop, vælger jeg en sizing, jeg er "sikker" på, Kx vil kalde.

Kalder han et shove med både Kx og Ax, så er shovet self. bedre.

RE: 98o i SB, ca. 40min

Henrik folder 98o i SB idet hånden er åbnet, og han ikke har lyst til at lave et fancy shove med 9 høj.

RE: 7bb raise/folds

Du kan med garanti finde spots, hvor du profitabelt kan raise/folde med 7bb. Spørgsmålet er bare, om det ikke er mere +EV at shove i alle de spots også. Umiddelbart vil jeg mene, det er bedre at shove i 99% af tilfældene med 7bb stacks, men kan ikke udelukke, der findes ekstreme spots, hvor r/f kan være bedre. Det er bare så sjældent, at vi for alle praktiske årsager godt kan sige nærmest aldrig.

24-05-2013 12:36
Suffer Well skrev:
@ Dieb

Er det helt slut med NL-cash videoer ?


Nej, vi har bare ikke nogen til at lave dem lige nu. Men hvis du har lyst, så vil jeg gerne købe et par videoer. Eller hvis du kender nogen der kan lave dem.

24-05-2013 12:52
lallez0r skrev:
RE: JTo på AK3ss-boardet

Sizing på river er en funktion af, hvilken range vi sætter villain på, og hvordan vi forventer hans range fordeler sig i call/folds ift. vores betsizing. Jeg siger, jeg forventer han folder sine Kx til et shove, og eftersom jeg tror, han har markant flere Kx end Ax i sin range, idet han flatter preflop, vælger jeg en sizing, jeg er "sikker" på, Kx vil kalde.

Kalder han et shove med både Kx og Ax, så er shovet self. bedre.
Stadig ikke helt tilhænger, men fred være med det.

RE: 98o i SB, ca. 40min

Henrik folder 98o i SB idet hånden er åbnet, og han ikke har lyst til at lave et fancy shove med 9 høj.
Åh sorry, havde ikke set hånden var åbnet nok en smule sent jeg så den.

RE:7bb raise/folds

Du kan med garanti finde spots, hvor du profitabelt kan raise/folde med 7bb. Spørgsmålet er bare, om det ikke er mere +EV at shove i alle de spots også. Umiddelbart vil jeg mene, det er bedre at shove i 99% af tilfældene med 7bb stacks, men kan ikke udelukke, der findes ekstreme spots, hvor r/f kan være bedre. Det er bare så sjældent, at vi for alle praktiske årsager godt kan sige nærmest aldrig.
Det var nu mest mønstret på Henrik, eftersom han hu sidder og clicker som om han har den store gameplan, med alle de click hu. Og det virker på mig som om han gør det fordi det er std. move at gøre også selvom folk er shorte. Og som du selv skriver det her, så er std. move nu at shove.

24-05-2013 14:02

Hvad med PLO? Var der ikke noget om at Ager B var i gang med at krerer en??


24-05-2013 15:00

Synes det er direkte forkert at click-folde med A6 og A7... Hvis vi spiller mod bare en der kan bare det mindste ryger de jo light ind over.. Jeg forstår det simpelthen ikke - jeg ved godt at jeg giver god argumenation for netop at clicke, men ALLE ryger da ind over med alle A og mange K..
I dette aktuelle tilfælde med lige de gutter her er det måske +ev.. Men er sikker på at langt størstedelen af sådan nogle spots er det klart -ev...

måske jeg bare er en donk - men synes det er forkert når man må formode at der stadig findes en del af os der spiller 2,5 som ikke spiller med hjælpemidler at give det indtryk at sådan skal man gøre...
I min verden burde du gøre mere opmærksom på at det kun er mod SÅ stramme gutter..


24-05-2013 15:01
gmfischer skrev:
Hvad med PLO? Var der ikke noget om at Ager B var i gang med at krerer en??


Jo, men han har vist haft en del og se til. Men det er planen at det kommer.

24-05-2013 15:03

@Nitram
Han siger jo netop, at det er fordi det er mod særligt tighte spillere.


24-05-2013 15:07

Vil bare lige komme med hurtig kommentar til HU spillet. Generelt når man spiller mod så tight og passiv villian har jeg ikke en fold range fra SB 10-15bb dyb. Overvej at limpe mange flere hænder (især mod en så passiv villian), da du vil kunne tage absurd meget ned ved flop bets og dermed undytte hans passivitet postflop.

Generelt er en balanceret og velovervejet limp-strategi, en meget profitabel strategi og helt sikkert noget man skal have i værktøjskassen, både mod fisk og regs.


24-05-2013 15:15
jonesbn skrev:
Vil bare lige komme med hurtig kommentar til HU spillet. Generelt når man spiller mod så tight og passiv villian har jeg ikke en fold range fra SB 10-15bb dyb. Overvej at limpe mange flere hænder (især mod en så passiv villian), da du vil kunne tage absurd meget ned ved flop bets og dermed undytte hans passivitet postflop.

Generelt er en balanceret og velovervejet limp-strategi, en meget profitabel strategi og helt sikkert noget man skal have i værktøjskassen, både mod fisk og regs.


Rigtig gode pointer, helt enig.

HU er en fase af spillet, man ikke må glemme. Der er simpelthen for meget at hente, også selvom man relativ sjældent kommer dertil i 180m.

24-05-2013 15:16
Tassadar skrev:
@Nitram
Han siger jo netop, at det er fordi det er mod særligt tighte spillere.


Men så tighte spillere er dælme sjældent.. Det er ypper sjældent jeg har stødt på den slags spillere på et FT.. Også mener jeg bare at det er en forkert turnering at hive fat i... Det ville da give mere mening - i min verden - hvis det var et "normalt" FT der blev vist... Synes det er forkert at bruge et helt afsnit på en turnering hvor de første rigtige beslutninger kommer så sent.. Indtil da køre den jo bare på autopilot med de hænder der bliver samlet op..

24-05-2013 15:50

En video om shorthanded play i endgame fra 5 og ned ku' være sweet.


24-05-2013 16:00
Sebbecenter skrev:
Men generalt en knaldgod video og kan da se du har lært en del hamsjelv især mht. betsizings postflop. At du så stadigvæk er lidt en tørkiks til tider kommer du nok aldrig helt væk fra ;-)

Hej Sebbe

Ja heldigvis er der sket fremgang :D men ja arbejder stadig på at få lagt de tørkiks i graven hehe.

Har ikke set video endnu men mon ikke weekenden skal bruges på det.

24-05-2013 21:18

Jeg kan ikke være den eneste, der åbnede tråden, i håb om at Asgers video var done...


24-05-2013 21:23
Grethe skrev:
Jeg kan ikke være den eneste, der åbnede tråden, i håb om at Asgers video var done...


Med 1025 views allerede er det nærmest en selvfølge :D

Diebs Ekstra-Bladet-værdige shock and awe-rubrik er fucking proooooo

24-05-2013 21:46

Super video!

Lasse har imo lidt samme styrke som Jungleras i sin formidling. Alle argumenterne præsenteres på meget afklaret og pædagogisk vis, både i videoen og i opfølgningen i trådene. Ved ikke hvor relevant det er for PN som helhed, men jeg kunne godt tænke mig at se en video med Lasse i MTT's med dybere strukturer (evt. med en gæstecoach), for at se hvordan han justerer hertil og måske få opstillet nogle "do´s and dont's" i forhold til turbo poker kontra non-turbo.


24-05-2013 21:57

Er Lasse ham, der giver råd? Uagtet hvem han er, så to tommelfingre op herfra. Han formidler virkelig godt, er tålmodig, interessant at høre på og for en rusten pokerspiller som jeg selv, er der en flodbølge af "Aha!" oplevelser. Virkelig god video!


24-05-2013 22:14
Grethe skrev:
Jeg kan ikke være den eneste, der åbnede tråden, i håb om at Asgers video var done...


også her

24-05-2013 23:29
strange_man skrev:
Super video!

Lasse har imo lidt samme styrke som Jungleras i sin formidling. Alle argumenterne præsenteres på meget afklaret og pædagogisk vis, både i videoen og i opfølgningen i trådene. Ved ikke hvor relevant det er for PN som helhed, men jeg kunne godt tænke mig at se en video med Lasse i MTT's med dybere strukturer (evt. med en gæstecoach), for at se hvordan han justerer hertil og måske få opstillet nogle "do´s and dont's" i forhold til turbo poker kontra non-turbo.


Mange tak for de fine komplimenter! Fedt, du kan bruge videoerne til noget.

Mht. dybere strukturerede MTT's, eller rettere non-turbo MTT's, så er de langt fra mit maingame, og selvom jeg sikkert kunne lave en skilling i dem, vil jeg ikke bryde mig synderligt meget om at give udtryk for, at jeg er chef til dem. Det er jeg nemlig ikke.

Jeg holder mig til videoer om de formater, jeg med god smag i munden kan kalde mig ekspert i. PN Expert-tagget forpligter jo :)

Hvis der nu var en reel non-turbo MTT-chef, der gad leakfinde en af mine HH's (a la det, jeg gør med Henrik her), er jeg game. Ellers holder jeg mig fra de videoer. :)


Cheech skrev:
Er Lasse ham, der giver råd? Uagtet hvem han er, så to tommelfingre op herfra. Han formidler virkelig godt, er tålmodig, interessant at høre på og for en rusten pokerspiller som jeg selv, er der en flodbølge af "Aha!" oplevelser. Virkelig god video!


Tak! Altid fedt med et klap på skulderen :)

Ja, det er mig.

lallez0r = Lasse (NB: alså IKKE Nikolaj)

24-05-2013 23:48

Det kunne dog godt være Nikolaj, intet galt med at give ham credit for en ting eller to som lasse laver IMO


24-05-2013 23:51
luckb0x skrev:
Det kunne dog godt være Nikolaj, intet galt med at give ham credit for en ting eller to som lasse laver IMO


Haha... Lone er enig!

24-05-2013 23:58
lallez0r skrev:

Mange tak for de fine komplimenter! Fedt, du kan bruge videoerne til noget.

Mht. dybere strukturerede MTT's, eller rettere non-turbo MTT's, så er de langt fra mit maingame, og selvom jeg sikkert kunne lave en skilling i dem, vil jeg ikke bryde mig synderligt meget om at give udtryk for, at jeg er chef til dem. Det er jeg nemlig ikke.

Jeg holder mig til videoer om de formater, jeg med god smag i munden kan kalde mig ekspert i. PN Expert-tagget forpligter jo :)

Hvis der nu var en reel non-turbo MTT-chef, der gad leakfinde en af mine HH's (a la det, jeg gør med Henrik her), er jeg game. Ellers holder jeg mig fra de videoer. :)


Tjo, men det var såmænd ikke fordi hverken dine eller gæstecoachens manglende kundskaber skulle udstilles, men nærmere for at fremhæve og diskutere vigtige forskelle i de to formater, da ca. alle tourspillere grinder begge og derfor må der også være en del leaks og optimeringer fra begge lejre at tage fat på.

25-05-2013 02:07
lallez0r skrev:
Grethe skrev:
Jeg kan ikke være den eneste, der åbnede tråden, i håb om at Asgers video var done...


Med 1025 views allerede er det nærmest en selvfølge :D

Diebs Ekstra-Bladet-værdige shock and awe-rubrik er fucking proooooo


Haha, jeg havde faktisk ikke Asgers video i tankerne da jeg lavede tråden. Men et eller andet sted er det jo liiidt træls, at der skal arbejdes med overskrifterne for at få folk til at trykke. Men sådan er det i dag, hvor kedelige overskrifter ikke rigtig fanger folk. Jeg lover at skrue ned for overskrifterne, når folk begynder at trykke på "180 mand video af Lallez0r" ect. :)

25-05-2013 17:34

Som altid en rigtig god video, og kunne se flere spots hvor jeg laver de samme fejl som Hamsjelv.

Ser allerede frem til afsnit 8 :)


26-05-2013 18:30

Det tog mig kun et par uger, efter at jeg har bestemt mig til at arbejde med mit pokerspil, til at jeg faktisk fandt noget brugbart. Hvilken jungle.

Tjente en del under russer invasionen for hvad.. 10 år siden og siden da bare spillet lidt nu og da, kun for at finde ud af at jeg er en donk i dag. Det kan min selvtillid ikke holde til så jeg må igang med teorien igen, så når jeg spiller/træner på lowstacks at jeg har en ide om hvad jeg skal øve mig i, hvilket jeg ikke har lige nu.

Fed video og kommentering.


31-05-2013 14:24

Det ser ud til at folk har været lidt bedre til at se den her video. Derfor kommer den næste video op i næste uge.


05-06-2013 19:21

Den næste video bliver smidt op i morgen.


05-06-2013 20:31
Dieb skrev:
Den næste video bliver smidt op i morgen.


I den forbindelse vil jeg bare lige sige, at der KAN være problemer med videoens opløsning, idet den egentlig er skudt i 1080p, men det kunne jeg ikke få banket selve replayeren op i. Sig til, hvis det bliver et problem for nogle af jer, der har opløsning, der er mindre end 1080p, så skal jeg nok lave videoen om i en lidt mere lav-opløsningsvenlig udgave :)

05-06-2013 20:59

når du siger imorgen.. mener du så næste onsdag ?? :P


06-06-2013 19:53

bump :)


06-06-2013 20:17

Der er obv ingen der tror på, at jeg rent faktisk ville få den op i dag, vel? ;) Der har været nogle andre ting i dag, men jeg satser på at få den op i morgen.


06-06-2013 20:20
Dieb skrev:
Der er obv ingen der tror på, at jeg rent faktisk ville få den op i dag, vel? ;) .


Prøv med Viagra :)

06-06-2013 20:23
Dieb skrev:
Der har været nogle andre ting i dag, men jeg satser på at få den op i morgen.


Ah så du har allerede pillerne :) Well god fornøjelse.

06-06-2013 21:36

@Dieb

Lidt OT I know. Men hvad med videoer fra Saibot? Har I nogen liggende? Er han stoppet?


06-06-2013 22:09

Vi har ikke nogen på lager lige pt. Jeg vil lige prøve at undersøge status med videoer i morgen. Hvad skal vi have lavet og hvem kan lave dem. Asger b skylder jo også en PLO video.


06-06-2013 22:10

Haha! Det er for sygt


10-07-2013 23:36

Ye, det er sku ret sløjt af mig, men jeg har været for beskæftiget til at spille meget kort det sidste stykke tid. Hvis nogen kan guide mig igennem en måde at lægge et sound-track over en video i Camtasia, ville det være fedt. Anyone?


10-07-2013 23:37

Øhrm.. ikke en random popsang selvfølgelig. Lægge min fløjelsbløde stemme over en video, that is ;)