180m SNG's - del 5


02/04-2013
18850 visninger

Din vurdering
5 / 5 (5 stemmer)

I afsnit 5 kigger vi på middle game hænder og fortsætter, hvor vi slap sidst.

Kommentarer

02-04-2013 14:21

Nu skal der vel ikke gå et par måneder før 6'eren kommer? :)


02-04-2013 15:12

Gode ting er værd at vente på!


02-04-2013 15:13

Nitrrrrrram

Som altid.. så er den vel lige på trapperne :D


02-04-2013 15:33

nice video, også for Argyle_DK også lige en plads i rampelyset når hans blinds bliver tyvstålet!


02-04-2013 15:33

meget pædagogisk, en smule for pædagogisk til min smag, håber der kommer lidt mere fart over feltet i de sidste, absolut guldkorn der kommer ud, men mange gentagelser.

det ville være mere spændende at høre fra 8/15/3.5re hvor spillerne er lidt mindre psykotiske end de er i 2.5

især 3.5re hænder hvor vores dybere stack gør at spots får nogle flere levels hvilket imo gør det lidt mere brugbart at gå i dybden med dem.

derudover, k-10s, du inducer aldrig for 8bb ? ikke fordi vi får mere fe, men fordi hans shovingrange er bredere end hans callingrange ? vi undgår aldrig hans a-x range, men kan tilføje lidt k-x q-x 10-x han kan vælge at shove fremfor at folde hvis vi shover.


02-04-2013 16:06

Fin video overall, men laver du ikke en rimelig stor fejl ved ca 42 min+ da du helt glemmer at fortælle PokerStove hvilket board din call/fold-decision med AKo er på? I har jo set et flop; 238 rainbow. Så derfor har du selvfølgelg ikke 62% equity mod hans push-range, men nok nærmere 40-50% (gider ik selv lige tjekke). Derfor er det dog stadig et call og er enig med dig i at det er +EV at bet/calle på det board mod en fisk med AK.

EDIT: Det er næsten lidt komisk når du siger "måske har han også A8 med i sin range" og så trykker du "OK" i pokerstove og ser at du pludselig har 64% i stedet for 62% selvom boardet jo netop er 238 :DD og så siger du "det ændrer bare ik det store".. :P


02-04-2013 17:21

Panda har self ret :) Gav ikke så meget mening.

@Lalle
Når du klik raiser med AK, hvad er så din raise fold range? Noget Axs? nogle dårlige broadways?

Du siger, at regs folder AJ og måske AQ, hvis du shover AK. Jeg ville umiddelbart mene at det var et snap call med de handsker. Tager jeg fejl, og i så fald, hvorfor?

Folder du QT, hvis bigstacken kommer over toppen?
Når du siger at du ikke ville have noget imod at åbne med QTo, hvis BB var meget aktiv, går jeg udfra at du mener aktiv som i callish, ikke?


02-04-2013 19:35

Hey Lalle

Hvad gør du med JQo-hånden ved ca 34. min fra UTG, UTG+1 og UTG+2? Du siger det er super nemt skub fra UTG+4 ( i spottet) og er helt enig, men hvad med fra tidligere positioner? I mine øjne bliver den close, men hvad sir du? :)


02-04-2013 19:59

igen en fornøjlse Lasse og lærigt for mig kan nu kun vente på afsnit 6 :)


03-04-2013 08:26

Panda
Doh!
hehe ja hele den sekvens kunne vidst have brugt en omgang korrektur! Ang. QJo, så må jeg lige se på det, når jeg kommer hjem. Jeg har ikke adgang til decent internet herfra. Men svaret er nok typisk, at den kan gå begge veje, som du selv siger, hvis vi snakker 10-ish BB.

Live
Nu er du godt nok ikke en af dem, jeg ville mene er målgruppen for en begynder- videoerne, men jeg tager helt sikkert kritikken til efterretning. Der ER mange gentagelser, men sjovt nok er det altid de samme leaks, folk har. Så hellere en gang for meget end en gang for lidt!

Jeg tror ikke, vi når ind på 3.5+r. Skemaet er ret propper allerede desværre, men det er helt rigtigt et mere interessant spil at se på ift. de situationer, der opstår i løbet af spillet. Der kommer vi ofte ud over simpel push/fold.

Jo, jeg kan sagtens finde på at induce med KTs - det afhænger af hvilken reg, der skal induces. Og også af, hvor mange borde, jeg spiller. Induce er tit bedst mod nogle typer spillere og specifikke tendenser, så det skal man have i værktøjskassen.

Tass
Ja, sådan noget i den stil. Afhænger af så meget. Specifikt i spottet kan jeg ikke lige svare på, hvad jeg har af range, da jeg ikke kan se videoen her fra min stenalder internetforbindelse i Indien, men jeg ser på det, når jeg kommer hjem.

Regs folder tit AJ og måske(!) AQ vs early pos 10-12x mos, hvis moseren har nitty stats. Jeg tror, det er et super fint fold mod nogle, navnlig dem, der ikke har balanceret deres jamming range med nogle suitede BW comboer, men omvendt er det et fint call vs folk, der er glade for at mose deres suitede Ax i de spots. Det hele handler om villains perceived range.

QJo - ser jeg på, når jeg får decent internet!


03-04-2013 14:48

Jeg har samme problem som jeg og andre har haft i andre video'er fra PN.

Den banner reklame fra party poker WTP barcelone promotion bliver hængende ind over billedet så man ikke kan se det øverste af video'en.


03-04-2013 15:01

Hvordan kan det være man både skal ændre Payout struktur og sætte den til Chip EV mode i wizard ?

Jeg troede at Chip EV mode netop gør at der ikke tages højde for Payouts. Så er det ikke bare det samme du gør 2 gange, eller er det mig der har misforstået det ?


03-04-2013 15:09

fair, men det skader jo aldrig at prøve at præge andres arbejde så det passer til det man selv gerne vil se, langt lettere end at lave arbejdet selv : O)

mangler du stadig nogle 180 mands hh ?


07-04-2013 23:59

Bookmark


08-04-2013 09:48

Jeg må sige at du er den hvis videoer jeg har fået mest ud af ! En af mine leaks blev dækket godt i denne video og har haft god succes med at gøre som i denne video!tusind tak


08-04-2013 15:29
HEYN79 skrev:
Jeg må sige at du er den hvis videoer jeg har fået mest ud af ! En af mine leaks blev dækket godt i denne video og har haft god succes med at gøre som i denne video!tusind tak


Fedt!

Mon ikke du når og blive rigtig skarp, når de sidste 5 er færdige på et tidspunkt.

08-04-2013 16:01

Jeg må sige at du er den hvis videoer jeg har fået mest ud af ! En af mine leaks blev dækket godt i denne video og har haft god succes med at gøre som i denne video!tusind tak


08-04-2013 16:03

Ups den repost skal nok skabe debat
Men det var bare en fejl


08-04-2013 16:04

Du kan bare slette dine beskeder.


09-04-2013 10:45
Live skrev:
fair, men det skader jo aldrig at prøve at præge andres arbejde så det passer til det man selv gerne vil se, langt lettere end at lave arbejdet selv : O)

mangler du stadig nogle 180 mands hh ?


Den tilgang er nok også mest +EV :)

Nej, ellers tak! Jeg fik dækket behovet ind. Det var faktisk kun dig, der sendte HH til mig, men jeg fik dækket behovet ind med lidt opsøgende arbejde. I stedet for at kigge på deciderede problem-spots, som det ellers var planen, jeg ville gøre, laver jeg bare en "standard" leakfinder. Det er selvfølgelig fint nok, men jeg havde håbet på, at der var lidt mere action på HH-fronten, så vi kunne have fået et power-house af et leakplug, men sådan blev det altså ikke.


Argyle_DK skrev:
Bookmark


Det havde jeg sgu også gjort, hvis jeg var med i en video!

HEYN79 skrev:
Jeg må sige at du er den hvis videoer jeg har fået mest ud af ! En af mine leaks blev dækket godt i denne video og har haft god succes med at gøre som i denne video!tusind tak


Tak tak! Altid fedt med et skulderklap :)

14-04-2013 18:58

hvornår kommer nr 6 :)))))))))))))))


15-04-2013 21:48

Mon ikke der går et par uger eller tre.


17-04-2013 00:11
Dieb skrev:
Mon ikke der går et par dage eller tre.


FYP

17-04-2013 00:11

Den er som altid lige på trapperne!!! :P


17-04-2013 00:25

Alti'alti'! :)

Vil gerne have aflivet serien asap, men skal altså lige hjem fra Mumbai først!


17-04-2013 00:56

jeg kan forstå, at Lallez0r er en eftertragtet herre, så jeg har besluttet, at
hvis folk gerne vil have lynadgang til Lallez0r himself sælger jeg en kontorplads på Amager i whine-afstand fra manden til højest bydende


20-04-2013 01:18
TiltThis skrev:
nice video, også for Argyle_DK også lige en plads i rampelyset når hans blinds bliver tyvstålet!


Jeg er overbevist om at jeg i det omtalte spot spillede min hånd optimalt.


Fik endelig taget mig sammen til at se videoen, og er selvfølgelig glædeligt overrasket over at jeg er fucking famous nu.

Tak for endnu en god video Lasse. Den går godt i hånd med de tidligere. Der er ikke rigtig nogle spots som der kan sættes spørgsmålstegn ved imo. Dog skubber jeg nok selv AK til sidst.

20-04-2013 12:07

Jeg tænkte i første omgang om jeg kunne lære noget af disse videoer (altså første del 1-5) da jeg selv mente det havde jeg total styr på haha KÆMPE EGO :)

efter havde set dem et par gange og selv forsøgt at afprøve de nye ting som jeg selv har spottet hvor jeg gjorde det lidt på en anden måde. Kan jeg kun sige tak til lallez0r for netop at give mig et lidt andet syn på min og din spillestil (ikke fordi du viser din spillestil men i forhold til mig er den helt sikkert anderledes)

efter de små just. (STORE)
Fra det som du har lagt op har jeg nu endelig kunne begynde at have en solid midstack som giver mig muligheden for tildels at vente på de +ev spot der vil komme og dermed bare jeg holder hjem ;) tildels gør det sjovere for mig at spille samt jeg da også forsøger at vinde dem...
Så ser meget frem til at afsnit 6-7-8-9-10 :) for der tror/føler jeg at kan rykke mig meget

@Krillen
man kan høre ham helt ude i Dragør :) var ellers sikker på at det var en ulv der var kommet herud ;) så jeg behøver ikke at købe noget sæde.


25-04-2013 16:13

Så er den næste video modtaget! Den kommer i løbet af den næste uge.


02-05-2013 17:21

Dieb
25-04-2013 16:13
Så er den næste video modtaget! Den kommer i løbet af den næste uge.


Er det snart :D


02-05-2013 17:22

Det er i morgen ;)


02-05-2013 18:44

@ Lallezor - spørgsmål til din AK-hånd: Jeg forstår ikke hvorfor du vil prøve at induce? Bliver det ikke meget nemt at gennemskue os, hvis vi laver min-raise hvergang vi har en stærk holdning, vel og mærke når vi har en shallow stack? Nu ved jeg godt vi er langt nede i buyin, men vi skal da ikke så meget højere op før diverse regs begynder at gennemskue den?

Edit: Udover det, fed video :) Meget nemt og forståeligt. Vidste de fleste ting, men skal helt sikkert prøve noget wizard + nash, som jeg ikke tidligere har brugt ret meget.


02-05-2013 23:23
MrLe-roy skrev:
@ Lallezor - spørgsmål til din AK-hånd: Jeg forstår ikke hvorfor du vil prøve at induce? Bliver det ikke meget nemt at gennemskue os, hvis vi laver min-raise hvergang vi har en stærk holdning, vel og mærke når vi har en shallow stack? Nu ved jeg godt vi er langt nede i buyin, men vi skal da ikke så meget højere op før diverse regs begynder at gennemskue den?

Edit: Udover det, fed video :) Meget nemt og forståeligt. Vidste de fleste ting, men skal helt sikkert prøve noget wizard + nash, som jeg ikke tidligere har brugt ret meget.


Vi balancerer selvfølgelig, så vi i spots, hvor vi minbetter for at induce, også har en raise/fold range. På de lavere stakes er det rigtig nok ikke nødvendigt at balancere sin range, men på de højere stakes KAN det være nødvendigt.

I så fald handler det bare om at designe sin range, så ens raise/fold range stadig kan spilles +EV - typisk fordi fiskene kan lave fejl postflop, hvor vores raise/fold range spiller godt, og/eller fordi de folder for meget pre. Det er altså både et spørgsmål om spottet og om ens hånds relative styrke vs en flatcalling range.

30-07-2013 13:44

@lallez0r - endnu en god video, som jeg nu fik tid til at se. Ca. 25:30 inde siger du, at alt under 90% mod randoms i sb vs bb er for tight. Den range, du mener, man kan folde er til gengæld bottom 30% og ikke bottom 10%, idet du medtager 52s-92s.

Tænker du i stedet på 10% af mulige hænder, dvs. ca. 17 hænder i stedet for 10% af tildelte hænder (11 hænder iflg. Stove, nemlig 32o-92o,43o,63o-83o)?

Mange, som ikke har arbejdet en del med Stove, tænker måske ikke over, at hyppigheden af offsuit hænder er 3 gange så stor som hyppigheden af suitede hænder.


02-08-2013 10:36

Det må være 10% af mulige hænder. SNG Wizard's bottom 10% in any case :)

Når det så er sagt, er det nok en tanketorsk, når jeg nævner bottom 10% og 92s i samme sætning. Bottom line er, at vi skal være virkelig aggressive vs randoms i de her spots, men derfor skal detaljerne naturligvis være på plads. Tak for at du gjorde opmærksom på det!


25-05-2015 14:25

Så fik jeg lige genset denne og prøvede at lægge en hånd ind i Wizard. Jeg undrer mig lidt over resultatet. Jeg har åbnet nash calculator, taget ranges derfra og indlagt i Wizard. Burde de så ikke give samme resultat?

Resten er i linket her:

http://www.holdemresources.net/hr/sngs/icmcalculator.html?action=calculate&bb=200&sb=100&ante=0&structure=1&s1=2000&s2=2000&s3=2000&s4=2000&s5=2000&s6=2000&s7=2000&s8=2000&s9=2000


Icmizer er lidt tættere på, men den er til gengæld også en del mere besværlig at bruge i mange situationer. En, der kan hjælpe med en forklaring?