Vægttabstråden 2012

#1| 4

Så er årets vægttabsvæddemål her på PN stablet på benene!

Deltagerlisten ser ud som følgende:

-KD- (Betting 1)
Lakselars (Betting 1)
Bisgaard (Betting 1)
Beck (Betting 1)
Skod (Betting 1)
TLARS (Betting 1)
JamesBradbury (betting 1)
Prangstar (Betting 2)
Majaline (Betting 2)
Allfen (Betting 2)

Regler

1. Alle mand opretter her i tråden et indlæg som løbende redigeres med fremgang/tilbagegang.
2. Alle mand skal til start skrive hvad de vejer ved væddemålets start
3. Alle mand skal have et mål på min. 7 kg for at kunne deltage
4. Vægttabet skal være opnået senest 01/06-2012. Når man ikke sin målsætning, så koster det efter nedenstående model:

Betting 1:
Der er 7 mand med i denne gruppe. Det koster 7*150,- pr. kilo man misser i forhold til den, fra start, fastsatte målsætning. Altså hvis man målsætter 10kgs vægttab og "kun" når 8kg så koster det altså 2kg = 7*150*2 = 2.100,-.

Betting 2:
Det koster 150,- pr. kilo man misser i forhold til den, fra start, fastsatte målsætning.

Alle penge overføres senest start juni til profilen -KD- som herefter vil sende alle pengene til den organisation der skal nyde godt af dem som ikke når målet. Dvs. at ingen af deltagerne vil få noget økonomisk ud af dette væddemål!


Folk der IKKE deltager i væddemålet må meget gerne vente med at kommenterer i denne tråd til at deltagerene har lavet et indlæg de kan redigere i - for at holde tråden mest overskuelig. På forhånd tak! :)

Redigeret af Bisgaard d. 04-01-2012 07:30
02-01-2012 14:07 #2| 0

Jeg har sikkert glemt noget - så smid mig en PM eller skriv det i jeres indlæg og slet det, når jeg har rettet til :).

Bisgaards updates:

Startvægt: 98kg
Målsætning: 88kg
Totalt: 10kg

Målsætning
Jeg vil bruge dette indlæg som en miniblog og skrive lidt om hvordan det forløber, tanker og gode råd.
Min målsætning er 10kg, som jeg forventer at nå inden for 2-3 måneder hvor efter det handler om at lægge livsstilen om og holde vægten - også efter bet-slut.
Sidste år startede jeg også året ud med et vægttab, hvor jeg smed 25kg på 5 måneder, men blev siden far og startede studie - også røg der desværre en del af det på igen. Nu er det tid til at komme ned i vægt, få maven væk og prøve at se ud så konen ikke skrider ;).

Jeg er faldet over P90X, et træningsprogram som skriger "TV-Shop" til himlen, men nevertheless, så har jeg søgt nettet tyndt og snakket med en lærer på mit studie (fysioterapeut), som synes det ser fornuftigt ud. Det er et 90-dages-program, med 1 times træning hjemme i stuen hver dag - så det er noget der kræver tid.

Nogle gange skal man bare hoppe ud i noget nyt - og det prøver jeg så her.

Jeg planlægger at tage en stribe billeder i løbet af projektet , for at få øje for ændringerne - uploader gerne hvis nogle vil følge med :).

Uge 1:
Vægt: 95,0kg
Tabt: 3kg
Togo: 7kg

Super god start, alt går nemt og træningen kører! :)

Uge 2:
Vægt: 95,5kg
Tabt: 2,5kg
Togo: 7,5kg

Lorte spasser uge. Ryger direkte i fælden flere dage, kan ikke modstå de søde sager. Helt til grin at man kan være så afhængig at man ikke kan sige fra. Virkelig en øjnåbner for mit sukkerforbrug...

Er klar igen og oppe på hesten til en ny, kulhydratfri uge!

Uge 3:
Vægt: ?
Tabt: ?
Togo: ?

En uge brugt på at være indlagt med min søn, som fik sig en slem omgang falskstrubehoste, og derfor har jeg på ingen måde fulgt kost/motionsplan men bare spist hvad der nu var at finde. Ugen endte med at jeg selv blev smittet med roskilde-syge, og derfor har kastet op som en teenagetøs med bulimi, hvilket også gør at jeg ikke har stilt mig på vægten, da det vil give et dårligt billede af hvad den reele vægt er, da jeg har haft et kæmpe væske tab de sidste 2 dage.

Nu ryger jeg så ind i eksamensugen, hvor jeg skal op i fysiologi på fredag, så derfor vil der nok hellere ikke blive vildt fokus på motion i denne uge, desværre.

Uge 4:
Eksamen veloverstået, bestået og så er vi sgu ved at være klar til at sætte fokus på denne kur :)!
Håber snart at komme i nærheden af en vægt, så er jeg klar til at få nogle tal på igen.

UPDATE:
Efter endnu ikke at være kommet igang, og vægten er steget til 99,8kg - så er det altså nu jeg begynder. Har nogle mates der har trænet til Challenge Copenhagen i 5-6 måneder, og de har presset mig til at tage kampen op om at deltage i Challenge til August.

Startede i mandags, tilbage på sund kost og gang i løbet og svømningen. Jeg vil supplerer med P90X som styrketræning hver anden dag.

Jeg er nu på min 2. dag sukkerfri - glæder mig til at abstinenserne er overstået :D .

Uge 2 - igen
Lige en kort update. Efter at have taget mig sammen og kommet igang, så går det rigtig godt. Træningen mod Challenge CPH er i fuld gang. Der bliver løbet og svømmet på fuld hammer og det er fantastisk.

Er stadig 100% sukkerfri/slikfri, kosten er sund og god. Har siden 5/3 - altså på 10 dage, smidt 5,5kg.

Vægten siger nu: 94,3kg.

Redigeret af Bisgaard d. 15-03-2012 19:10
02-01-2012 14:27 #3| 0

Majalines updates:

Startvægt: 105 kg
Målsætning: 94 kg
Totalt: 11 kg

Status efter uge 2

Vægt 103.4
1.6 kg tabt, 9.4 kg tilbage

Status efter uge 3

Vægt 102.3
2.7 kg tabt 8.3 tilbage

Status efter uge 4

Vægt 102.0
3.0 kg tabt, 8 tilbage

Redigeret af Majaline d. 30-01-2012 13:26
02-01-2012 14:37 #4| 0

Startvægt - 92,5 kg
Målsætning - under 85 kg
Total - mere end 7,5 kg

02-01-2012 14:42 #5| 12
Skodupdates:

Startvægt 102,1 kg
Målsætning 90 kg
Total 12,1 kg

1. Uge.

Så gik der en uge. Puha den var lang, men det er altid sværrest at ændre vaner i starten. Resultatet er godkendt, og jeg har egentlig ikke ændret det store i min livsstil, men en del i min kost. De første 3 uger står på noget Atkins lignende. Det er den letteste måde at tabe sig på, og man kan faktisk spise nogenlunde god mad, og masser af det uden det betyder det store fr vægten. Livsstilsmæssigt har jeg ikke ændret noget som helst (det gør jeg nok senere, især motionsdelen). Jeg får ikke rigtig tid til morgenmad. Jeg spiser masser fastfood. Dyrker ikke motion. Generelt en masse dårlige ting. Men så længe man smider (næsten) alle kulhydraterne ud, så er det nærmest umuligt ikke at tabe sig.

Om morgenen er der max tid til en tur på 7-eleven. Så må man tage 1 kyllingespyd eller 2, eller ingenting. Frokosten på arbejdet bliver noget random kød med salat. Aftenen næsten altid takeaway. Jeg har denne uge spist:

Oksemørbrad med bearnaise, bagte tomater i hvidløg og Bønnesalat. (Cofoco)
Shawarmeret, men skippet Hummus og Pitabrød. (Shawarmahouse)
2 X Kyllingesalat med bacon og karrydressing. (King Chicken)

Ellers er køleskabet fyldt med æg, torskerogn (remolade i mindre mængder), makrel, tun, rejer og fik også stegt en enkelt svinemørbrad i noget hvidløgsmarinade. Alt i alt, så er det jo rimelig nice mad, synes jeg i hvert fald.

Har kun drukket vand og fedtfattig mælk (jeg elsker skummetmælk, så det er fint), og der var ingen druk i weekenden.

Alt i alt, så har jeg spist udemærket, ikke ændret det store i min livsstil, men tabt mig 2,2 på 6 dage (vejede mig i går aftes og startede mandag, så kan vel ikke være helt utilfreds. Efter 3 ugers Atkins regner jeg med at starte op med noget spinning, for at forbrænde de Kulhydrater der begynder at komme ind fra Rugbrød, og alkohol (ja det kan jeg sgu nok ikke la ligge i weekenderne)

Startvægt 102,1 kg
Ny vægt 99,9 kg
Målsætning 90 kg
Total 12,1 kg
Down 2,2 kg
To go 8 kg


Uge 2

Gik glimrende i starten. Havde styr på det hele, og alt gik glimrende. Men fik mig en lille krise i fredags: Der blev købt jordbærkage til Betfairkontoret om torsdagen, og små drenge som de er, så magter de ikke engang at spise det hele. Jeg er stærk, og sætter en kvart jordbærkage i køleskabet, grinder det meste af aftenen og smutter hjem. Fredag, så er jeg rundt til alle kontordrengene og ber dem få spist det sidste, men der er stadig 1/8 tilbage da de går... Must.... resist.... Strawberrr..... Men nej. Det kunne jeg selvfølgelig ikke. Havde et par dage hvor jeg virkelig havde trang til noget af det grimme, men udover kagestykket holdt jeg mig til light sodavand (som dog også er imod planen).

Jeg har en uge kulhydratfri tilbage, og er kommet ovenpå igen efter min lille krise, og jeg har da trods alt præsteret et vægttab i denne uge. Der er en smule snyd med, da dette er en morgenvejning, og indvejningen var om aftenen, men er stadig tilfreds med resultatet. Satser på 1,5 kilo den sidste uge af kulhydrathelvede.

Startvægt 102,1 kg
Ny vægt 98,0 kg
Målsætning 90 kg
Total 12,1 kg
Down 4,1 kg
To go 8 kg


Uge 3

Så for satan! Så kom arbejdet i vejen. Utroligt hvad man gør for at please chefen. Weekenden stod på et Betfair arrangement, som inkluderede 10 pokerspillere og alt for meget vodka, og nok især red bull. Lørdag var heller ikke for godt af samme årsager, og generelt så ved man jo godt den slags weekender bare koster. Alt taget i betragtning er det faktisk ok. Jeg har taget 600 gram på, hvilket måske lyder af meget, men sidste uge var en morgenvejning, og i dag var en aftenvejning. Så en uge med alt for meget usundt og ingen motion er stort set status quo. Denne uge skal jeg ikke rigtig noget jeg ikke kan sige nej til, så der er basis for et comeback. På trods af en skidt uge, så er jeg fortrøstningsfuld, og havde det forøvrigt superfedt i weekenden sammen med en del herindefra.

Startvægt 102,1 kg
Ny vægt 98,5 kg
Målsætning 90 kg
Total 12,1 kg
Down 3,6 kg
To go 8,6 kg




Uge 4

Fantastisk uge alt i alt. Ikke så meget at sige. Stort plus i poker, solidt vægttab, og styr på min lejlighed og møbler. Winning!

Startvægt 102,1 kg
Ny vægt 96,5 kg
Målsætning 90 kg
Total 12,1 kg
Down 5,6 kg
To go 6,5 kg


Uge 5

Så gik det sgu lidt i ged! En tur til GSOP Salzburg var mere end kuren kunne klare, og madmulighederne var tæt på ikke eksisterende. I vores hotellobby kunne man få 5 forskellige "retter". 5 "forskellige" toasts, hvor forskellen var hvilket krydderi der skulle peppe toasten op. Ikke fantastisk for kuren. Yderligere blev indtagelsen af alkohol sjovt nok heller ikke mindre af en tur til GSOP. Jeg kom dog igennem ugen, og jeg satser stærkt på jeg får vendt kurven tilbage i denne uge, selvom jeg skal bruge fredagen på at vise 10 Betfairspillere rundt i København. Det bliver sikkert heller ikke kaloriefattigt :)

Startvægt 102,1 kg
Ny vægt 97,2 kg
Målsætning 90 kg
Total 12,1 kg
Down 4,9 kg
To go 7,2 kg

Uge 6

Jeg er blevevt syg. Normalt er mænd (jeg selv inklusive) nogle kællinger, når de er syge. Vi tuder som om vi skulle dø, og det hele er forfærdeligt. Men lige nu tænker jeg bare: "Fedt mand. Kiloene rasler af!" Man spiser mindre, drikker mindre, og kroppen bruger en masse energi på sygdomsbekæmpelse. Gotta love it. På en uge med Betfair Loyalty arrangement, hvor der som regel ikke spares på noget, så var det ikke forventeligt, men alligevel er der sgu røget 2 kilo. Winning!
Generelt går det udemærket. Det er ikke så fanatisk som de første par uger, men jeg tænker ret meget over hvad, og hvor meget jeg spiser. Jeg har desuden klart vendet mig til at spise mindre, så det er jo bare nice. Betfair Poker Live i London i weekenden, hvor det nok også koster lidt vægt + det faktum at jeg sikkert er rimelig dehydreret lige nu betyder mine forventninger til næste uge er meget lave. Hvis jeg kan holde vægten er jeg tilfreds.

Startvægt 102,1 kg
Ny vægt 95,2 kg
Målsætning 90 kg
Total 12,1 kg
Down 6,9 kg
To go 5,2 kg

MVH Skod
Redigeret af skod d. 13-02-2012 12:50
02-01-2012 14:47 #6| 0
Status:

Vægt: 90,2kg
Målsætning: 80kg
Total: 10,2kg

GL ALL!

Update d. 3:Laver Neuromarketing opgave mens spiser pizza og drikker cola. Tror det er det man kalder en skidt start. Men er mentalt klar så snart jeg er done med denne opgave. Den trækker bare tænder ud :(
Vægten er også højere end ventet så fik ekstra motivation der! +10kg skal smides - hold da op KD - du blevet småtyk :/

Til inspiration faldt jeg over dette:
www.bt.dk/motion/kom-i-topform-paa-otte-uger
Nogen der kender noget lign og har gode råd? Vigtigst er det at jeg starter relativt blødt op for at undgå skader der ka sætte mig tilbage...


Update d. 9 januar

Hey drenge

Så er vi alle forhåbentlig godt igang? Jeg har lagt stille ud. Ændret min kost lidt, meget let motion og ellers begyndt at finde inspiration til mad og træning.
Det hele startede ellers skidt ud med en eksamen der pressede mig ekstremt (uha jeg glæder mig til at få min karakter!). Kan sige at Neuro Marketing er et super nice fag og meget lærerigt men aldrig har jeg haft så hård en opgave. Alene, 15 sider, engelsk og så om hjernen og dens funktioner og reaktioner ved reklamer. Det er sikkert let hvis man læser neuro science eller bio-halløj men som marketing studerende er det nok lidt tungt.

Men hvad så nu? Tja, vægten siger 88,1kg hvilket jeg tror skyldes, at på trods af jeg vejede mig ”korrekt” om morgen d. 2 januar, så har der fortsat være en del der skulle ud gennem systemet og kroppen skulle finde sig selv. Ud over det har kosten nok også noget at sige.
Jeg har ”kun” spist junk én gang under min eksamensopgave og ellers har den stået en del på grønt og kylling plus det løse. Jeg har droppet alt form for drikkelse som juice om morgen, kakao, cola mm. Dette har nok været med til at sætte lidt skub i det. Ud over det har jeg spændt fulgt tråden og de mange madforslag der er kommet. Hvad bør man spise, hvad bør man ikke spise. Egentlig ved man det godt men det rart at få lidt fra jer andre og giver motivation. Morgenmad er jo ret standard. Men jeg er meget ”hjemmegående” så variation i frokost og aftensmad samt imellem er rart.

Træningen skal igang nu. Dette har stået stille. Jeg har netop investeret i et Garmin GPS løbeur som skal være med til at hjælpe mig med mine resultater.
Dette kan ses her. Den største grund til købet er motivation. At kunne følge min udvikling, se mine tider og se min puls hjælper mig. Min plan er at jeg asap ska ud og løbe en cooper test og sætte denne som bunden. Derefter igang med målrettet træning og så følge op med ny test slut marts. Disse tests kommer selvfølgelig på PN :)

Har også fået taget billeder af mig selv (lyder lidt weird hehe) så jeg kan sammenligne dette. Der kan forhåbentlig også ses resultater der med tiden.

Jeg har ét problem og dertil et spørgsmål som jeg tror mange deler:
Jeg har ”lidt mave”. Dvs vom eller hvad man vil kalde det. Den er kommet efter flere år med meget mad hvor man spiser til man ikke kan mere. Hvordan klarer I den? Spise mindre, vide hvornår I skal stoppe? Og forsvinder sådan en mave? Det er jo vel min mavesæk der er udvidet?
Thats it. Fortsat GL til alle!!

------------------------------------------------------------------------------------

Update d. 23 januar

Hey guys

87,5kg efter jeg var 1kg lavere i fredags. Weekenden har været ond. Aftaler og fester, god mad, NFL PO’s osv har gjort weekenden til en skidt en. Ingen motion eller træning og usundt mad. Det er lidt skidt men vil dog sige at målet med dette vædemål er at man gerne skulle have lov til det engang imellem og er første weekend jeg ”synder”. Håber jeg i løbet af ugen her kommer ned i vægt igen og ka fortsætte den gode stil.

Mit løb er desværre sat på stand by. Har haft lyskeproblemer og været til lægen  fysio og er nu igang med genoptræningen der kommer til at tage tid. Må derfor kun løbe hvis jeg intet mærker til det og er en langsommelig proces. Positivt er det dog at jeg ka motionere på en crosstrainer som jeg plejer samt cyke uden problemer. Håber dog jeg snart ka løbetræne uden smerter så jeg også kan sætte mine tests’ op :)

Positivt er det også at mine mad- og drikkevaner i hverdagen nu efterhånden er helt tilvendt til sund mad. Spiser hovedsageligt: morgenmad; groftbrød og kyllingpålæg, æg, let yogurt. Resten af dagen er det grønt + oksekød, kyllingkød, hvid fisk, laks og tun. Supplere med rugbrød+sundt pålæg. Synes det går rigtig fint.

--------------------------------------------------------------------------------------

Update d. 24 februar

Aaaaaalt for lang tid siden sidte update, men har simpel hen ik følt tiden var til at sætter mig ned og skrive et længere post. Men here goes:

Hvorfor så sløv?
Har haft en meget travl januar/februar med eksaminer og speciela skrivning. Studiet får max opmærksomhed da vi synger på sidste vers og med obvs. Brag har det kastet 3x10 ud af 3 mulige af sig så er super glad og egentlig også ret stolt af mig selv. Nu har vi afleveret sidste mindre opgave som nogen af jer sikkert hjalp med (spørgeskemaet) og skal ”blot” forsvare og snakke pensum om dette tirsdag. Efter det er der kun specialet tilbage :)

Vægtabet
Jeg er pt på 85,5, så 4,5kg nede og mangler 5,5. Det er som sådan fint nok men der er desværre fejl og mangler. Jeg har slet ik været aktiv nok. Dette skyldes dog større problemer med lysken end først antaget samt at jeg slet ik har været dygtig nok til at genoptræne efter de instruktioner jeg har fået. Det er skidt.... Ang mad og drikke går det fint. Der er intet ultimativt krav om no-go indtagelse af usunde ting, men det er holdt på et minimum og fungerer godt.

Fremtiden
Jeg skal fra mandag 10 dage starter på holdtræning med nogler venner i Fitness World. Stedet er ik nyt for mig for har haft min daglige gang der i 4 år, men holdtræning er. Crossfit og Cettle Cross (tror jeg de to hold hedder) er sagen og jeg frygter det lidt. Et er min lyske som jeg ska se hvordan den tager imod nogen af de ting der udføres. To er at min mate der har fået mig med på vognen er i god form, spiller meget fodbold og træner en del med mig. Han har været max død efter holdtræning som han nu har været til 6-7 gange. Så ømhed, ydmyghed og ydmygelse kan være på vej. Dog er det noget jeg får brug for. Min vægt er ik gået ned i 16-20 dage’ish. Jeg kan ikke længere tabe så meget ved min ændrede kostplan så mere motion skal til. Om lysken så vil lege med – tja.... Håber det kommer snart. Skal til fysio idag og håber der kommer noget konstruktivt ud af det.

Clifs
- Travle eksaminer
- Lyskeproblemer der ik vil gå væk
- Mere motion skal der til da vægtab er gået i stå.


// KD
Redigeret af -KD- d. 24-02-2012 11:38
02-01-2012 15:12 #7| 0

Startvægt: 100,4 kg
Målsætning: 92 kg
Totalt: 8,4 kg

1. januar 100.4 kg
8. januar 99.8 kg
15. januar 99.8 kg
22. januar 100.9 kg!!!!
29. januar 99.3 kg
5. februar 97.7 kg
26. marts 96.5 kg
3. april 95.8 kg
24. april 94.1 kg
12. maj 93.0

8. januar>>Efter at have døjet med en led forkølelse hele december er jeg igen kommet i gang med at kunne motionere lidt. Satser på at denne uge og frem er jeg tilbage til mit normale motions-mønster. 0,6 kg ned, men af erfaring ved jeg det sagtens bare kan være varians....

15. januar>> En sløv og utilfredsstillende uge, andet er der ikke rigtig at sige der.

22. januar>>aka week of frustration. Har hver dag holdt mig på max 2500 kcal (al mad vejet), og har dertil løbet 20km, cyklet 210 km, samt et par timers vægttræning. Belønningen: Jeg har taget et kg på!!!!!! Så åbenbart har jeg en forbrænding som en 11-årig pige, og skal om-dirigere min kost til max 3 gulerødder og et brocolli-hoved dagligt, for at kunne tabe mig....

29. januar>> Omsider i den rigtige retning, men stadig behind pace. Tilfreds med både mit motions niveau og jeg har sagt nej tak til utallige fristelser (og det har ikke engang væet specielt svært). Så det er bare at fortsætte i samme dur.

5. februar>> Dejligt der sker noget nu. Jeg svinger meget fra dag til dag, men det gjorde jeg også i mit sidste weightloss bet (111 til 100), så bare det går i den rigtige retning er det fint nok. Fået skruet endnu mere op for styrke og løbetræningen. Nu skal jeg bare have lidt mere gang i cyklen også.

26. marts En temmelig forsinket update. Lever af broccoli, vand og kik;rter og motionerer som en sindssyg, for nu skal der ske noget.

3. april Har gang i cyklen, og har tilmeldt mig et triathlon i november for at have noge at træne frem til. Så det er bare at klø på.

24. april Triathlon blev desværre ikke til noget, da jeg ikke fik tilmeldt mig i tide. I stedte står den på daglige løbeture på stranden, samt pinefulde kettlebell sessions. Men det ser ud til at bære frugt. Men jeg har viiiiirkelig svært ved at holde mig fra chokoladen (damn you, snickers).
Vægten i morges tror jeg dog er lidt en snyder, da jeg ikke spiste alverden i går aftes.

12. maj 93.0 rundt sagde vægten her til morges, brocolli og kettlebells for the win! Mangler et enkelt kg på de sidste 18 dage, så det skulle nok være muligt. Har stadig våde drømme om snickers og M&M´s.....

Redigeret af Beck d. 12-05-2012 07:03
02-01-2012 16:13 #8| 0

Startvægt: 84,4 kg
Mål: 75 kg
Total: 9,4 kg

Status 8/1-12: 83,3 kg
Status 14/1-12: 81,5 kg
Status 22/1-12: 80,9 kg
Status 28/1-12: 78,9 kg
Status 4/2-12: 78,0 kg
Status 19/2-12: 77,6 kg
Status 9/3-12: 76,7 kg

Motivation
Min motivation for at deltage i dette bet er CPH Marathon 2012, der skal løbes 20. maj 2012.

Jeg startede med at løbe 1. november 2010 og deltog sideløbende i et tilsvarende bet. At have penge involveret giver mig det allersidste nøk i forhold til motivationen - især når det er rigtig surt og man er kørt død i træning og kostplaner.

Nu er jeg så i gang igen og meget passende (både for mig og min motivation) falder dette bet på plads.

Berlin Marathon blev gennemført 25. september 2011 i lige over 4 timer. Den tid SKAL betydeligt ned i CPH og derfor skal der pilles nogle kg af.

Træning
Min træning kommer til at bestå af en masse løb.

Frem til slut februar løber jeg 3-4 gange om ugen 6, 10 eller 12 km.
Slut februar starter mit egentlige træningsprogram med en røvfuld intervaller og en ugentlig langdistance tur.

Træner 4 gange om ugen med følgende program:
Mandag: 10-15 km roligt løb.
Onsdag: 3 km opv. Derefter 4*800 m på bane - 3,20 pr. omgang med aktiv pause (øges med 1*800 m pr. uge).
Fredag: 10-12 km (tempo 4m30s)
Weekend: 1h30m-2h00m roligt løb.

Update 9/3
Kører på 2. uge af mit maraton-program og det går bedre end forventet. Vægtmæssigt har jeg stået stille lidt over 77 kg. de sidste par uger, men med de ekstra km på landevejene er vægten igen begyndt at falde.

Redigeret af TLARS d. 09-03-2012 10:27
02-01-2012 21:24 #9| 0

Startvægt: 115 ( hård jul :-) )
Mål: <100
Total: 15 kg

Der kommer lidt tekst om motivation osv når der er lidt mere tid.

GL ALL

Update 3/2-2012
Er gået lidt i stå motivationsmæssigt. Arbejder som revisor og i den her periode er arbejdsuger gerne på den anden side af 50 timer og det betyder at man typisk spiser kantine mad to gange om dagen og selvom der er salat osv, så er der ofte også andre gode ting stående. Og ethvert revisionsteam med respekt for sig selv sørger jo også for kage min en gang om ugen osv osv. Dårlige undskyldninger! Samtidig betyder det så også at træning er lidt svært at passe ind i hverdagen.

Kg mæssigt, er jeg vist stadig lidt nede, men ikke ret meget.

Bryllup d. 1 september og der skulle jeg gerne kunne nå ned på to cifre!!

09/02
Fortsat 3 kg nede, været til træning en gang i denne uge. også meget øm i kroppen - ny klub + ny træner = man skal lige give den lidt mere. Dog imponerende i forhold til en 55 timers arb uge.

Kan mærke at det er et problem at motivere når man siddder på overarbejde til kl 20-21 og der er aftensmad i kantine.

Forsøger at holde den på status quo i februar og så må den få fuld gas fra medio marts og frem.

Redigeret af Allfen d. 09-02-2012 10:03
03-01-2012 21:03 #11| 1

Bump

03-01-2012 23:46 #12| 2

Måltid før den imo "kedelige" kost kommer på bordet:
Pizza, cola, cola zero, kanelsnegl og piratos.

Start vægt: 90 KG~

Mål vægt inden Marokko i slutningen af febuar: 80 KG

Mål vægt i selve bettet inden juni: 75 kg, evt 70 kg hvis jeg føler det bliver muligt(Og hvis jeg må?)

Højde: 183

Sværhedsgrad: FUARK

Motion: Ingen motion, kun mavebøjninger hver morgen; 10 første måned og stiger til 50 i sidste måned.

Kosten:
Soyaprotein: 3 gange om dagen
Fiskeoliepiller: 1 eller 2 hver morgen
Vitaminpiller: 1 eller 2 hver morgen
Koffeinpiller: 1 om formiddagen og 1 om eftermiddagen for at hjælpe lidt på sulten

Mit ugentlige mål er tabe mindst 1-2 kg.
Mit ugentlige energiforbrug er 77.000 kJ ca.

How to: For at tabe 1-2 kg om ugen skal jeg have et underskud på 60.000 kJ om ugen, hvilket betyder at jeg har 17.000 kJ at spise for om ugen. Eller 2430 kJ om dagen.

Eksempel på madplan:
Morgenmad: 35 gram soya-protein blandet oo med vand: 500 kJ
Mellemmåltid: Yogurt natural cirka 300 kJ~
Middagsmad: 35 gram soya-protein blandet op med vand: 500 kJ
Mellemmåltid: Hytteost med tun cirka 700 kJ~
Aftensmad: 35 gram soya-protein blandet op med vand: 500 kJ

Ialt cirka 2500 kJ.

Cliffs:
-Lavt selvværd pga enormt vægttab efter man er flyttet væk fra mamma
-Hopper på betform nummer 1 da jeg mener det vil motivere mig selv
-Ingen motion, kun drastisk kostændring
-Ingen kulhydrater, for at mindske muskeltab da kroppen så vil tage fedten
-Højt proteinholdig mad
-Protein shakes til hvert måltid


Selvudvikling:
Vil derudover implentere værktøjer fra bogen: "How to win friends and influence people" i min dagligdag.


Bruger post til selvmotivering, og for endelig at fuldføre noget for mig selv.

Er der stemning for før billeder og eventuelt efter billeder nå bettet er færdigt?
-Eller er det for gusten med "nøgen" bag og front billeder af tyk mand?

Jeg tager i hvert fald nogle til my selv!

GL alle sammen.

Update: Bruger ikke den kost beskrevet ;_)

Update: 80 KG nået.

UpdateUpdate: Føler 75 KG er såååå langt væk med kun 10 uger skal jeg igang med noget løbe træning, også er det faktisk ikke så langt væk alligevel.

Mellemmål: 0,5 KG pr uge nu..!

Redigeret af JamesBradbury d. 26-03-2012 19:29
03-01-2012 23:59 #13| 0

Updated 6 januar
Lakselars updates

Startvægt
86.7 :( Meget ked over den åbenbart er så høj. Får lige taget nogle mål og smidt dem op også :) Målet med vægten er at smide de 7 kilo. Det vil sige jeg skal ende på 79.7 kilo :)

Målsætning

Skal være "hakket" til sommer. Dvs. smide dunken, og gaine lidt kilo på tændstikke armene og brystet. Derudover har jeg et halvt forkølet knæ, som gerne skulle have smidt noget muskulatur på.
Måler pt 97 cm rundt om maven

Så vælger at skåne folket for billeder i første omgang, og så smide op om en måned or so når der forhåbenligt er sket lidt :)

Vil komme til at spinne en del, og derudover køre noget fullbody træningsprogram - i hvert fald til at starte med. Kan godt være jeg hopper ud i noget split om et par måneder. Med henhold til maden har jeg tidligere haft succes med at leve nogenlunde efter en bog, der hedder Spis maven flad, som går efter at smide mavefedtet.

Update 7 januar :
Så er jeg ved at være i mål med eksamenerne. Mangler bare kvantitativ analyse mandag, og så en eksamen, hvor vi har en uge til at lave opgaven :)
Jeg var oppe og træne for første gang i går Massiv ømhed! Tilbage til bøgerne og god weekend til folket!

Update 11 januar
Endnu en omgang spinning er overstået i dag. 3 gang på 4 dage så det er en okay start. Hvis folk mangler noget nemt til aftensmad kan jeg anbefale, at man tager en omgang tomater, peberfrugter og en røvfuld hvidløg. Tomaterne i både, peberfrugten i semistorestykker og hvidløgen hakket i små stykker. Smid det i et fad sammen med lidt olivenolie, salt, peber og evt. lidt krydderi. Steg noget kylling i mens og så er der serveret :) Har fået taget billederne, som jeg smider op om en måneds tid når jeg har noget at sammenligne med.

Update 22 januar
Så er vi godt kørende. 6 gange spinning i denne uge, ingen druk, levet sundt osv.. Det føles sku' godt:)

Update 30 januar
Endnu en uge er overstået. Det blev til 4 x spinning + 1 enkelt gang pump :)
Desværre var torsdag en tur i byen af de større - så fredag blev der failet maks!
Har været på vægten søndag og her sagde den 83 kilo. Så det går den rigtige vej.
Næste uge skulle gerne byde på 3 x spin og 3 x pump + fornuftig mad. Føler jeg er på rette vej

Update 4 februar
Endnu en uge gået. Har fået spist rigtig sundt, og også trænet godt igennem. Ingen bytur i denne uge, men lavede dog gastromand burgere i tirsdags. Kæmpe succes :D :D
Har lige målt mig rundt om maven - den siger 92 cm. Så det er alligevel et godt stykke det er gået fremad. God weekend til folket
Update 14 februar
Endnu en uge er gået. Har slacket lidt på maden :( Tilgengæld er det gået fint med træning. Den næste uge skal der strammes op på maden igen + der skal gerne trænes hver eneste dag. Caaarm arn!

Update 4 april.
Loooong time no seee! Det går fremad - har faktisk været nede under de 80 kilo. Desværre har 3 uger med 2 x byture sat sine spor, og jeg er røget over igen.
Jeg har droslet ned på spinningen, og styrketræner mere nu. Planen er, at den efter påske skal have en skalle så vi kan ramme noget godt til sommer.

Update 24 april :
Så er vi nede på de 80 kilo igen. Begynder så småt at ligne noget. De næste par uger kommer til at gå med diskopump, så formen kan blive endnu bedre :) Der drosles ned på cardio.

GL ALL!
Regner obv også med at tage nogle svømmelessons :)
- Lakse

Redigeret af lakselars d. 24-04-2012 13:18
04-01-2012 00:04 #14| 0

Det fandme nice guys! Har lige 12 timer igen af min eksamen så regner med at komme med meget mere fra mig torsdag :)

Hvis nogen har noget til tråden, svar på post, ideer mm. så fyr den af :)

Spørgsmål/hjælp pls :)
- Nogen der kender til et godt pulsur + indbygget GPS til endomondo? Dette er noget jeg vil bruge for at træne efter puls samt holde track på mine forbedringer. 1K er budgettet ca...

// KD

Redigeret af -KD- d. 04-01-2012 00:26
04-01-2012 01:36 #15| 1

@jamesbradbury
Godt at se, du er villig til at gøre en seriøs indsats, men et par meget vigtige ting:

Motion: Mavebøjninger er stort set uden effekt mht vægttab. med en stærkere mave muskulatur, vil se lidt slankere og mere rank ud, men kcal forbruget er minimalt. Hvis det er fordi du vil holde træningen hjemme, så tilfæj armbøjninger, englehop etc, noget der får pulsen op.

2 kg om ugen er MEGET at stile efter, især npr du ikke er synderligt overvægtig.
Hvilket fører til kosten. Hvis du kun spiser 2500 KJ om dagen går du simpelt hen død i det. Udover at det vil være usundt for en fuldvoksen mand at spise så lidt gennem en længere periode, vil det også påvirke dit humør, og risikoen for at du falder fra undervejs er meget stor. Tvivler også meget på at du vil føle dig mæt. Hvis du endelig vil køre sådan en Auschwitz kur, så få en masse grøntsager med, gerne 1kg om dagen.

"-Ingen kulhydrater, for at mindske muskeltab da kroppen så vil tage fedten"
Det her giver ingen mening. med så stort et energiunderskud vil kroppen helt sikkert tære på musklerne, uanset protein indtag.

Jeg ønker dig held og lykke, men tror virkeligt du skal overveje at starte noget blødere ud.

04-01-2012 01:51 #16| 0

Beck jeg har ingen forstand på vægttab etc.

Jeg gik bare udfra noget ala en keto-kur, hvor der ikke indgår kulhydrater.

Men kan da godt være man skal stile imod noget ala 0,5kg-1kg om ugen :)

Anyway prøver dette, vil hellere "lide" i 5 måneder, og kunne træne i 2 måned inden sommeren er i høj sæson :)

Derudover tror jeg at jeg vil tilføje armbøjninger:)

Mavebøjninger var egentlig kun rettet imod ikke at få for slapt maveskind nå fedtet var væk :)

I forhold til hvor overvægtig jeg er, vil jeg vove og påstå at jeg er meget overvægtig, eller min fedt balance er i hvert fald rigtig dårlig!

Jeg har af "natur" næsten ingen muskler og har næsten aldrig haft det, så største delen jeg har er fedt, og før jeg er "slank" igen skal jeg ned under 70 kg:) Også vil jeg begynde at træne igen :)

Og tak for dine gode råd :)

Redigeret af JamesBradbury d. 04-01-2012 01:56
04-01-2012 01:58 #17| 0

Jeg bruger madlog.dk som er et fremragende værktøj til at holde styr på hvor meget man indtager hver dag ifht hvad ens reelle behov er.

Udover det er den en god leakfinder. F.eks er det er lidt en øjenåbner når man ser at en halv liter cola, og en stor pose matadormix indeholder over halvdelen af mine daglige kalorier for at tabe mig et kilo om ugen.

Min "madplan" er ca. sådan her :

Morgenmad : 2 spejlæg, 2 skiver hamburgerryg, 1 skive rugbrød.

Frokost : 2 skiver rugbrød m. diverse kødpålæg.

Aften : ca. 200 gram kød, 200 gram grøntsager og 150 - 200 gram grovpasta

Derudover diverse frugt i løbet af dagen.

Dette giver lidt plads til et glas rødvin eller en øl oveni af og til.

Jeg prøver at komme i motionscenter ca. 3 gange om ugen hvor jeg cykler 30 minutter og styrketræner ca. 30 minutter.

Det der forbrændes der spares op til weekenden så der er til at leve lidt bedre der, samt en druktur af of til.

Jeg har foreløbig kørt sådan fra 24/10 til 22/12, og på de to måneder tabte jeg mig 6 kg. Kan jeg holde det pace er jeg meget tilfreds.

04-01-2012 02:17 #18| 0

@James
1kg om ugen er stadig en rigtig flot præstation (bedre end 98% af folk der forsøger at tabe sig....)

At holde kulhydraterne lavt er som sådan OK, men du må ikke sulte dig selv. Det er både fysisk usundt og det kan være meget hårdt mentalt. Det er ikke kun et spørgsmål om viljestyrke, men både krop og hjerne skal bruge energi (og også kulhydrater) for at fungere optimalt.

Om du får slapt maveskind afhænger af hvor hurtigt og hvor meget du taber dig og hvor hurtigt din krop (hud) tilpasser sig. Jo yngre du er, jo lettere.

@Majaline
Elsker selv pasta, men finder det for kcal tungt, ift hvor meget det mætter.
Spiser selv linser, bønner, kikærter, bulgur, brune/vilde ris og quinoa for at få noget variation.

Redigeret af Beck d. 04-01-2012 02:21
04-01-2012 02:30 #19| 0

Jeg skal selv til og igang med en større omrokering af min krop over de næste måneder, så vil da lige give mine tanker med. Jeg bruger madital.dk til, som Majaline bruger madlog, at holde styr på hvad jeg spiser og til at holde styr på motion.

For at jeg på de næste 148 dage (frem til 31. Maj) kan tabe de 15 kg jeg gerne vil af med, så skal jeg i snit (med mit nuværende ligevægtsindtag) ligge 700 kalorier i underskud pr dag. Mit ligevægtsindtag vil selvfølgelig ændre sig undervejs, men jeg har sat forholdsvis lang tid af til at tabe kiloerne (ift. min sidste kur hvor jeg tabte 12 kg på 10 uger) - så at mit ligevægtsindtag falder er "indregnet" i planerne.

En typisk dag i min kur vil hedde:

Morgenmad:

Smoothie af Jordbær, banan, Blåbær, lidt juice og lidt lowfat youghurt, tilsat en portion allbran fiber for at sikre mæthedsfornemmelsen. Det er godt nok en morgenmad med en del kulhydrater, men samtidig sikrer den mig at jeg hver dag får nok frugt og giver en frisk start på morgenen. Alternativt er rugbrød + blødkogt æg, havregryn med mælk (prøver de nye ruggryn) eller lowfat youghurt med fuldkornsmorgenmadsprodukter og frugt på siden.
Det giver mig typisk mellem 300 (youghurt med fuldkorn og banan) og 600 kalorier (1 L Smoothie).

Frokost:

Jeg spiser 4 skiver grovt rugbrød med pålæg (som klapsammen) - det vil veksle lidt mellem æg, makrel, røget laks og mager kalkunpålæg med avokado. Drikker hertil et stort glas mælk.

Det giver ca 500 kalorier.

Til mellemmåltider spiser jeg forskellige slags frugt, indimellem en havrebar (fundet nogen med ca 65 kalorier) og hvis det går helt galt en grovbolle med noget light smøreost.

Til aftensmad vil jeg typisk spise 150 gr. Kyllingefilet, 80 gram grovpasta og 100 gram kogt broccoli, toppet med en hjemmelavet tomatsovs som jeg krydrer efter hvad jeg har lyst til. (Sovsen er nærmest en vegetarisk omgang chili con carne, med majs, løg, hvidløg, champignon, kidneybønner og hakkede tomater der får lov at simre i en times tid på komfuret - laver store portioner, så der er til et par dage) Får vel typisk 2-300 gram af denne sovs pr måltid.

Dette aftensmåltid indeholder ca 700 kalorier.

Sammenlagt lander det på ca. 2100 kalorier.

Min Træning kommer i cardiodelen til at bestå af korte træningspas af høj intensitet i form af cykling/spinning. Her kan jeg typisk forbrænde 600 kalorier på 30 minutter.
Samtidig, og det er en af grundene til at jeg har givet mig selv lang tid til vægttabet, vil jeg supplere med styrketræning i ca. 1 time.

Vil cykle 3-5 gange om ugen og styrketræne 3 gange om ugen.

Min indkøbsliste/mit forråd kommer til at bestå af følgende:

Frossen frugt (Jordbær, Blåbær, Hindbær)
Bananer
Youghurt 0,1%
Æblejuice
Kellogs All-bran Fiberplus
Groft Rugbrød
Grovboller
Makrel på dåse
Mælk
Æg
Avocado
Røget Laks
Mager Kalkun
Fuldkornspasta
Brune ris
Gulerødder
Agurk
Salat
Tomater
Løg
Hvidløg
Diverse krydderier (Chili, Barbecue, Paprika osv)
Hakkede tomater på dåse
Kidneybønner på dåse
Majs på dåse/frosne
Champignon på glas/frosne
Broccoli – Frossen
Kyllingefileter (Enten købt frosne eller har købt ferske og frosset selv)
Light smøreost (ca. 8%)

Held og lykke til alle - jeg glæder mig selv til at komme i gang :)

Redigeret af InPosition d. 04-01-2012 12:28
04-01-2012 02:55 #20| 0

Vægt tab er so last year :P
Go for it guys ...!

04-01-2012 07:38 #21| 0

Fedt at læse jeres opdateringer! Keep 'em coming, giver mig god motivation :D

04-01-2012 07:44 #22| 0
Administrator

Bruger vi sommerklar siden ?

04-01-2012 08:01 #23| 0

Nogen af jer der har læst Timothy Ferris' "4-hour-body"?


Deri er imo. nogle superb værktøjer til at sammensætte en super kostplan samt effektivt træningsprogram til formålet. Kan smide cliffs hvis det har interesse? (min næste cut-kostplan (når den tid kommer) bliver helt sikkert med en kostplan udfra bogens principper)

GL til jer alle..

04-01-2012 08:24 #24| 0

@Bisgaard

Må man høre hvor du har købt P90X og kræver det ikke at man køber en shitload redskaber eller følger det med?

Redigeret af AndyCole d. 04-01-2012 08:24
04-01-2012 08:33 #25| 3
InPosition skrev:
Min indkøbsliste/mit forråd kommer til at bestå af følgende:

Frossen frugt (Jordbær, Blåbær, Hindbær)
Bananer
Youghurt 0,1%
Æblejuice
Kellogs All-bran Fiberplus
Rugfras
Groft Rugbrød
Grovboller
Makrel på dåse
Æg
Avocado
Røget Laks
Mager Kalkun
Fuldkornspasta
Brune ris
Gulerødder
Agurk
Salat
Tomater
Løg
Hvidløg
Diverse krydderier (Chili, Barbecue, Paprika osv)
Hakkede tomater på dåse
Kidneybønner på dåse
Majs på dåse/frosne
Champignon på glas/frosne
Broccoli – Frossen
Kyllingefileter (Enten købt frosne eller har købt ferske og frosset selv)
Light smøreost (ca. 8%)

Held og lykke til alle - jeg glæder mig selv til at komme i gang :)


Ville det ikke være bedre med gode gammeldags havregryn istedet for de der morgenmads produkter (Kellogs All-bran Fiberplus & Rugfras)?
04-01-2012 09:49 #26| 1

Som klaphat

Spis nu bare OTA + skummetmælk/vand hver dag.

04-01-2012 09:51 #27| 0

Pas på æblejuice, hvis der er 100% frugt er der 50cals pr 100ml.

04-01-2012 10:20 #28| 0

meget enig med juice, det lyder sundere end sodavand, men det er sjældent tilfældet.

man har en tendens til at smage sødt, det siger hjernen den vil have, det tager 3-5 dage at slippe af med. Har det selv i perioder hvor man lige skal have et stykke chokolade når man kommer hjem fra arbejde og den proces "hjælper" det at drikke / spise søde ting på.

Hvis man i en uge spiser noget fornuftig mad og eksempelvis holder sig til at drikke ganske almindelig vand, så vil den trang stille og roligt forsvinde.

Har startet op med et program som ikke er i så faste rammer som andre skriver, det bliver for uoverskueligt på sigt at have alt for faste rammer.

Morgenmad: kan være noget youghurt naturel, tager lidt honning over, nogen nødder, havregryn, ( ved godt der er både fedt i nødder og sukker i honning, men i mindre mængder så tænker jeg det går )

Middag: heldigvis kantine på arbejde, når jeg er på kontor, men kan blive et problem ude hos kunder. Men typisk, et stykke kød, salat, måske 1-2 stk rugbrød

Aften: Kød og grøntsager / Salat.


04-01-2012 10:31 #29| 0

Respekt for projektet, drenge! Håber alle får success med det.

@JamesBradbury
Du bør seriøst overveje at få lidt motion med ind. Den kostplan bliver virkelig svær at holde. Overvej f.eks. at tage 1 times spinning 2 gange om ugen. Det forbrænder cirka 8-9000kJ og du kan så spise 50% mere mad. Desuden forbrænder muskler mere end fedt, så der er god chance for at det sætter din forbrænding op. Dermed taber du dig endnu mere eller du kan spise endnu mere.

2 timer om ugen til motion er ikke ret meget. Efter lidt tid kan du jo sikkert endda sætte det op, når du finder ud af det er sjovt :)

04-01-2012 11:17 #30| 0
AndyCole skrev:
@Bisgaard

Må man høre hvor du har købt P90X og kræver det ikke at man køber en shitload redskaber eller følger det med?


Jeg har fået CD'erne af en ven, men de kan købes overalt på nettet.
Det kræver intet udstyr udover enten håndvægte eller trænings elastik.
Personligt bruger jeg kun elastik.
04-01-2012 11:29 #31| 0

Jeg har hørt dårlige ting omkring frugt, at frugtsukkeret opmagasineres i nyren. Søg selv om dette og se ulemperne.

Husk at spise fedt, men sund fedt. Altså nødder og olier. Jeg drikker selv 1tsk hørfrøolie (FY FOR HELVEDE) i hver proteinshake (slow release) inden sengetid. Og så sørger jeg for at få fed fisk og cashewnødder.

Jeg bliver nødt til at være uenig med hvad Allfen skriver. Jeg kan aldrig holde mig fra søde sager, så jeg sørger for ALDRIG at have sådan noget i mit hjem. Sodavand er nemt at fravende sig, men slik og chips er bare gift.

Hvis jeg er lækkersulten, ignorerer jeg det for det meste, eller tager en smugle juice eller druesukker.

04-01-2012 12:21 #32| 0

@ Klaphat

All-bran fiber plus er som udgangspunkt til min smoothie for at få den til at mætte længere. Rugfras har jeg ikke spist i et års tid, den sneg sig kun ind på listen fordi jeg ikke var opmærksom da jeg C/Pede den fra min liste fra sidste gang.

Veksler mellem havregryn og smoothie til morgenmad.

Juicen bliver også udelukkende brugt i smoothien og i ret små mængder. Er selvfølgelig godt klar over sukkerindholdet, men ser ikke det store problem i det.

Men tak for de velmente råd.

Redigeret af InPosition d. 04-01-2012 12:27
04-01-2012 13:01 #33| 0

Jeg begynder først for alvor på tirsdag. Når jeg laver livsstilsændringer skal jeg bruge noget tid på at få det rette mindset.

Først og fremmest skal slik og kage helt væk - kun sukkerfri läkerol lakridser er ok. Som substitut skal jeg have små økologiske gulerødder og cherrytomater.

Morgenmaden skal bestå af fedtfattig ymer/cultura med friskskåret æble. Den vil dog blive varieret så også blødkogt æg og nogle gange bacon samt frugt også kan komme på menuen.

Jeg skal have skåret ned på kulhydraterne, men vil ikke fjerne det fuldstændigt fra kosten. Dog skal pastaen altid være fuldkorn og brødet ligeledes.

Overordnet bliver der justeret på kosten men vil ikke gøre det alt for "træls", da det øger risikoen for at gå død i det og vil også spise en pizza/burger en sjælden gang i mellem.

Minimum skal der dyrkes styrketræning og løbetræning tre gange om ugen, men helst fire til fem gange om ugen. Det har jeg gjort før i længere perioder og når man først er kommet ind i det så er det ikke noget problem for mig. I forhold til tidligere så vil jeg denne gang tage færre kilo på vægten og tage flere gentagelser.

Min plan med vægttabet er at det skal gå forholdsvis langsomt da jeg tager fat på styrketræning igen og det vigtigste er for mig hvordan jeg ser ud i spejlet og ikke hvad der står på vægten. Dog ved jeg af erfaring at jeg skal ned omkring de 85 kilo før jeg ser fit ud igen.

Update:

Begyndte træning i tirsdags med at løbe 3 km og efterfølgende styrketræning. Løb i dag - torsdag - 4 km og efterfølgende styrketræning. Begyndte i sidste uge at lægge kosten om og har cuttet en del på kulhydraterne, men på minussiden gik der lidt druk i den da en af mine venner lige er gået fra kæresten og har sovet på min sofa.

Redigeret af prangstar d. 12-01-2012 16:36
04-01-2012 13:59 #34| 0

@Alle

Nogle der kan fortælle om de negative effekter hvis man drikker Cola Zero. Der er intet energi indhold i, og synes det har hjulpet mig med at holde mig væk fra usunde ting.

Energi indholdet er nær 0, så der er vel intet negativt i forhold til et vægttab udover de usunde tilsætningsstoffer:)?

04-01-2012 15:52 #35| 0

Aspartam (som i hvert fald er i light udgaven, ved ikke med zerro) menes at være kræftfremkaldende - dog kun i ekstrememængder.

Tror det er et fint alternativ hvis du ikke kan holde dig fra sukker.

04-01-2012 16:45 #36| 0

@james
Når du indtager sukkerfrit drikkelse sker der det at din krop forventer at få sukker og sætter forbærndingen op. Når kroppen så intet får sker der to ting. Den sætter forbringingen ned og dit hjernecenter for belønning (hippocampus tror jeg det er) bliver "skuffet". Dette øge faktisk din lyst for søde ting da du ikke er blevet tilfredsstillet. Som skrævet sættes forbrændingen ned. Dette er ligeså et problem og derfor man bør spise små måltider 7-8 gange dagligt. Dette er for at holde kroppen igang uden overload (kæmpe aftensmad fx) og undgå at når man så endelig spiser noget er forbrændingen så lav at man ikke forbrænde samme mængde som man ellers ville have gjort = mere bliver til fedt (fx ved en stor aftensmad)....

Jeg har haft lidt om det i Neuromarketing og det er taget meget på "jeg tror vist nok" så hæng mig ej op på det. Men det er vist noget i den dur...


@ ALLE
Vil gerne have svar på mit post #14?
Vi skal også have forslag til hvem vi bør donere pengene til. Dette skal bare være en form for brainstorm og så må vi se på det senere hen :)

Jeg kommer med min første lange update imorgen. Ska lige sove først.....

// KD

Redigeret af -KD- d. 04-01-2012 16:45
04-01-2012 16:52 #37| 0

@KD

Coke zero bliver sikkert cuttet af :)

Ved du om forbrændingen stiger hvis man dyrker motion et par gange om ugen?


I forhold til hvad pengene fra betting 2 skal doneres til tænker jeg lidt nogle der har noget at gøre med hjertekarsygdomme og/eller sukkersyge da det er det overvægtige er i risiko zonen for right?

-Men ikke lyt til mig, er egoistisk i betting 1 :)

04-01-2012 16:59 #38| 0

Fine forslag - vi tager dem alle op på et senere tidspunkt. Light bør cuttes ja. Drik vand.... Ved ik om dit forbrændingssystem forbedres ved motion (ud over ved selve aktivitetens udfoldelse), men det forbrænde energi som der skal gøres.... at tabe sig er for mig også at være i form. Mit mål er så også noget ala "jeg ska være strandløve" men mener stadig at motion er vigtigt. Jeg håber fortsat på at nogen ka svare på post #14 sammen med dette fra min status:

Til inspiration faldt jeg over dette:
www.bt.dk/motion/kom-i-topform-paa-otte-uger
Nogen der kender noget lign og har gode råd? Vigtigst er det at jeg starter relativt blødt op for at undgå skader der ka sætte mig tilbage...

Tror det, kost og så en sund tilgang til det hele vil være godt de første måneder for at komme igang og vende sig til "det nye liv".

// KD

04-01-2012 17:37 #39| 0

Hvis pengene skal gå til noget ude i verden foretrækker jeg Røde Kors.

Hvis det er herhjemme så hælder jeg mest til "små" steder såsom en specifik børneafdeling på et hospital eller lignende.

04-01-2012 18:07 #40| 0

Er personligt med på "små" ting. Jeg tænker børneafdelingen for kræft eller lign.

04-01-2012 18:08 #41| 0

En god idé med "små-ting" :)

04-01-2012 18:50 #42| 1

Julemærkehjemmet er vel nærliggende fra en flok fede mænd ?

04-01-2012 19:22 #43| 0

@ KD

Endomondo har en del pulsmålere i deres butik - bl.a. en der kan smides i iPhones og bruges med Endomondo.
Bruger ikke selv pulsmåler, så kan ikke vejlede ift. køb: store.endomondo.com/dk/pulsmalere.html

Der er masser af inspiration at hente på www.loebesiden.dk og på www.bodybuilding.dk.
Bodybuilding.dk har en ret god (synes jeg) skabelon til kostplan + div. beregnere.

04-01-2012 20:43 #44| 0

Jeg foreslog Julemærkethjemmet i den anden tråd, og gør det igen - synes det er oplagt i forbindelse med børn og fedme :).

04-01-2012 22:58 #45| 0

SEJT :-) Go go go

04-01-2012 23:13 #46| 0

@jamesB

Troede koffeinpiller var udgået af det danske marked fra mange år siden. Er de illegale eller er de kommet tilbage?

@mange

Synes godt nok i mangler mange grøntsager i jeres kost i.f.t. hvordan jeg ville køre det. Men det er nok smag og behag :)

GL til alle.

04-01-2012 23:28 #47| 0

Nu er jeg ikke selv med i vægttabsbettet, men jeg er begyndt at lægge min kost om for at smide de overfløde kilo inden sommer. Jeg styrketræner 3-4 gange om ugen og vil ligeledes implementere noget konditionstræning i hverdagen. Det kunne f.eks. være Spinning eller boksetræning i Fitness World eller løb. Derfor finder jeg det rigtig spændende at følge med i jeres træningsprogrammer og kostplaner -og udvikling generelt. Det virker motiverende.

@MichaelFabiano:

Jeg vil meget gerne se din kostplan når den er klar.

@mange

Er ligeledes enig med kris_rem. Jeg har også hørt at "alt der gror i jorden" er vejen frem hvis man vil tabe sig. Selv er jeg begyndt at spise spinat som en del af min morgenmad, hvilket jeg har fået anbefalet, og det har umiddelbart en fin effekt.

04-01-2012 23:29 #48| 0

@ KD: Lidt mere "videnskabeligt" end min forklaring, men er meget enig i den der med belønning, kroppen kræver noget sødt for det er den vant til at få, kan man undgå dette i en periode, så får man ikke den samme trang.

Og enig med dig Miller omkring det er bedre ikke at have de "gode" ting tilgængelige, men det er alt andet lige nemmere hvis trangen er det mindre, så har du holdt dig på måtten i en periode vil du for det første se resultater på vægten og din krop og hjerne har vænnet sig til ikke at få det der sikkerkick som den plejer.

Har nogen gange brugt et trick om aftenen hvis det er man har lyst til noget sødt, så børst tænder lidt tidligere end du plejer - det har på mig virket på den trang man kan have til søde sager.

05-01-2012 00:28 #49| 0

Kris_rem

Det er ikke koffein piller, men piller med guarana ekstrakt og koffein svarende til en kop.

05-01-2012 02:09 #50| 1
Aspartam (som i hvert fald er i light udgaven, ved ikke med zerro) menes at være kræftfremkaldende - dog kun i ekstrememængder.

For ikke så lang tid siden læste jeg en artikel om a oral-sex er kræftfremkaldende. Det har jeg sgu heller ikke tænkt mig at stoppe med!

Ellers er det korekt hvad KD skriver, at light sodavand pga de kunstige sødestoffer kan gøre dig mere lækkersulten (fordi kroppen netop ikke får det sukker den bliver "lovet" fra smagen). Har selv meget nemmere ved at holde mig fra slik, når jeg skærer ned på cola light.

Regner btw med selv at opdatere ugentligt, hver søndag.
07-01-2012 08:06 #51| 0

Fortjener et bump for lidt updates her hvor første uge går på hæld :)

07-01-2012 09:43 #52| 1

@ KD

Syv-otte måltider om dagen? Det lyder som de gamle myter om at holde forbrændingen oppe, selvom det vel ville være mere korrekt at skrive, at det holder blodsukkerniveauet stabilt?

Rent psykologisk jeg tror i også, at det er med til at gøre vægttabet for kompliceret hvis alt skal gå op i at spise de korrekte måltider så ofte.
Afhængigt af om stor variation i kosten er en nødvendighed for den enkelte, tror jeg i øvrigt, at de fleste vil have større succes med at gøre tingene lidt mere simple. Find 5-10 retter (omelet, kylling/ris, cheasy youhurt, tun/brød mv.) og hav det som basis.

Det er i hvert fald forståeligt nok, at folk holder en kostplan en uge og så ryger den fløjten, pga indkøb og tilberedning af diverse retter simpelthen fylder for meget.

07-01-2012 10:40 #53| 0

Mht. indtagelse af light sodavand er der vist mange forskellige meninger og erfaringer.
For mig er det et drug når jeg er på kur. Det gør for mig personligt, at jeg kan
holde mig fra søde sager.

Jeg gik for et par år siden fra 116kg - 86kg på ca 4 måneder. (- 30 kg)

Dette gjorde jeg ved at holde mig på max 1000 kcal i hverdagene(madlog.dk)
og i weekenderne talte jeg ikke, men spiste fornuftigt.

Jeg løb et par gange om ugen, og dyrkede ellers ikke den vilde motion.

I løbet af denne kur drak jeg mellem 2-3 liter pepsi max om dagen - uden tvivl
meget usundt, men for mig virkede det, og dør jeg et par år før planlagt pga aspartam går det sgu nok:-)

Held og lykke....

Redigeret af abcd d. 07-01-2012 10:42
07-01-2012 17:39 #54| 0

Sidder på iPhone: Første uge er gået godt, snydt 1 dag med slik og 2 små burgere fra mcd(igår var i bio med kammi)men har alligevel tabt mere end 4 kg og jeg tænker at en stor del må være vand?

07-01-2012 19:21 #55| 0
JamesBradbury skrev:
Sidder på iPhone: Første uge er gået godt, snydt 1 dag med slik og 2 små burgere fra mcd(igår var i bio med kammi)men har alligevel tabt mere end 4 kg og jeg tænker at en stor del må være vand?


Super godt.
Ja, som du selv er inde på, er en pæn del af det vand, især med det store kcal underskud du kører. Men bare hæng i, nste uges indvejning, vil give dig et mere korrekt billede af hvad dine anstengelser er værd, så at sige.
Redigeret af Beck d. 07-01-2012 19:21
07-01-2012 19:22 #56| 0

Dette indlæg er jeg meget enig i :

mino skrev:
@ KD

Syv-otte måltider om dagen? Det lyder som de gamle myter om at holde forbrændingen oppe, selvom det vel ville være mere korrekt at skrive, at det holder blodsukkerniveauet stabilt?

Rent psykologisk jeg tror i også, at det er med til at gøre vægttabet for kompliceret hvis alt skal gå op i at spise de korrekte måltider så ofte.
Afhængigt af om stor variation i kosten er en nødvendighed for den enkelte, tror jeg i øvrigt, at de fleste vil have større succes med at gøre tingene lidt mere simple. Find 5-10 retter (omelet, kylling/ris, cheasy youhurt, tun/brød mv.) og hav det som basis.

Det er i hvert fald forståeligt nok, at folk holder en kostplan en uge og så ryger den fløjten, pga indkøb og tilberedning af diverse retter simpelthen fylder for meget.



Jeg spiser det samme til morgenmad og frokost 6 ud af 7 dage, og variationen ligger i kødet og tilbehøret til aftensmaden.

I den første uge er jeg gået fra 105 til 103,9. Tre gange i motionscenter, og ellers en kostplan som jeg beskrev i post 17.

Kan jeg holde det vægttab (evt. en smule mindre) er jeg godt tilfreds, og skal ikke forlange mere.
07-01-2012 21:48 #57| 0

Super godt gået allesammen!

Et godt råd fra min side kunne være I arbejdede mere med jeres målsætninger (nogle har skrevet lidt her, andre har det i hovedet og nogle har det ikke helt)

Da det er 6 måneder frem, er det vigtigt i opstiller mål/kriterier der hjælper med at holde fokus.

-10kg er et diffust mål over tid. Og du taber dig ikke af det mål.

sagt på en anden måde, eller med et andet mål. eksempelvis:
Jeg vil træne fitness 2 gange om ugen i 1½ time, samt løbe 2 gange 3km om ugen.
jeg vil spise sundt (konkretiser hvad du vil spise osv.)
Jeg vil ... osv

det er mål du taber dig af...

sådanne mål kan opstilles for en kortere periode, og det bliver derfor mere overskueligt at nå/gøre

eksempelvis:
I de næste fjorten dage
vil jeg træne fitness 2 gange om ugen i 1½ time, samt løbe 2 gange 3km om ugen.
vil jeg spise sundt (konkretiser hvad du vil spise evt. lave en madplan)
vil jeg ikke have nogle byture ... osv

på den måde får man opdelt sine mål i intervaller hvilket gør det lettere at overholde på den lange bane.
hvis man eksempelvis har en travl uge med mange møder etc. så er det også vigtigt man får set på hvad man kan køre, i stedet for "i denne uge kan det være lige meget"

fokus skal altså ligge på 'hvordan' målene (det du vil gøre) og ikke på resultaterne/kilo. altså et udtryk vi alle kender fra poker:

"Decisions, Not Results"

uddyber gerne, eller sparer med folk der føler behov for det!

DaBLAM

Redigeret af DaBLAM d. 07-01-2012 21:50
09-01-2012 12:34 #58| 0

Smider en update op hver mandag. Kan læses i post 5. Bump.

09-01-2012 14:13 #59| 0

Smider en update når det passer og evt ved spændende nye ting :) Se #6 for update. Har dertil et problem jeg håber folk kan svarer på :)

09-01-2012 23:54 #60| 0

kort update.

ok start. er kommet over hurdle med trang til søde sager. Arbejder en del så begrænset med træning, men kosten er kommet godt igang. Kæresten er med på vognen med den lidt sundere hverdag - det hjælper lidt på det.

Status : 2 Kg nede!

10-01-2012 16:06 #61| 0

Jeg synes det går forbløffende godt. Altså lige indtil man skal ud og køre bil med drengene og man så ender i McDriver.. Eller i biografen hvor bland-selv-slik er essentielt.

Nogle gode råd til disse scenarier?

Redigeret af JamesBradbury d. 10-01-2012 16:07
10-01-2012 18:24 #62| 0

Hey mate
Din kostplan er imo lidt skæv? Og er du sikker på det ik er kalorier og ik KJ? 2500KJ om dagen er der enormt lidt? det gør også du spiser dårligere og derved får mere lyst til fx McD og slik. Jeg synes McD'en er direkte ringe og det må du kunne undgå let? Kan godt følge dig i bio'en for der er det hele lige i hoved på dig. Men tag en lille pose gulerødder med hjemmefra og kom senere. Starter filmen kl 19.00 så kom 19.05 og gå direkte ind.
Har du inputs til min update og mit spørgsmål i bunden? Du må have samme tanke ud fra din startvægt antager jeg?

@Alle
Mest jer som er en del af vædemålet men også meget gerne til andre:
Synes vi skal være bedre til at hjælpe hinanden og kommentere på hinandens post's. Jeg poster spørgsmål sidst i min update. Så gerne jeg fik svar fra folk der kender til det så vi ikke ska oprette ny tråd eller skrive det her i tråden længere nede?

// KD

10-01-2012 18:29 #64| 0

Btw så har jeg taget billder og tager billeder i starten af hver måned. Hvis "efter" billedet er nice nok, så er jeg game på at uploade til den tid et start og slut billede :D

10-01-2012 19:23 #65| 0

KD

Jeg "propper" mig med salat/grøntsager i stedet for pasta/kartofler/ris/brød.
Personligt tror jeg, at man bliver overmæt fordi (især pasta) er så nemt at proppe i munden og sluge. Man når ikke at mærke mætheden før det er for sent.

Grøntsagerne skal alligevel tygges en del gange inden de kan synkes og er derfor "vanskeligere" at spise. Det gør at jeg bruger længere tid på at spise og lettere mærker hvornår jeg er mæt.

Derudover kan du jo lave en røvfuld maveøvelser hver dag - eller købe en hula-hop ring (de skulle være voldsomt populære)

TLARS

10-01-2012 19:26 #66| 0

Kan folk ikke bare skrive updates eller som minimum eventuelle spørgsmål i de nye posts ?

Lidt nemmere end "BUMP" kig post 6

10-01-2012 19:28 #67| 0

@Maja
Jo, clifts her måske og så ellers se vores originale indlæg?

@TLARS
Tror du "maven" forsvinder via det?

Spørgsmålet til alle:
Jeg har ét problem og dertil et spørgsmål som jeg tror mange deler:
Jeg har ”lidt mave”. Dvs vom eller hvad man vil kalde det. Den er kommet efter flere år med meget mad hvor man spiser til man ikke kan mere. Hvordan klarer I den? Spise mindre, vide hvornår I skal stoppe? Og forsvinder sådan en mave? Det er jo vel min mavesæk der er udvidet?
Thats it. Fortsat GL til alle!!

10-01-2012 19:45 #68| 0

Spis noget mindre er vel det nemme råd, ved dog ikke om det er det rette.

En del af mit vægttab indtil nu tror jeg skyldes at jeg generelt spiser mindre, ligeså meget som at det jeg spiser er sundere.

Til morgen spiste jeg f.eks tidligere 2 skiver rugbrød, m. skinke og 3-4 æg.

Nu spiser jeg det halve, og efter lidt tilvænning føler mig nogenlunde ligeså mæt som tidligere.

10-01-2012 19:53 #69| 0
skod skrev:
Smider en update op hver mandag. Kan læses i post 5. Bump.


Har du valgt din metode, udfra hvad du synes krævede mindst?
Tror du den måde du har valgt, er en sund og holdbar metode?



Bare et par kritiske/undrende spørgsmål. Stilles dog med reel interesse for at høre svarene.
10-01-2012 21:00 #70| 0

KD

Ja det tror jeg.
Jeg startede selv med en stor mave. Ikke en hænge-vom, mere en stor udspilet ballon.

Men efter 1 års træning og sund kost er den væk.

Så en kombi af bedre kost og god træning er vel den bedste løsning - og du er allerede i gang ;-)

10-01-2012 21:15 #71| 0

Ok, det håber vi så :)

10-01-2012 23:35 #72| 0

@KD
MHt mave, efter hånden som du spiser mindre (i hvert fald ikke over-spiser som mange mennesker gør), vil din mavesæk langsomt skrumpe. Du kan ved at styrke din mave- og kerne muskulatur (skriv hvis du vil have konkrete øvelser) få en mere rank holdning. Men du kan ikke punkt-forbrænde fedt på maven (hvilket jeg fornemmer du dog godt er klar over).

Det som Tlars er inde på er også vigtigt for alle mennesker. Generelt spiser vi for hurtigt. Vi køber mad som er færdig-processed et langt stykke af vejen, og nærmest sluger det. Det sociale aspekt i at spise er forsvundet, både fordi vi har mere travlt i hverdagen, og muligvis fordi mange flere menneksker lever alene end tidligere.
Men det har også en ren fysisk konsekvens. Det tager hjernen et stykke tid at opfatte at du rent faktisk putter mad i maven. Dvs spiser du for hurtigt når du ikke at opfatte at du faktisk er mæt, men fortsætter med at spise. Udover det for fordøjelsen er vigtigt at tygge sin mad grundigt, gør det også at vi spiser mindre, simpelthen fordi det tager længere tid at spise samme mængde.
Det er også en af grundende til at det at spise flere mindre måtider i løbet af dagen er bedre end 1-2 store måltider, simpelthen fordi risikoen for at spise sig en mavepine til er så meget mindre.

Endelig, drik et stort glas vand 10-15 minutter inden du skal spise. Det gørnetop at din sultfornemmelse aftager noget, og du derfor spiser mere "kontrolleret".

@jamesbradbury
Tag en pose med udskåret frugt/grøntsager med (æble, vindrue, babygulerødder, rød peber etc). Ja, det er noget mere kedeligt end en gang vingummier, men gør det så meget nemmere for dig at stå imod.
Har McDonalds ikke salat? :)

Redigeret af Beck d. 10-01-2012 23:37
10-01-2012 23:44 #73| 0

@Beck

Du kan ved at styrke din mave- og kerne muskulatur (skriv hvis du vil have konkrete øvelser) få en mere rank holdning.

Det vil jeg gerne.

11-01-2012 00:41 #74| 0

Jeg følger ikke madplanen der står i min oprindelige post, men jeg spiser blot meget mindre portioner.

De første par dage var jeg enormt sulten, men nu kan jeg sagtens overleve med en stor portion yoghurt om morgen, et par tomater og agurker til middagsmåltid, også bare spise hvad der bliver serveret på bordet. Undgår selvfølgelig ting med højt kJ indhold. Og jeg understreger: Meget mindre portioner.

Mht McDonalds så ja det er for dårligt. Det noget jeg skal arbejde med mig selv, at kunne sige nej til de ting.

Redigeret af JamesBradbury d. 11-01-2012 00:43
11-01-2012 00:49 #75| 0

@majaline
www.youtube.com/watch?v=EaYeGviEzT8&feature=related viser et stort udbud af generelle maveøvelser
www.youtube.com/watch?v=kiA9j-dR0oM specifik core-øvelse. Simpel, kan udføres på kort tid, og kan snildt gøres hjemme på stuegulvet
videoerne viser det bedre, end jeg kan forklare :)

@Jamesbradbury
Bor du hjemme hos dine forældre? Du nævner mad der bliver sat på bordet, så jeg gætter på du ikke selv står for madlavningen.
Det vil gøre det lettere for dig, hvis de ved du ønsker at tabe dig, da de kan hjælpe dig i det daglige, ved IKKE at friste dig med at servere dessert, kage til kaffen, have slik i huset etc. Ligeledes vil det gøre det lettere hvis der bliver serveret godt med grøntsager til aftensmaden.

Redigeret af Beck d. 11-01-2012 00:54
11-01-2012 01:31 #76| 0

@Beck
awesome - takker for det hele :)

11-01-2012 01:46 #77| 0

Fandt lige denne:
www.kalorietabel.dk/index.htm
Utrolig god synes jeg! Hold da op hvor jeg ka finde stort set alt om det jeg indtager her. Overrasker mig at fisk ikke er bedre end det er? Hvorfor er hvid fisk fx ik sundere end 5-6 på skalaen? Og tun får 4? Altid noget ål og sild får 2 :P

11-01-2012 03:50 #78| 0

@kd
Den tabel viser ikke hvor sundt det er, men blot hvor godt de mener det er i en slanke-sammenhæng. Deres 1-10 værdi er næsten udelukkende baseret på kcal indhold, og i og med en del fisk indeholder en hel del fedt (sundt fedt, vel at mærke), får det en lav score.
Hvilket er helt væk!!!!
Kan se at meget magert dyrekød også får en lav score...De skriver noget med at de er usikre på hvor sundt større mængder animalsk protein er. Jeg har ALDRIG hørt om at det på nogen måde skulle være skadeligt.

Redigeret af Beck d. 11-01-2012 03:54
11-01-2012 09:17 #79| 0

Ja læste jeg mig til lidt efter. Den giver gode tal men man ska liiiiige tage det hele med et gran salt. Og så er der jo lidt over de tal de siger. Man skal bare antage at 5 og op er faktisk ok, og 3 og ned er ret no-go.

11-01-2012 10:35 #80| 0

Det kan give dig en hurtig oversigt over hvad der umiddelbart er godt og skidt i slanke-sammenhæng. Men det er jo altså ikke sådan at man misbruger en hel dag fordi man spiser en smule der ifølge dem er skidt, hvis blot man gør op for det ved at holde igen andre steder, dyrke mere motion etc.
Det er et helhedsbillede.

16-01-2012 12:24 #81| 0

Mandagsupdate+bump.

16-01-2012 14:43 #82| 0

@Skod
Det ska du ik være ked af. Jeg synes der skal være plads til lidt. Pointen med vægttabet og de 5 måneder er at det "ska ske" moderat og at vi har tid til at leve fortsat og ik gå totalt amok. Jeg var fx inviteret på middag i lørdags hos svigerfamilien og så gider jeg ik tænke på vægttabet andet end den mængde jeg spiste. Så kun 60-70% af hvad jeg normalt ville spise, men fortsat rødvin, lidt chips/slik/chokolade og sådan. Det skal der være plads til.

16-01-2012 16:28 #84| 0

update:
Status pt er ca 3 kg nede.

Indtil i lørdags rigtig fornuftigt. Lørdag stod dog på barnedåb med brunch osv og lidt sofahygge med lidt slik osv med fruen om aftenen. Søndag var dog tilbage på sporet, så regner ikke med den store skade.

Nogen der ved om kaffe er godt eller skidt, synes jeg læser modsatrettede argumenter når man søger på nettet.

Godt at se at tråden ikke bare dør hen.

Motivation omkring kost fungerer helt fint, dog er der desværre ikke pt rigtig tid til træning. Men håber der kan blive plads til en af de ugentlige badminton træninger. Ikke helt nok, men bedre end at gå helt i stå.

17-01-2012 00:36 #85| 0

Træning kører ok men kan stadig godt stramme lidt mere op på kosten selvom den er blevet bedre.

Målet for januar bliver at nå under 90 kg hvilket er et vægttab på +2,5 kg.

20-01-2012 12:52 #86| 0

Så gik der en uge mere, og på trods af en kæmpe druktur i lørdags er der røget et kg mere af vægten.

Kost og motion kører rigtig godt i hverdagene, og det lader til at der som planlagt er plads til lidt mere usund mad, og mindre motion i weekenderne.

Så alt i alt kører det som det skal :)

20-01-2012 14:14 #87| 0

@Maja
Hvor meget motionerer du?
Druk er ik slemt medmindre man intet gør i forhold til det man pejer. Jeg er stoppet med at spise natmad, drikke cola om morgen (mød hangovers) osv.... så jeg føler jeg er sund i forhold til hvad jeg plejer. Når jeg så samtidig drikker mere vodka/danskvand med lime så går det hurtigt bedre ;)

22-01-2012 13:43 #88| 0

@KD

Jeg motionerer ca. 4 - 5 gange om ugen.

30 minutter med fuld knald på kondicyklen, samt ca. 30 minutters styrketræning pr. gang.

Du har nok ret i at druk ikke er så galt, specielt når man som jeg mister appetitten et par dage bagefter :)

Jeg har været i sommerhus med familien her i weekenden, og jeg er lige ved at tro det er værre med slik, god mad og vin hele weekenden.

Men som jeg skrev tidligere fungerer det indtil videre fint med at give den gas med kost og motion mandag - fredag og leve lidt mere usundt i weekenden.

Foreløbig har jeg tabt ca. 8 kg siden uge 43 på denne måde, så indtil videre fortsætter jeg sådan.

22-01-2012 21:17 #89| 0

Søndagsupdate :)
Håber folk har haft en god uge

Redigeret af lakselars d. 22-01-2012 21:17
23-01-2012 17:08 #90| 0

Update fra mig :)

@Lars
6 gange spinning? really? hvordan går det så med vægten? Lyder imponerende :)

24-01-2012 01:12 #91| 0

Det fungere overvælende godt. Jeg har fuldstændig styr på min spisetrang. Og jeg er gået over til en mere human vægttabstaktik. GRØNTSAGER. Næsten ingen kJ :) Mums.

24-01-2012 01:26 #92| 0

Spiser du kønt grønt? Lyder trist. Hvordan var dine spisevaner inden vi startede op? Jeg må indrømme at her i weekenden nød jeg at kunne spise godt og usundt (det er det jo som ofte desværre)...

24-01-2012 11:06 #93| 0

@ KD
Yea. Det er lækkert. Bare 1 times hold hver gang :) Men tror stadig det giver en del. Jeg har med vilje ikke været på vægten. Venter til omkring den første og satser på jeg har tabt en del

24-01-2012 14:41 #94| 0
Administrator

Jeg skal sgu lige eksperterne engang...

Jeg har tilmeldt mig madlog.dk - og den fortæller at hvis jeg vil tabe mig 1 kilo om ugen må jeg max æde 1600 kcal om dagen....

Jeg er 184 og vejer fucking 107kg...

1600 kcal er jo nærmest intet.............!!!!

Kan det passe ?
Dør jo af sult snart ;-)

P.s stillesidende arbejde - og al motion skriver jeg på som 100% bonus - så det tæller ikke med her......

24-01-2012 14:51 #95| 0

1 kg svarer til 7000 kcal, dvs et underskud på 1000 kcal om dagen. At dit ligevægtindtag skulle ligge på 2600 lyder dog en anelse lavt, på trods af at du betegner dig selv som stillesiddende.

24-01-2012 14:53 #96| 0
Administrator
Beck skrev:
1 kg svarer til 7000 kcal, dvs et underskud på 1000 kcal om dagen. At dit ligevægtindtag skulle ligge på 2600 lyder dog en anelse lavt, på trods af at du betegner dig selv som stillesiddende.


shit - ja så er det jo sikkert ikke helt forkert.....

damn it - skal seriøst tænkes før der proppes noget i hovedet!
24-01-2012 14:54 #97| 0

Bridgeking, spis masser af grøntsager. De mætter, og indeholder stort set ingenting.

24-01-2012 15:43 #98| 0

Nej spiser også youghurt og frugt til morgenmad. Lidt kød til aftensmad.

24-01-2012 15:57 #99| 0
Bridgeking skrev:
Beck skrev:
1 kg svarer til 7000 kcal, dvs et underskud på 1000 kcal om dagen. At dit ligevægtindtag skulle ligge på 2600 lyder dog en anelse lavt, på trods af at du betegner dig selv som stillesiddende.


shit - ja så er det jo sikkert ikke helt forkert.....

damn it - skal seriøst tænkes før der proppes noget i hovedet!


Det er IMO det der gør madlog genialt..

Det viser med meget stor tydelighed hvad der er godt og hvad der er skidt.

Jeg kører på samme program som dig, 1 kg, stillesiddende osv. og synes faktisk ikke det er så svært at holde sig under.

Idag har jeg fået flg :

Morgen : 1 skive rugbrød, 2 spejlæg, 2 skiver hamburgerryg.

Frokost : 1 skive rugbrød´m. smøreost, ½ liter æblejuice.

Eftermiddag : 1 skive rugbrød, 2 skiver hamburgerryg og 2 ostehaps.

Det giver tilsammen 850 kcal, hvilket betyder jeg har ca. 750 kcal tilbage.

Til aften skal jeg have en sammenkogt ret m. oksekød, gulerødder, champignon og lidt andre grøntsager + ca. 100 gram ris. Det er ca. 500 kcal, så der er også til lidt frugt eller andet i aften.

Jeg har så været en times tid i motionscenter hvilket har medført en forbrændning på ca. 800 kcal men dem sparer jeg op til weekenden.
25-01-2012 08:39 #100| 0
Administrator

@Majaline + andre

Kan man "spare op" til weekenden ?
Jeg mener er det over en dag/uge/måned der er mest rigtig at se det ?????

Er der iøvrigt nogle der har et par gode forslag til morgenmad ??
Idag har jeg eksempelvis spist 150g havregryn med minimælk. Troede faktisk det var ret godt - men det er jo fandme 700kcal der lige røg indenbords der :-//

25-01-2012 09:37 #101| 0
Bridgeking skrev:
@Majaline + andre

Kan man "spare op" til weekenden ?
Jeg mener er det over en dag/uge/måned der er mest rigtig at se det ?????

Er der iøvrigt nogle der har et par gode forslag til morgenmad ??
Idag har jeg eksempelvis spist 150g havregryn med minimælk. Troede faktisk det var ret godt - men det er jo fandme 700kcal der lige røg indenbords der :-//


I princippet kan du godt spare op, da du jo blot skal opnå et vist kcl underskud i en given tidsperiode. Lad os sige du vil tabe dig et 500g på en uge, dvs du skal have et underskud på 3500kcal. Om du har et underskud på 500kcal om dagen, eller om det er -700, -800, +100, -500, -900, -700, -0 betyder ikke det vilde, sålænge udsvingene ikke er for ekstreme.

Mht morgenmad: Drik 1-2 glas store vand 10-15 minutter før morgenmad. Lav havregrød i stedet (med vand), det mætter mere end gryn med mælk.
25-01-2012 09:57 #102| 0


Jeg er skeptisk over dette billede jeg fandt på facebook, kan i se vinklerne på han holder kameraet ift hvordan billedet ren faktisk er taget? Det er en forkert vinkel i mine øjne.
25-01-2012 10:03 #103| 0
Administrator

Ser ret vildt ud !!

25-01-2012 22:37 #104| 0

Længe siden jeg har postet på PN men er også gået i træningsmode, ikke på grund af vægt tab men for at komme i bedre form.

Jeg vil anbefale de seriøse at kigge på Paleo diæt. Grønsager, masser af kød. Det lyder dejligt ikke?

www.larsjuulmadsen.dk/hvad-er-paleo-diaet/ <-- kort om diæten
www.marksdailyapple.com/category/success-story-summaries/#axzz1kVYru8bP Succeshistorier til inspiration.

Desuden ville jeg kigge på seriøs træning. Du behøver ikke være i fitness centeret hele dagen flere dage om ugen. Med nogle få 'compound' øvelser kan du opbygge muskler, tabe dig og få gang i stofskiftet. Øvelserne jeg tænker på er Squats, bænkpress, dødløft, Military press og variationer af disse.

Forummer som getbig [punktum] dk og motion-online er også gode ressourcer for at få hjælp.

Rigtig godt initiativ.
Held og lykke drenge!

30-01-2012 07:23 #105| 0
Administrator

Mandagsupdate:

Efter kun 1 uge på madlog.dk er der virkelig nogle ting der har hjulpet. Noget af det jeg egentlig troede var ok at spise indeholder jo en masse kcal......

Jeg har på en uge tabt mig 3,2 kg !!!!
Men hvad fanden - der må da være noget galt her....
Eller smider man bare en masse vand i starten ?

30-01-2012 11:03 #106| 0

Der ryger en del vand i starten, så du kan desværre nok ikke holde den rate :)

30-01-2012 11:34 #107| 0
Administrator
Beck skrev:
Der ryger en del vand i starten, så du kan desværre nok ikke holde den rate :)


hehe - nej det regner jeg heller ikke med. 1 kg om er målet, og det er jo nok mere realistisk i længden..
30-01-2012 11:41 #108| 0

Så er der uge update fra undertegnede :)

30-01-2012 11:44 #109| 0

kommer med update senere på ugen, men 86 Som der netop er sagt ryger der også væske i starten men er fortsat glad for 4kg og ka klart se det på min holdning. Så det nice nok!

30-01-2012 23:24 #110| 1

Kommer sku lige til at bumpe igen. Har været ude og investere lidt i dag. Er blevet helt hooked på det spinning og efter at have rådført mig med en ven, der har styr på det kom jeg frem til, at det var en god investering at købe mig en racer :D
Så det blev lige til ham her

Redigeret af lakselars d. 30-01-2012 23:25
31-01-2012 12:38 #111| 0
Administrator

Har lige et spm.

Jeg har haft et par dage hvor jeg nærmest intet har spist før til aften. Her er det blevet til grønsager og kød - måske en 5-600 kcal....

Det er vel ikke sundt - men hvad betyder det for vægttabet ?

Alle siger jo at det handler om kcal indtaget over en lang periode ?

31-01-2012 13:12 #112| 0

Godt spørgsmål, for jeg har det på samme måde. Der ka godt komme et par dage hvor jeg spiser stort set intet. Men også bare er hjemme hele dagen pga opgave og lign, samt "ikke træningsdag". Taber man sig på det eller er kroppen i så meget tomgang at der intet sker på trods af man intet indtager?

04-02-2012 11:52 #113| 0

Lørdagsbump :)

04-02-2012 13:02 #114| 0

Jeg har det på samme måde. Dage hvor jeg nærmest intet spiser uden rigtigt at være sulten/have lyst til at spise. Derudover er jeg pt nede med 10 kg. Har lige haft en meget usund weekend... Derudover løber jeg snart 5 km 3 gange i ugen:-)

06-02-2012 10:25 #115| 0
Administrator

Mandagsbummelum

Er i gået kolde drenge ???

Jeg havde sgu en lidt skid oplevelse her til morgen...

Jeg har ikke tabt mig overhovedet i den sidste uge.... :-( Og jeg har ikke syndet..

Tværtimod har jeg giver den rigtig meget gas med vægtene.. Måske er det derfor ??

06-02-2012 10:52 #116| 0

@ Bridgeking

obv derfor. hvor længe har du kørt kuren/træningen? Nu er jeg ikke den store vægttabsekspert, men der vil - som med din træning - ske langt størst forandring i starten, hvorefter udviklingen jævner sig lidt ud. Hvis jeg var dig, så ville jeg efter en uge hvor kiloene ikke er raslet af stille mig selv foran spejlet og bedømme ud fra det. Muskler vejer jo pænt meget mere end fedt, så hvis du synes at du ser mere trimmet ud osv, så er du nok på rette vej alligevel ;)

06-02-2012 11:52 #117| 0
Administrator
toreds skrev:
@ Bridgeking

obv derfor. hvor længe har du kørt kuren/træningen? Nu er jeg ikke den store vægttabsekspert, men der vil - som med din træning - ske langt størst forandring i starten, hvorefter udviklingen jævner sig lidt ud. Hvis jeg var dig, så ville jeg efter en uge hvor kiloene ikke er raslet af stille mig selv foran spejlet og bedømme ud fra det. Muskler vejer jo pænt meget mere end fedt, så hvis du synes at du ser mere trimmet ud osv, så er du nok på rette vej alligevel ;)


Træning 3-4 gange om ugen siden 1.1.12
Intensiv kur i 2,5 uge.......

Og ja du har ret - kan godt se en forskel - hvilket naturligvis er vigtigst....

Men alligevel..........

Har bare hørt så meget om at man smider en masse muskelmasse i starten af en kur - så derfor har jeg skruet lidt op for vægttræningen de sidste 3 uger.
06-02-2012 13:43 #118| 0

At muskelmasse vejer mere end fedt skulle ikke være nogen myte, men har hørt at muskelmasse kun vejer "marginalt" mere end fedt.

Men derfor er det jo stadig perfekt at erstatte 1 kg fedt med 1 kg muskler.

Har ikke lige nogen kilde.

06-02-2012 13:54 #119| 0

Jeg har lidt det samme "problem" som Bridgeking. De sidste 14 dage har jeg tabt i alt 200 gram.

De sidste uger har jeg trænet mindst 5 gange om ugen, 30 minutter på kondicyklen, og 30 minutters styrketræning.

Det bør selvfølgelig have en positiv indvirkning på muskelmassen, men på den anden side vil jeg heller ikke bare lukke øjnene og naivt tro på at det hele skyldes at jeg bliver stærkere. På den anden side er der nok en grund til at vægtvogterne helst ikke vil have at deres medlemer dyrker motion, da de bedre kan lave et stort vægttab i en fart på den måde.

Er en vægt der måler fedtprocenter vejen frem ? På sådan en burde man vel kunne se om forholdet mellem muskler og fedt går i den rigtige retning ?

06-02-2012 15:14 #120| 1

Majaline & BK

Skær evt. 300 kcal mere af om dagen og se om det ikke hjælper, selvom det måske er hårdt, så er en kur jo sjovest når man ser resultater.

14-02-2012 17:38 #121| 0

Buuump til folket med en update.
Er folket faldet af på den :) ?

14-02-2012 18:29 #122| 0

Ja lad os da få nogle updates fra folket. Jeg opdatere stadig post 5 hver mandag. Går ganske ok med vægttabet stadig.

14-02-2012 18:33 #123| 0

de første kilo er altid nemmest at hive af. Du har typisk nogle fedtdepoter, som du får tømt ved træning og sundt spise, derfor taber du dig hurtigere i starten. Efterfølgende kan det gå langsomt, dog som du siger, hvis du træner jern hver dag, har det også en betydning. :)

gl gl

14-02-2012 18:33 #124| 0

Jeg kommer tilbage til tråden fredag :)

24-02-2012 08:36 #125| 0
Administrator

BRAG!!!!!

Fra 107 kg mandag den 16 Januar

til idag 99,7 kg !!

WP BROKONGE

24-02-2012 09:15 #126| 0

Wp. Selv været standby sidste 2 uger.. Bk on track

24-02-2012 09:59 #127| 0

Jeg har spist grov-bulgur og kødsovs (uden fløde, sukker eller andre dårligere ting) i den sidste måned, med crazy resultat. Min fedt% forbliver den samme, men jeg har taget 700g-ish på, wooootttttt... win win win.

24-02-2012 10:01 #128| 0

BridgeKing -> Super nice at se fremgang, især når det er så meget som du skriver. Jeg håber du vejer dig om morgenen efter du har tisset af :-)

Passer du stadigvæk bukser ordentligt? Røven plejer at (i mit tilfælde) svinde noget ind, men det skal vel squattes væk, hehe

OBS: Så er du vel også med på en congrats-Starcraft igen snart :-D

24-02-2012 10:12 #129| 0
Administrator

@Miller
Jeg kan love dig at der både er morgenpisset/spyttet/spillet ;) Inden jeg ryger på vægten...

Kan tydelig mærke forskel på både bukser og t-shirts.
Kan sæ'føli også se det på vommen - specielt dellen på siderne er blevet en del mindre :-) Kan også tydeligt se det i ansigtet faktisk... :-//

Ja er sgu frisk nok på sc - men er jo kommet til at donwloade HoN, og fuck er er vanedannende :-)

24-02-2012 11:37 #130| 0

Hey drenge

Aaaaaalt for lang tid siden sidte update, men har simpel hen ik følt tiden var til at sætter mig ned og skrive et længere post. Men here goes:

Hvorfor så sløv?
Har haft en meget travl januar/februar med eksaminer og speciela skrivning. Studiet får max opmærksomhed da vi synger på sidste vers og med obvs. Brag har det kastet 3x10 ud af 3 mulige af sig så er super glad og egentlig også ret stolt af mig selv. Nu har vi afleveret sidste mindre opgave som nogen af jer sikkert hjalp med (spørgeskemaet) og skal ”blot” forsvare og snakke pensum om dette tirsdag. Efter det er der kun specialet tilbage :)

Vægtabet
Jeg er pt på 85,5, så 4,5kg nede og mangler 5,5. Det er som sådan fint nok men der er desværre fejl og mangler. Jeg har slet ik været aktiv nok. Dette skyldes dog større problemer med lysken end først antaget samt at jeg slet ik har været dygtig nok til at genoptræne efter de instruktioner jeg har fået. Det er skidt.... Ang mad og drikke går det fint. Der er intet ultimativt krav om no-go indtagelse af usunde ting, men det er holdt på et minimum og fungerer godt.

Fremtiden
Jeg skal fra mandag 10 dage starter på holdtræning med nogler venner i Fitness World. Stedet er ik nyt for mig for har haft min daglige gang der i 4 år, men holdtræning er. Crossfit og Cettle Cross (tror jeg de to hold hedder) er sagen og jeg frygter det lidt. Et er min lyske som jeg ska se hvordan den tager imod nogen af de ting der udføres. To er at min mate der har fået mig med på vognen er i god form, spiller meget fodbold og træner en del med mig. Han har været max død efter holdtræning som han nu har været til 6-7 gange. Så ømhed, ydmyghed og ydmygelse kan være på vej. Dog er det noget jeg får brug for. Min vægt er ik gået ned i 16-20 dage’ish. Jeg kan ikke længere tabe så meget ved min ændrede kostplan så mere motion skal til. Om lysken så vil lege med – tja.... Håber det kommer snart. Skal til fysio idag og håber der kommer noget konstruktivt ud af det.

Clifs
- Travle eksaminer
- Lyskeproblemer der ik vil gå væk
- Mere motion skal der til da vægtab er gået i stå.

// KD

01-03-2012 05:26 #131| 0

Irreterre mig så fanden meget... Er stuck på 80 kg.....

Skal fanme tage mig sammen med det usunde...!!

/SLAPSELF

08-03-2012 19:58 #132| 1

Har været helt væk. Har 4 milliarder dårlige undskyldninger, som ikke behøver komme ud her. Det er anyways bare bullshit.

Jeg har spist mig tyk og fed i en masse usunde sager, og er over min startvægt. 99,8kg stod vægten på i mandags. Nu skal det sgu være - vi er lige flyttet og alt er på plads - nu er det slut med undskyldningerne!

Har de sidste 2 dage været ude og løbe og en enkelt tur i svømmeren. Derudover kan jeg idag fejre min første helt sukkerfrie dag i mandsminde - så er back on track!

Gogogo!

08-03-2012 23:48 #133| 0

Nogen der vil køre et 5-10k bet med mig på om jeg kan tabe 6-7 kg fra omkring 96 kg (kan lige veje mig ordentligt en af dagene). Min højde er 194 cm, så jeg er ikke tyk, men for kvabset..

Tænker tidsperiode på omkring 2 måneder fra betstart.

Helt nøjagtige omstændigheder kan vi lige diskutere nærmere, vi skal bare have ca. det samme udgangspunkt og betingelser for at klare det. Men bettet er som en motivation for mig..

Vi må lige have nogle regler for hvordan det kan afgøres hvis du ikke er en profil jeg kender og vi skal desuden sende pengene til en profil vi begge to kan stole på imens bettet står på.

Jeg forestiller mig et rent wash hvis vi begge to klarer den (pengene tilbage..)

Send PM :)

@-KD-

Kan jeg eventuelt komme med på jeres bet?

Redigeret af msm89dk d. 08-03-2012 23:51
09-03-2012 00:00 #134| 0

@Bisgaard
Kom så - vi tror på dig :) Mangler du motivation? Noget vi kan hjælpe med?

@James
Er selv semistuck på 86kg (4kg tabt - 6 to go) men har haft nogle travler uger med de sidste eksaminer. Nu er der plads til fokus på vægttabet igen og boksetræning og crossfit har været på programmet i denne uge so far. More to come :)

@msm
Nej det for sent mate. Jeg foreslår du laver en ny tråd hvor du søger en vægttabs-makker.

// KD

09-03-2012 08:33 #135| 0
-KD- skrev:
@Bisgaard
Kom så - vi tror på dig :) Mangler du motivation? Noget vi kan hjælpe med?

@James
Er selv semistuck på 86kg (4kg tabt - 6 to go) men har haft nogle travler uger med de sidste eksaminer. Nu er der plads til fokus på vægttabet igen og boksetræning og crossfit har været på programmet i denne uge so far. More to come :)

@msm
Nej det for sent mate. Jeg foreslår du laver en ny tråd hvor du søger en vægttabs-makker.

// KD


Grunden til manglende motivation er en masse eksamener men primært det faktum at vi solgte vores lejlighed 1/10-2011 og først overtog vores nye lejlighed her 1/3-2012. I mellemtiden har vi boet hos svigerfar med vores lille knægt. Det trak ærlig talt alt motivation ud af mig. Kunne ikke rigtig overskue hverdagen til sidst.

Nu er vi flyttet, fået os en fantastisk lejlighed og motivationen er højere end nogensinde før. Så nu har vi klar til kamp! :).

Tak for tilbuddet ellers - kan være jeg vender tilbage når motivationen daler igen ;) .
15-03-2012 19:10 #136| 0

bump med update :)

15-03-2012 19:48 #137| 0

Bare ren stuck.

Træner mere end rigeligt, men skal lægge øl og vin på hylden og spise sundere.

Har taget lidt på (lol) men det er nok ikke fedt da jeg ikke har taget på omkring livet.

Planen er lige nu at opretholde træningsmængden men spise sundere og drikke mindre alkohol!

15-03-2012 19:50 #138| 0
Administrator

Har været på "stand by" de sidste uger... 4x alvorlige fødselsdage mm skulle lige overståes.
Men nu er vi igang igen - og jeg er stadig -5kg siden vi startede...

15-03-2012 22:00 #139| 0

Jep, vi sku midtvejs :D

Er 4kg nede = 86. 6kg igen. Er godt igang. Har ugentlige boksesessions der trækker tænder ud og så ellers almen motion. Min lyskenskade er på retur så alt går mod mere motion og bedre vægttab. Er positiv :)

16-03-2012 01:44 #140| 0

Ligger selv stadig paa omkring de 98 kg, dvs mangler stadig 6... Kan baade se og maerke jeg har tabt, og loeber hurtigere/laengere etc, men vaegten har ikke rykket sig i lang tid.

17-03-2012 22:08 #141| 0

81.6 :-)))))) Og jeg åd popcorn idag...

Forresten jeg kan ikke huske om jeg vejede mig før eller efter jeg tømte systemet...... ??!?!

Hvad tæller..!?

17-03-2012 23:30 #142| 0

Det må være morgenvægten som tæller JamesBradbury :).

18-03-2012 10:43 #143| 0

@JamesBradbury

WP! :).

26-03-2012 17:00 #144| 0

Hey guys

Et råd til jer alle med nu kun 10 uger'ish tilbage: Meld jer ind og betalt 99kr for 10 uger her:
www.madlog.dk/

Det fungerer mega godt for mig allerede efter få dage hvor jeg brugte min vens så jeg nu selv har købt det. Har sat mig smo "let aktiv" for på den måde at regne for lavt og sige at al form for motion er ren bonus. Det sætte også tingene lidt i perspektiv.

- En druktur giver samme energi som du skal bruge en hel dag:O (SICK)
- En MC menu dækker knap 75% af dagens samlede energibehov
- Osv osv.

Det er let og fungerer :)

// KD

26-03-2012 19:31 #145| 0

Hmm jeg skal cirka tabe 0,5 kg pr uge +- de næste 2 måneder+. På en måde er det overskueligt, og på en måde ikke.

26-03-2012 22:00 #146| 0

Har det på samme måde. Men med programmet synes jeg det er markant lettere og medvirker til motivation :)

04-04-2012 16:26 #147| 0

Update. Hvordan går det med jer drenge :) ?

04-04-2012 16:33 #148| 0
-KD- skrev:
Hey guys

Et råd til jer alle med nu kun 10 uger'ish tilbage: Meld jer ind og betalt 99kr for 10 uger her:
www.madlog.dk/

Det fungerer mega godt for mig allerede efter få dage hvor jeg brugte min vens så jeg nu selv har købt det. Har sat mig smo "let aktiv" for på den måde at regne for lavt og sige at al form for motion er ren bonus. Det sætte også tingene lidt i perspektiv.

- En druktur giver samme energi som du skal bruge en hel dag:O (SICK)
- En MC menu dækker knap 75% af dagens samlede energibehov
- Osv osv.

Det er let og fungerer :)

// KD


Drukturen er det værste, hvordan har du beregnet den til så meget? :)
- detaljerne vil jeg gerne høre, tror på dig, men hader det! :D
04-04-2012 17:16 #149| 0

Har sgu været skidt kørende mht. updates. Det skyldes til dels jeg er flyttet, og ikke længere har så ofte adgang til min den originale vægt. Desuden er det ikke gået super i et stykke tid. Jeg er dog oppe på hesten igen i april, og håber jeg kan få lavet et par updates.

04-04-2012 18:06 #150| 0
Administrator

Jeg har slacket for den sidste 1,5 måned....
Smed 7 kg fra medio jan til 1 marts. men har nappet de 2 på igen...

Håber at stramme op igen efter påske

04-04-2012 19:05 #151| 0

CMON guys - tror på jer:D Er dog selv på de 85-86'ish men føler det går den rigtige vej:)

@TheBear
7 øl = 883kcal
1 mokai = 223 kcal
1 liter cola = 420 kcal
3dl Morgan = 695 kcal (vodka brugt da den er eneste i tabellen)

= 2200'ish kcal som er over mit daglige energi indtag :/ SICK SHIT!

24-04-2012 13:19 #152| 0

Update drenge :)

24-04-2012 13:37 #153| 0

Jeg ligger på 85,5. Mit projekt med madlog synes jeg egentlig er rigtig godt og jeg har virkelig fået god indsigt i maden og de kcal det indeholder. Min vægt vil desværre ikke med ned. Mangel på motion er nok det bedste bud men er ved at få ændret på det stille og roligt. Når jeg de 80kg? Næppe.. Kommer jeg under 83 så? Ja det håber jeg bestemt. Den sidste måned bliver hård men sådan er det. Tror jeg har fundet ud af at holde min vægt stabil. Skal så lige finde ud af også at få den ned.

// KD

24-04-2012 13:57 #154| 0
Administrator

det går a' heeeeeelvedes til...............

103,5 imorges.. var ellers nede på 98,5.....




jeg mangler simpelthen motivation.....

24-04-2012 15:02 #155| 0

Er også svært at motivere sig når i battler i decideret kg. I kan jo sagtens ligge på det samme/gå op i kg, men på et billede ville det måske ligne at i havde smidt 10 kg...

Håber i alle klarer den derude, med jeres personlige mål. Har selv et lille projekt kørende for første gang i 10 år :D

GL

Mike

24-04-2012 15:07 #156| 0
Administrator

Jeg er egentlig ikke med i bettet.....

Men det er måske derfor motivationen mangler

24-04-2012 15:34 #157| 0

Jeg ligger og balancer omkring 100 kg, så det bliver lidt presset for at nå de 94 der var mit mål.

Men det skal have chancen, så jeg må leve af gulerødder og vand den sidste uge hvis det bliver nødvendigt.

24-04-2012 15:35 #158| 0

Rent interesse spørgsmål. Hvilken form for træning har givet det største vægttab? Altså ikke lavet fedt om til muskler eller givet en sundere, men hvilken træningsform har på bundlinjen givet det største vægttab for Jer?

24-04-2012 15:40 #159| 0

godt 1 måned tilbage og 4 kg to go. Har en god fornemmelse med at nå det, men der er godt nok perioder hvor gamle vaner ikke rigtig vil lade mig være i fred.

25-04-2012 11:44 #160| 0

Jeg er i mål mht vægten. Nu mangler der bare et par hundrede kilometer på landevejene før CPH marathon ;-)

25-04-2012 12:06 #161| 0

@ThomasKr

Spinning og løb.

25-04-2012 12:34 #162| 0

Som MrKjaer - klart de ting der fungerer bedst.

@TLARS
Sick shit, det flot:D Hvordan? og hvad siger vægten? har du før/efter billede?

25-04-2012 13:04 #163| 0

Jeg har ændret min kost radikalt - og så løber jeg en masse. Runder 200 km i april og rammer nok det samme i maj.

Vægten i morges sagde 73,8 :-)

Har ikke taget et før billede.

25-04-2012 13:49 #164| 0

@ ThomasKr - klart spinning!

25-04-2012 13:56 #165| 0

@TLARS
Hvor høj er du? Hvor trænet er du? Ret sick (og flot) at gå fra 84 som er ok, til under 75, nu 73,8... Ville jeg aldrig kunne komme ned på medmindre jeg sultede og blev til skind og ben...

25-04-2012 16:16 #166| 0

Jeg er 180 cm høj.
Når du siger trænet - mener du så muskuløs? For den kategori ryger jeg nok ikke i ;-)
Hvis du derimod mener "i god form" - har den nok aldrig været bedre. Mine træningstider tyder pt på 3t35m på marathon.

Mine ribben er blevet tydeligere og mavemusklerne kan ses - men synes ikke jeg ser afpillet ud (endnu). Er dog kommet til det punkt hvor andre bemærker/kommenterer mit vægttab og nogle spørger om jeg er syg - så noget er der sket med kroppen.

Jeg vejede 80 kg da jeg løb Berlin Marathon og tog altså over 4 kg på inden vi startede denne tråd. De 4 kg var "nemme" at slippe af med igen.

Jeg er gået målrettet til værks både mht kost og med mit træningsprogram. Jeg har droppet alkohol, slik, sukker og skåret kulhydrater fra.

Alt i alt har jeg faktisk tabt over 20 kg på 1,5 år.

25-04-2012 17:01 #167| 0

Fandme flot!

Selvom det lyder ligetil ka du så ik uddybe
"Jeg er gået målrettet til værks både mht kost og med mit træningsprogram. Jeg har droppet alkohol, slik, sukker og skåret kulhydrater fra."

Hvordan startede du træningen op? Nogen af os er jo i elendig form så hvordan startede du så? Maden, hvad spiser du morgen/middag/aften og hvornår/hvor tit?

26-04-2012 06:46 #168| 0


Super flot er selv igang med at støtte min kone i et større vægttab og savner måske lidt [ sidder fast råd]
26-04-2012 21:02 #169| 0

Startede for 1,5 år siden med at løbe 4 km (med besvær). Øgede efterfølgende til 6 km og senere til 10 km, som jeg løb 3 gange om ugen. Fik så i februar 2011 den "geniale" idé, at træne til- og løbe et marathon. Jeg valgte Berlin som alle talte godt om, lagde et program og fulgte det. Gennemførte i lige over 4 timer (hvilket var noget skuffende) og overbeviste mig selv om, at jeg kunne gøre det væsentligt hurtigere.

Min træningsuge ser i dag typisk sådan ud:
Mandag – mellemdistance (12-15 km)
Onsdag – intervaller (10-12*800 m @ 3,05-3,10 pr omgang)
Fredag – tempo (10-12 km @ 4m30s/km)
Weekend – langdistance (21-30 km @ 5m00s/km)

Min daglige kost ser ofte sådan ud:

Morgen
8 mandler
1 æble
1 banan
1 gulerod
1 kop kaffe med mælk

Mellemmåltid
Gulerod/Blomkål/Broccoli

Frokost
100 g kylling
2 gulerødder
50 g agurk
50 g blomkål
50 g hvidkål
Blandet salat
50 g tomat
Citron
Olie/eddike dressing

Mellemmåltid
Valgfrit max 50 kcal
1 kop kaffe med mælk

Aften
150 g laks
½ lime
½ spsk olivenolie
8 asparges
1 gulerod
1 forårsløg
½ spsk sesamfrø
1 avocado
½ håndfuld brøndkarse
½ spsk citronsaft
salt

Aftensnack
Valgfrit max 50 kcal
1 kop kaffe med mælk

@ HEYN79
Find noget der kan motivere og sørg for at være kreativ mht kosten.
Min ekstra motivation ligger i konkurrencen mod mig selv, et meget ambitiøst mål og den økonomiske konsekvens ved at tabe dette bet ;-)



12-05-2012 07:04 #170| 0

Bump
18 dage tilbage, lad os give den en sidste skalle!!!

12-05-2012 07:39 #171| 0

Lille update:

Har været helt ude og skide i det meste af bettet, men har taget mig sammen oven de sidste halvanden måned og er stort set i mål. Cruiser den hjem de sidste dage og ser frem til en masse træning på landevejene :).

GL til jer andre.

12-05-2012 09:38 #172| 0

Er nede på 84,3. Træner 4-5 gange om ugen og spiser meget sundt! Har desværre toxdruk i løbet af de sidste 18 dage og ved hvordan det sætte en tilbage så det noget lort. Er sikker på jeg når at ramme 82, håber 81kg. Den skal bare have max gas og så tænke over alt man spiser!

GL ALLE :)

14-05-2012 09:06 #173| 0

Morgenvægt: 88,5
500g fra målet, ship ship.

14-05-2012 09:12 #174| 0
Administrator

Jeg er kun 2 kg fra at have de 8 kg som jeg tabte de første 3 mdr af 2012, på igen :((((((

Til gengæld har jeg ikke røget i 3 dage :)))

14-05-2012 11:47 #175| 0

Mål nået d 30 april 74.5 kg... Nu vejer jeg 76.3 kg... 1.3 kg to go..


gl drenge..... Husk den også skal holdes efter:) Det glemmer jeg.... :)

14-05-2012 12:34 #176| 0

Min står på 98 kg, så det bliver vist svært at nå det.

17-05-2012 22:10 #177| 0

Diablo 3 virker fanme godt! Det eneste det bliver til er morgenmad og natmad!

17-05-2012 22:23 #178| 0
JamesBradbury skrev:
Diablo 3 virker fanme godt! Det eneste det bliver til er morgenmad og natmad!


Alle kneb gælder i kampen mod vægttabet ;)

Lyder ikke som den sundeste måde dog :)
18-05-2012 01:39 #179| 0

Kommer nok osse til at betale.

Har trænet ok. Har spist og drukket forkert,

18-05-2012 06:52 #180| 0

Bombom, på vægten her til morgen, selvom vejning normalt kun er mandag - 87,8kg og derved 200g over målet.

Ship it. Tak til et god run her til sidst :D.

18-05-2012 07:05 #181| 0

Det ser sgu godt ud drenge, jeg tænkte, at jeg også lige ville deltage i denne tråd, da jeg har formået at tage 35 kilo på (ish) på lidt under 3 år, så jeg lå omkring 110 kg.

Jeg har herefter indgået et par væddemål med to kamerater, dog kun et mere eller mindre symbolsk beløb.

Jeg må ikke spise fastfood,slik, chips osv. og heller ikke drikke sodavand og alkohol i 5 uger og 1 dag. Væddemålet slutter 1. juni.

Jeg vil ikke gå på vægten før 1. juni, men startvægt er 110 kg. (177 CM) høj.

Så det er vist også på tide ;)

Jeg har benyttet Atkinsonkurens fase 1 i 19/22 dage. 15 dage med - 3 dage uden - 4 dage med so far.

Håber i alle når jeres mål.

18-05-2012 11:22 #182| 0

Når næppe mit for 4kg er meget at smide på 2 uger men der bliver gået til den og kun grønt/kød fra nu af!

18-05-2012 11:32 #183| 0
-KD- skrev:
Når næppe mit for 4kg er meget at smide på 2 uger men der bliver gået til den og kun grønt/kød fra nu af!


4kg kan du godt nuppe på 2 uger, hvis du lever lidt stramt og cutter alle kulhydrater fra. GL! :)
18-05-2012 11:34 #184| 0

alle kulhydrater ryger efter familiemiddag i aften. Håber jeg kan! Og tak :)

Redigeret af -KD- d. 18-05-2012 11:35
19-05-2012 19:14 #185| 1

Så kom vi i mål :D Billedet er taget i morges - dog efter en hele dag uden andet indtag end vand og panodiler så snyder lidt hæhæ! Men burde være homesafe! No jinx Nu skal vi bare snart have noget sommer!



Edit : Man kan ikke se så meget på billedet åbenbart - men vægten sagde 78.3 :)

Redigeret af lakselars d. 19-05-2012 19:15
19-05-2012 23:11 #186| 0

super godt gået af alle der har tabt sig. har selv i den del år prøvet men faldt i gang på gang men her den 5 marts skulle jeg lige se hvad den sagde og puha 109,2 vi har nu den 19 maj og vægten siger 94,0 og vi skal længere ned vil aldrig over 100 igen....

20-05-2012 17:55 #187| 0

Er ikke del af bettet, men er selv gået i krig med at cutte.

Har meldt mig til madlog.dk som er blevet anbefalet her i tråden, og har allerede lavet nogle små justeringer som kan hjælpe med vægttab.

Forsøger at træne 4 gange om ugen, a 30-40 min pr. gang (intensivt - oftest på crosstrainer) - er lige startet ud så når formen bliver bedre begynder jeg at træne længere.

Har lige et spørgsmål ang. vægttab generel:

Som jeg forstår det skal en ung mand have ca. 2600 kcal om dagen. Hvis han spiser mindre taber han sig - hvis han spiser mere tager han på.

Dvs. hvis jeg derfor holder mig på 1600 kcal om dagen, så bør det lede til at jeg er 7000 kcal i underskud om ugen = 1 kg. (motionen vil blot gøre vægttabet større)

Er dette korrekt?

27-05-2012 18:34 #188| 0
peecee.dk/upload/view/368205

Damn right!!!!!
Den sagde 91.7 forleden dag, men fik ikke taget et billede.

Edit: hvorfor er jeg sådan en tard der ikke kan få den til at vise billedet i tråden? Hvad gør jeg galt?
Redigeret af Beck d. 27-05-2012 18:37
27-05-2012 18:42 #189| 0

Der er 5 dage endnu. Jeg er på knap 83kg så mangler +2 mere. Burde bestemt være muligt :) Den får max gas de sidste 5 dage her !

27-05-2012 18:46 #190| 0
Martin18 skrev:
Har lige et spørgsmål ang. vægttab generel:

Som jeg forstår det skal en ung mand have ca. 2600 kcal om dagen. Hvis han spiser mindre taber han sig - hvis han spiser mere tager han på.

Dvs. hvis jeg derfor holder mig på 1600 kcal om dagen, så bør det lede til at jeg er 7000 kcal i underskud om ugen = 1 kg. (motionen vil blot gøre vægttabet større)

Er dette korrekt?


Det er forskelligt hvad folks ligevægtsindtag er. FX skal en en fyr på 100kg have mere energi indenbords for at holde vægten stabil end en gut på 67 kg. Ligeledes spiller dit arbejde (fysisk aktiv i job vs kontor ansat) og daglige rutiner (trapper vs elevator, rengøring i hus, lege med børn etc) også ind. Og dertil kommer så hvad du derudover forbrænder gennem decideret sport.

Så du må evt prøve dig lidt frem ved i en periode på et par uger at holde et bestemt niveau, fx 2000-2200 dagligt, og se på resultaterne.

Men ellers korrekt. Men vær forsigtig med at ligge i for stort underskud. De kloge siger man max skal være 500 kcal i underskud dagligt, det er sundest.

@KD
Bare ind og sjip i en sauna inden du hopper på vægten :)
27-05-2012 19:25 #191| 0

@ Beck
Ja evt må man "snyde" lidt som en bokser gør det...

27-05-2012 19:34 #192| 0

Har prøvet mig lidt frem med brug af madlog de seneste 2 uger tid. I starten kunne min krop overhoved ikke klare at ligge så meget i underskud men har vænnet mig til det og har allerede smidt 3 kg. Dog påvirker det min koncentration en smule så pga. studie kan jeg ikke holde det 100%.

Vil dog sige at det er meget let at holde sig under 2000 kcal pr. dag uden at sulte sig selv. Cut alt usundt, fordel måltider ud over hele dagen, lad værre med at spis kæmpe aftensmad, og få motioneret lidt

27-05-2012 19:38 #193| 0

@ Martin
Madlog er pisse smart til at give en, en ide om hvor slemt/godt noget er. Det sætter virkelig tingene i perspektiv. Godt du bruger det. Har brugt det i en 10 ugers periode hvilket imo er nok til at man så er godt inde i det og kan selv klare det derfra. Vil dog sige jeg gerne lå på 2200-2500 hvis jeg måtte. 2000 er ikke meget imo.

27-05-2012 19:42 #194| 0

Har ligget stabilt på 1600 på et par dage.. Menn det er ikke noget festfyrværkeri det er helt sikkert :P kan dog sagtens gøres. Har lige ædt en pizza for første gange i ca 2 ugers tid så nu er jeg klar til en 4 ugers cold turkey indtil jeg er færdig med mine eksamer

27-05-2012 19:48 #195| 0

Som du selv siger er man sløv og træt i kroppen. Synes ikke det er rart. Og ja man kan da let hvis man bl.a. spiser masser af grøntsager og tager noget kylling dertil men sådan noget som pasta, ris og kartofler dræber en medmindre man kan nøjes med nips...

Glæder mig til fredag d. 1 juni. Der skal der ædes skilpader, rolade, haribomix! Til middag bøf/bearnaise og så måske en bytur enten på dagen eller lørdag. Lørdag er der brunch, pizza, whatever - sikkert også sammen med cola til tømmermænd! Glæder mig:D

27-05-2012 20:28 #196| 0

snuser rundt om målet - er egentlig godt tilfreds, men nu kommer det svære med ikke bare at falde tilbage i gamle rutiner. Føler selv der er mere at smide og skulle jo gerne mønstre et ordentligt bryllupsbillede d 1 sep.

Så lidt træning henover sommeren og fortsat fokus på kosten må være målet herfra.

28-05-2012 20:56 #197| 0

Har kørt den hårde linje de seneste uger men når nok ikke målet - er røget under 90 efter at have været oppe at runde 96. Regner med at sulte mig selv lidt ind til den endelige vejning men 4-5 kg kan jeg ikke nå.

Redigeret af prangstar d. 28-05-2012 20:56
01-06-2012 08:57 #198| 0

Godmorgen guys:D

Jeg mangler knap 2 kilo så er tilbage omkring frokost. Er pt ved at dø af sult/tørst med må vente!

01-06-2012 09:47 #199| 0

96.7 kg her til morgen, så jeg mangler 2.7 kg i at nå mit mål

01-06-2012 09:55 #200| 0

91.7
SNICKERS TIME!!!!!!

01-06-2012 10:24 #201| 0

Ligger indenfor +/- 0,5 kg af målet og vil mene bettet er "vundet". Der er fortsat fokus på kosten, og føler der er kommet bedre vaner.

Nu skal det bare holdes vedlige og træning skal øges, så formen også kan komme lidt tilbage.

01-06-2012 10:31 #202| 0

Weeee tid til at være usund igen.;) mål nået for 1 uge siden;)*blær*

01-06-2012 12:49 #203| 0

Synes et billede er på sin plads :) Er også inde for +/- 0,5 og startede på 90,2 så 9,7kg tabt er godkendt imo. Må dog sande jeg nok lige har tabt 1-1½kg væske inden vejning men som andre også sige så er dette for at ændre vane, for at komme i bedre form og til det siger jeg GODKENDT!! :)
01-06-2012 13:15 #204| 0

Jeg er da en donk. Har et andet væddemål der slutter 1/7, så jeg sejuler bare lidt rundt. Manglæer 6 kilo, som jeg regnede med at banke af i Juni (det gør jeg stadig :).

Men det ændrer jo ikke på jeg skal smide 6X150X7 kr. såfremt alle har nået det.
Stadig et vægttab, så er ikke en katastrofe, men ikke fantastisk heller.

01-06-2012 13:17 #205| 0

Har dog ikke vejet mig siden for 2 dage siden, så må nok hellere se om jeg kan finde en vægt for en endelig vejning. Er flyttet for mig selv siden vi startede, så har ikke så nem adgang til originalvægten som tidligere.

01-06-2012 17:09 #206| 0

Slutter på 73,5 kg.

01-06-2012 21:49 #207| 0

Slutter på 79.1 :)
GL drenge! Er frisk på noget igen efter sommeren.. Evt. med noget mål om at blive hakket til næste sommer. Tråden har fungeret som god motivation.
God weekend til folket

02-06-2012 11:53 #208| 0

manger 2 kg så pm reg. og kontonr. og jeg overfører 300.

Edit:

Dog har jeg trænet mere end forventet og er overordnet godt tilfreds.

Kører på 3. uge uden sukker, pasta, ris og brød. Drak mig dog stiv i drinks med soda i går og begynder nu igen med flere (sunde) kulhydrater, da jeg mangler energi.

Redigeret af prangstar d. 02-06-2012 11:59
04-06-2012 11:52 #209| 0

87,0kg - bombom! Det har været noget af en tur op og ned. Kom hurtigt ned i 93kg og røg tilbage op på 101kg og alligevel fik jeg tvunget den ned :).

Skriver først nu, da jeg lige er landet fra en uges ferie :)

Super tilfreds med det hele, og 11kg tabt fra start af er sgu en lækker sejr!

04-06-2012 18:11 #210| 0

Vi må lige få et overblik over taberne. Jeg foreslår at eftersom Skod nok er mindste taber skal af med mest og derfor samler penge sammen inden de shippes til et formål vi skal have styr på :)

04-06-2012 18:13 #211| 1
-KD- skrev:
Vi må lige få et overblik over taberne. Jeg foreslår at eftersom Skod nok er mindste taber skal af med mest og derfor samler penge sammen inden de shippes til et formål vi skal have styr på :)


Lyder som en fin idé - vil dog stadig stemme på at pengene burde gå til Julemærkehjemmet, da det kan relateres til hvad vi har lavet her :).
05-06-2012 19:14 #212| 0

@ KD

"Alle penge overføres senest start juni til profilen -KD- som herefter vil sende alle pengene til den organisation der skal nyde godt af dem som ikke når målet. Dvs. at ingen af deltagerne vil få noget økonomisk ud af dette væddemål! "

Er det samme kontonummer som Fodboldbettet?

Vi er btw enige om, at jeg er 150X6Xantal kilo misset? (Ja vi er 7, men går ud fra man ikke tæller sig selv med?)

MVH Skod

05-06-2012 21:21 #213| 0

kommer der noget Vol 2 op at køre så vi andre "tykke" drenge kan komme med på holdet ,-)

06-06-2012 14:43 #214| 0

@DVD

Jeg er klar på en version 2 efter ferien da jeg ikke nåede i mål.

@deltagere.

Jeg er med på at sende pengene til Julemærkehjemmet, eller lignende.

Skal du have pengene KD ? For så må du lige sende et kontonummer i PM.

23-06-2012 12:50 #215| 0

Bumper lige en gang - hvad endte pengene med at gå til ?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar