_toches $100k grindchallenge + udviklings/motivationstråd

#1| 8

Hey PN!

Jeg har den sidste måneds tid haft lidt nedadgående resultater - det er som det er - og er nu engang ret standard. Dét, jeg derimod er noget mere utilfreds med er, at jeg føler min lyst til at spille poker er ret nedadgående for tiden. Derfor har jeg gået og grublet lidt over hvad der kunne gøre, at jeg kunne få lysten igen, og jeg er kommet frem til, at jeg gerne vil indvie PN i mit nye projekt.

Jeg har i det store hele bestemt mig for, at tage stort set alle de penge jeg har stående online på diverse pokersites ud. Det er afledt af, at jeg tror jeg spiller mit bedste poker, og har det sjovest, når mit eneste fokus ikke er, at jeg skal tjene penge. Ideen til projektet fik jeg, da jeg hørte denne TED-talk på vej hjem i bussen den anden dag.

www.ted.com/talks/dan_pink_on_motivation.html

Cliffs til talen: Penge er ikke altid den bedste motivationsfaktor, når man skal løse komplekse opgaver. Derfor vil jeg prøve at genskabe de dyder, og den dedikation til at blive bedre, jeg havde, da jeg begyndte at spille poker på et mere seriøst plan i sommers. Jeg har altid synes poker var sjovest, når der var et decideret mål med mit spil, og det har jeg manglet på det sidste.

Ydermere er jeg på det sidste gået lidt i stå med at "netværke" med andre spillere, og da jeg bruger meget tid på at spille poker, har jeg på det sidste følt, at det har været lidt et asocialt liv. Indrømmet, det havde været meget bedre at netværke med nogle folk IRL, men eftersom jeg spiller hjemmefra, er det ikke en mulighed lige nu.

Nu til projektet: Jeg har efterladt $12.204 dollars samt 239.644 FPP's på min Pokerstars-konto.

Jeg må spille 200/400/500nl til at starte med, men jeg grinder udelukkende $200nl hvis jeg ryger under $8k. Der må rykkes op hver gang jeg rammer 30 BI på et nyt stake, og jeg skal rykke ned igen hvis jeg kommer under 25.

Planen er, at jeg ligeledes vil bruge tråden til analyse/målsætning/løsning af diverse problemer jeg støder på undervejs, og det kan enten være pokerrelateret eller omhandle andre ting såsom f. eks. produktivet - og så er planen at jeg vil poste et par ugentlige mål i tråden.

Overordnede mål:

[] vinde $100k (incl. RB) - inden for 4 måneder
[] Blive mere produktiv i min hverdag
[] Forbedre mine analytiske poker-skills vha. CREV, Snowie, MoP, osv.

(Folk der er eksperter i målsætning må gerne byde ind ift. hvordan jeg kan få lavet nogle bedre mål - disse er blot et udkast)
Graf:




Jeg har helt sikkert glemt en masse, men det kan jeg tilføje undervejs. GL me!

Redigeret af _toche d. 05-02-2014 02:11
05-02-2014 04:14 #2| 0

Gl sir

05-02-2014 04:29 #3| 0

GL :)

05-02-2014 05:53 #4| 11

Synes der er en disconnect mellem at skrive, at du vil forsoege at dygtiggoere dig samt at du er inspireret af en TED talk, hvor penge beskrives som en halvsloej motivationsfaktor, og saa det faktum at dit foerste maal er at lave 100k paa fire maaneder.

Maaske var det bedre at saette nogle maal omkring antal haender, samt antal haender du faar diskuteret med en skype gruppe, RL pokerkumpaner, antal timer brugt paa video-analyse eller noget i den stil.

Derudover er en maalsaetning om at blive mere produktiv i sin hverdag temmelig vag. Produktivitet har mange ansigter, saa du bliver nok noedt til at definere hvad det er du vil goere mere produktivt foer du kan kvantificere det.

Det samme goer sig lidt gaeldende for maal nummer 3. Du faar meget svaert ved at naa et maal der hedder "blive bedre."

Haaber det kan hjaelpe en smule, men uanset saa held og lykke med projektet.

05-02-2014 08:37 #5| 0

+1 Pokerheh

Var også min første tanke da jeg læste OP igennem.

Hvis jeg var dig ville jeg sætte nogle mål op som du selv er i stand til at kontrollere. At vinde 100K på 4 måneder har du intet kontrol over. Du kan risikere at løbe ind i en rigtig dårlig periode og måske at motivations grunde køre død i dit projekt efter to måneder fordi du ikke er i stand til at nå det.

Det er afledt af, at jeg tror jeg spiller mit bedste poker, og har det sjovest, når mit eneste fokus ikke er, at jeg skal tjene penge. Ideen til projektet fik jeg, da jeg hørte denne TED-talk på vej hjem i bussen den anden dag.


Du siger det jo egentlig også selv - pengene må ikke være fokus!

Sæt i stedet mål op som pokerheh giver eksempler på.

Desuden ville jeg i din situation sætte en række mål op for hver dag / session. Herefter giver du dig selv en karakter alt efter hvor godt du samlet set har levet op til regler og mål som du har sat for din dag.

GL med projektet
05-02-2014 09:37 #6| 0

GL Tue, må skuden vende og vinden gå få sejlet til at vende rigtigt :)

05-02-2014 13:13 #7| 0
OP
pokerheh skrev:
Synes der er en disconnect mellem at skrive, at du vil forsoege at dygtiggoere dig samt at du er inspireret af en TED talk, hvor penge beskrives som en halvsloej motivationsfaktor, og saa det faktum at dit foerste maal er at lave 100k paa fire maaneder.

Maaske var det bedre at saette nogle maal omkring antal haender, samt antal haender du faar diskuteret med en skype gruppe, RL pokerkumpaner, antal timer brugt paa video-analyse eller noget i den stil.

Derudover er en maalsaetning om at blive mere produktiv i sin hverdag temmelig vag. Produktivitet har mange ansigter, saa du bliver nok noedt til at definere hvad det er du vil goere mere produktivt foer du kan kvantificere det.

Det samme goer sig lidt gaeldende for maal nummer 3. Du faar meget svaert ved at naa et maal der hedder "blive bedre."

Haaber det kan hjaelpe en smule, men uanset saa held og lykke med projektet.


Mange tak for input. Det jeg egentlig ræsonnerede mig frem til da jeg skrev indlægget i nat var, at det ville give god mening for mig at skrive tre overordnede resultat-mål ned - hvilket så kontinuerligt ville blive underbygget af de procesmål jeg satte mig fra uge til uge.

Jeg giver dig helt sikkert ret i, at det ikke giver alt for meget mening at jeg opskriver mit $-mål som det allerførste - omvendt har jeg svært ved at finde andre mål som man kan kvantificere på samme måde - da det ikke nødvendigvis er det mest relevante at kigge på hvor mange hænder jeg har spillet, eftersom de blot kan være et udtryk for kvantitet og ikke kvalitet - måske jeg i stedet skulle ændre det til $100k ev bb/100? Såvidt jeg ved konvergerer EV'en 1.4x hurtigere mod den rigtige WR.

Mange tak for input :)
05-02-2014 13:16 #8| 0
OP
jorn_olsen skrev:
+1 Pokerheh

Var også min første tanke da jeg læste OP igennem.

Hvis jeg var dig ville jeg sætte nogle mål op som du selv er i stand til at kontrollere. At vinde 100K på 4 måneder har du intet kontrol over. Du kan risikere at løbe ind i en rigtig dårlig periode og måske at motivations grunde køre død i dit projekt efter to måneder fordi du ikke er i stand til at nå det.

Det er afledt af, at jeg tror jeg spiller mit bedste poker, og har det sjovest, når mit eneste fokus ikke er, at jeg skal tjene penge. Ideen til projektet fik jeg, da jeg hørte denne TED-talk på vej hjem i bussen den anden dag.


Du siger det jo egentlig også selv - pengene må ikke være fokus!

Sæt i stedet mål op som pokerheh giver eksempler på.

Desuden ville jeg i din situation sætte en række mål op for hver dag / session. Herefter giver du dig selv en karakter alt efter hvor godt du samlet set har levet op til regler og mål som du har sat for din dag.

GL med projektet


Hej Jørn!

Er det noget du selv har haft succes med at gøre? Jeg har før læst om andre pokerspillere der har gjort dette, men umiddelbart virker det også også som et ret stort arbejde!. Hvis du eller andre har haft succes med dette, så byd endelig ind :)
05-02-2014 13:20 #9| 0

GL, Uden at have noget større kendskab til det, så lyder det ret vildt at lave 100k$ på 4 måneder når du max spiller nl500. Hvor mange hænder regner du med at spille igennem i den tid?

05-02-2014 13:22 #10| 0
OP
djoffer skrev:
GL, Uden at have noget større kendskab til det, så lyder det ret vildt at lave 100k$ på 4 måneder når du max spiller nl500. Hvor mange hænder regner du med at spille igennem i den tid?


Jeg spiller normalt op til 25/50, så jeg bør alt andet end lige kunne holde en fin WR på de stakes. Hvis du læser OP kan du også læse, at det er planen at rykke op med ret aggressiv BRM undervejs :)
05-02-2014 13:24 #11| 2
OP
djoffer skrev:
GL, Uden at have noget større kendskab til det, så lyder det ret vildt at lave 100k$ på 4 måneder når du max spiller nl500. Hvor mange hænder regner du med at spille igennem i den tid?


Når det er sagt, så burde det være ret realistisk at lave $25k om måneden ved at 8-table 200/500 zoom. Det er dog ikke planen!
05-02-2014 13:26 #12| 2
OP

Første update:

Jeg startede i smug på projektet 1. februar



Running BR: $16.022

05-02-2014 13:28 #13| 0

WP og GL. Man kan ikke andet end at have respekt for en så stor (og ung) chef som dig!

05-02-2014 14:33 #14| 1
_toche skrev:
jorn_olsen skrev:
+1 Pokerheh

Var også min første tanke da jeg læste OP igennem.

Hvis jeg var dig ville jeg sætte nogle mål op som du selv er i stand til at kontrollere. At vinde 100K på 4 måneder har du intet kontrol over. Du kan risikere at løbe ind i en rigtig dårlig periode og måske at motivations grunde køre død i dit projekt efter to måneder fordi du ikke er i stand til at nå det.

Det er afledt af, at jeg tror jeg spiller mit bedste poker, og har det sjovest, når mit eneste fokus ikke er, at jeg skal tjene penge. Ideen til projektet fik jeg, da jeg hørte denne TED-talk på vej hjem i bussen den anden dag.


Du siger det jo egentlig også selv - pengene må ikke være fokus!

Sæt i stedet mål op som pokerheh giver eksempler på.

Desuden ville jeg i din situation sætte en række mål op for hver dag / session. Herefter giver du dig selv en karakter alt efter hvor godt du samlet set har levet op til regler og mål som du har sat for din dag.

GL med projektet


Hej Jørn!

Er det noget du selv har haft succes med at gøre? Jeg har før læst om andre pokerspillere der har gjort dette, men umiddelbart virker det også også som et ret stort arbejde!. Hvis du eller andre har haft succes med dette, så byd endelig ind :)


Mange af de spillere jeg har coachet har gjort daglig session-analyse til et etableret element af deres pokerrutine.

I den sammenhaeng er det vigtigt at man ikke blot kigger paa de sessions hvor man var paa den forkerte side af et flip, men ogsaa de sessions hvor man har haft godt overskud.

Du har ret i at det lyder som meget arbejde, og det er det ogsaa, men det er typisk de spillere der laegger den slags arbejde i det som kan stige i stakes og vaere konsistente vindere.
05-02-2014 16:10 #16| 0
_toche skrev:
...mål....

[] vinde $100k (incl. RB) - inden for 4 måneder
[] Blive mere produktiv i min hverdag
[] Forbedre mine analytiske poker-skills vha. CREV, Snowie, MoP, osv.



Jeg kan godt lide dit 100k på fire måneder og det er udelukkende fordi det er målbart. Om det er realistisk eller retvisende for succes eller bb/100 havde været "bedre" eller alt muligt andet er ikke vigtigt i denne sammenhæng. Mål bliver nødt til at være 100% målbare - hvordan vil du ellers overfor omverdenen bevise at du har nået dit mål eller ej? Og overfor dig selv.

De to andre mål er derimod skidte fordi de ikke - som de står der - er målbare. De står der som hensigtserklæringer eller ønsker. Du skal overveje hvordan du vil gøre dem "tællelige". fx:

"Jeg vil bruge mindst 15t/uge på analyse med brug af pokersnowie". Det er selvfølgelig ikke så nemt men det er meget mere brugbart i det daglige for dig selv og det gør det muligt for dig at måle om du har nået dit mål. Og det er vel det det handler om.

Det samme med det sidste - "mere produktiv" er sløjt. Hvad vil du gerne producere? Er det pokerrelateret eller hobby/fritid? Sæt flere ord på og gør det konkret.

Held og lykke!
Redigeret af Mahostott d. 05-02-2014 16:10
05-02-2014 16:44 #17| 0

Jeg smider lige endnu engang linket:
www.ted.com/talks/derek_sivers_keep_your_goals_to_yourself.html

Jeg synes det er super spændende at følge med i, og jeg er sikker på, at du også tror, det giver noget for dig selv at gøre det offentligt. Min egen erfaring, og med de folk jeg har arbejdet med, (dog indenfor et noget andet felt end poker) ikke bare mener noget andet, men får målbart bedre resultater ved at holde deres mål for dem selv. Og det er efterhånden så stor en samplesize, at meget lidt af det kan tilskrives tilfældigheder. Og denne tese underbygger Derek Sivers også med de undersøgelser han fremviser.

For det første er det min erfaring at målene i en mere sjælden grad bliver indfriet. Derudover bliver de, der offentligt proklamerer sine mål, ikke nær så glade/lykkelige, når målet så bliver opnået. Derforuden bliver noget af glæden også kanaliseret i de skulderklap de får fra andre. Og det er alarmerende negativt for ens personlige udvikling, at man på den måde ikke længere gør tingene for én selv, men nærmere for ens ego.

05-02-2014 18:11 #18| 0

Held og lykke.

Håber du får det ud af det du gerne vil. Jeg har bookmarked tråden også.
Syntes det er genial læsning for en hobbyspiller som mig.

06-02-2014 10:39 #19| 0

Bliver det ugentlige updates eller månedlige? :)

06-02-2014 12:07 #20| 0
OP
pokerheh skrev:
_toche skrev:
jorn_olsen skrev:
+1 Pokerheh

Var også min første tanke da jeg læste OP igennem.

Hvis jeg var dig ville jeg sætte nogle mål op som du selv er i stand til at kontrollere. At vinde 100K på 4 måneder har du intet kontrol over. Du kan risikere at løbe ind i en rigtig dårlig periode og måske at motivations grunde køre død i dit projekt efter to måneder fordi du ikke er i stand til at nå det.

Det er afledt af, at jeg tror jeg spiller mit bedste poker, og har det sjovest, når mit eneste fokus ikke er, at jeg skal tjene penge. Ideen til projektet fik jeg, da jeg hørte denne TED-talk på vej hjem i bussen den anden dag.


Du siger det jo egentlig også selv - pengene må ikke være fokus!

Sæt i stedet mål op som pokerheh giver eksempler på.

Desuden ville jeg i din situation sætte en række mål op for hver dag / session. Herefter giver du dig selv en karakter alt efter hvor godt du samlet set har levet op til regler og mål som du har sat for din dag.

GL med projektet


Hej Jørn!

Er det noget du selv har haft succes med at gøre? Jeg har før læst om andre pokerspillere der har gjort dette, men umiddelbart virker det også også som et ret stort arbejde!. Hvis du eller andre har haft succes med dette, så byd endelig ind :)


Mange af de spillere jeg har coachet har gjort daglig session-analyse til et etableret element af deres pokerrutine.

I den sammenhaeng er det vigtigt at man ikke blot kigger paa de sessions hvor man var paa den forkerte side af et flip, men ogsaa de sessions hvor man har haft godt overskud.

Du har ret i at det lyder som meget arbejde, og det er det ogsaa, men det er typisk de spillere der laegger den slags arbejde i det som kan stige i stakes og vaere konsistente vindere.


Cool. Kan du uddybe omkring hvordan systematikken bag deres/din session-analyse så ud? Det er ikke fordi jeg ikke har gjort det før, men det er som regel bare noget med, at jeg lige har kigget på de største 3-4 pots og set om det så nogenlunde ud. Andre må også gerne byde ind :)
06-02-2014 12:08 #21| 0
OP
Mahostott skrev:
_toche skrev:
...mål....

[] vinde $100k (incl. RB) - inden for 4 måneder
[] Blive mere produktiv i min hverdag
[] Forbedre mine analytiske poker-skills vha. CREV, Snowie, MoP, osv.



Jeg kan godt lide dit 100k på fire måneder og det er udelukkende fordi det er målbart. Om det er realistisk eller retvisende for succes eller bb/100 havde været "bedre" eller alt muligt andet er ikke vigtigt i denne sammenhæng. Mål bliver nødt til at være 100% målbare - hvordan vil du ellers overfor omverdenen bevise at du har nået dit mål eller ej? Og overfor dig selv.

De to andre mål er derimod skidte fordi de ikke - som de står der - er målbare. De står der som hensigtserklæringer eller ønsker. Du skal overveje hvordan du vil gøre dem "tællelige". fx:

"Jeg vil bruge mindst 15t/uge på analyse med brug af pokersnowie". Det er selvfølgelig ikke så nemt men det er meget mere brugbart i det daglige for dig selv og det gør det muligt for dig at måle om du har nået dit mål. Og det er vel det det handler om.

Det samme med det sidste - "mere produktiv" er sløjt. Hvad vil du gerne producere? Er det pokerrelateret eller hobby/fritid? Sæt flere ord på og gør det konkret.

Held og lykke!


Mange tak for dit yderst brugbare indlæg - jeg vil revurdere målene snarligt.
08-02-2014 17:56 #22| 0

Update snart?

08-02-2014 18:54 #23| 13
_toche skrev:
Cool. Kan du uddybe omkring hvordan systematikken bag deres/din session-analyse så ud? Det er ikke fordi jeg ikke har gjort det før, men det er som regel bare noget med, at jeg lige har kigget på de største 3-4 pots og set om det så nogenlunde ud. Andre må også gerne byde ind :)


Hov, jeg havde overset spoergsmaalet.

Mit svar kan godt gaa hen og blive lidt langt, men here goes.
Session review er efter min mening noget af det mest undervurderede ift udvikling af pokerfaerdigheder.
Jeg synes det er vigtigt at faa en rutine paa plads, hvor session analyser sker efter hver session eller iaf med relativ hoej frekvens.

Nogle typiske elementer der boer indgaa:

a) Stoerste pots, win/loss -- det er klart at vi skal have de stoerste pots med, men det er vigtigt at taenke dem igennem grundigt og i den forbindelse overveje om vi formaaede at maksimere vores EV eller om vi kunne have tjent flere penge paa en alternativ linie. Med det sagt er der mange store pots som ikke kraever det store analyseapparat fremme, f.eks i omaha naar vi kommer ind med kombodraw mod set eller whatever. Det er en af grundene til at biggest pots ikke er superbrugbart til videreudvikling af sit spil. IAF ikke efter mening.

b) En hurtig analyse af dine stats. Hold dine stats op mod dit gennemsnit og se om der var stor forskel. Hvis der var en stor forskel, hvad var saa grunden? Typisk kan man finde eventuelle tiltproblemer paa denne maade (ikke blot abetilt, lolallin), men man kan ogsaa taenke over og man fik lavet de rigtige adjustments til et passivt bord, til et aggro bord, til en specifik villain osv.

c) Men det vigtigste punkt er nok at soerge for at goere det til en vane at markere haender. Marker alle haender hvor du havde en svaer beslutning saa du kan kigge dem igennem senere. Marker haender hvor du proevede en ny linie (whatever that may be). Marker haender hvor du bluffede og det virkede (samt hvor det ikke virkede), etc.

Jeg vil skyde paa at alle kan blive markant bedre pokerspillere af at goere en rutine ud af ovenstaaende. De ovenstaaende ting er noget jeg har taenkt meget over og diskuteret hyppigt med dygtige pokerspillere paa Skype og jeg vil tro at der er nogenlunde konsensus omkring de elementer.

Det stoerste skridt i den rigtige retning vil vaere hand marking. Man slipper for at sidde og gruble over en beslutning mens man spiller og man har nem adgang til haanden naar man er faerdig med sin session.

Haaber det kan bruges og igen, good luck.
09-02-2014 12:59 #24| 0

@ Pokerheh

Lækkert indlæg.

10-02-2014 13:07 #25| 0

Tak, jeg haaber det kan bruges

11-02-2014 16:48 #26| 0

JA +1 til pokerheh! Virkelig fedt. Jeg giver dine ord nogle skud de næste par sessions :)

16-02-2014 23:52 #27| 6
OP

Hey guys!

Lige en lille hurtig update.
Jeg har haft ret travlt på det sidste, så derfor er tråden ikke lige blevet opdateret - jeg har haft travlt med at grinde! Jeg har indgået to staking-aftaler med hhv. NickHalden og luckb0x fra PN, som skal grinde hhv. 100nl og 50nl under mig til at starte med.

Jeg har arbejdet med at fjerne distraktioner når jeg grinder - jeg er begyndt at lukke alle browser-vinduer, Skype, mm. når jeg grinder... jesus, what a moneymaker! Det er simpelthen så meget nemmere at holde fokus og finde de små spots når man ikke lige har en samtale kørende på Skype imens man grinder, så jeg vil anbefale alle at overveje at gøre det samme (og jeg ved godt, at det er skidt jeg ikke er kommet på det noget før).
Ydermere har jeg prøvet at kigge lidt på min røde linje, og jeg kan simpelthen se, at den falder meget mere drastisk, når jeg spiller noget autopilot B/C-game. Derfor har jeg indkorporeret et lille red-line check-up hver time under min session, for derved at have en forholdsvis objektiv vurdering af om jeg spiller auto-pilot.

Jeg vil prøve at arbejde med pokerhehs råd til session-analyse det næste stykke tid, og skrive en evaluering om en uge eller to. Jeg mangler lige at svare på et par indlæg i tråden, men det håber jeg at få tid til her en af dagene :-)

Lidt stats:



Bankroll er altså ca. $26k uden RB pt., så der går ikke længe inden jeg vil skyde lidt NL1000 - gl til jer alle :)

16-02-2014 23:55 #28| 1

Wp chef, og GL med hestene, selvom den ene er lidt af et æsel ;-)

17-02-2014 12:11 #29| 0

WP champ :)

17-02-2014 12:42 #30| 2

Wp :-)

Godt valgt med NickHalden - har kendt ham gennem mange år. GL til jer!

01-03-2014 15:37 #31| 2

er han gået lidt død på at lave updates ?

24-03-2014 14:10 #32| 0
Grrr111 skrev:
er han gået lidt død på at lave updates ?


Ser saadan ud :(
24-03-2014 14:28 #33| 0

Plejer han ellers ikke :-)

30-03-2014 08:09 #34| 0

Nothing new? :)

01-09-2014 18:55 #35| 0

Ærgerligt der aldrig kom flere updates i den her tråd, imo :)

Hvordan går det ellers med staking-dealen af nickhalden og luckbox (som jeg troede kun spillede sngs/mtts) ? Er de stadig i stalden hos dig, og har du planer om at stake andre?

Og lidt off-topic spørgsmål:

Har alle NL 6max CG-chefer, som renser af, en blå linje som tordner op, og en rød linje som går langsomt nedad (eller højst forbliver i 0) ?

Jeg spørger blot lidt nysgerrigt, fordi jeg stødte på en gut fra Pokerstrategy-forums, som postede de her stats/graf fra NL50 6max CG:






Er det blot en heater ham her er på siden hans blå linje er i 0? Cbet på 90% og 3bet på 11% lyder også lidt for meget af det gode.

Redigeret af Pandaclocker d. 01-09-2014 18:58
02-09-2014 01:58 #36| 0

et enkelt bump :p

29-09-2014 05:53 #37| 0
OP
Pandaclocker skrev:
Ærgerligt der aldrig kom flere updates i den her tråd, imo :)

Hvordan går det ellers med staking-dealen af nickhalden og luckbox (som jeg troede kun spillede sngs/mtts) ? Er de stadig i stalden hos dig, og har du planer om at stake andre?

Og lidt off-topic spørgsmål:

Har alle NL 6max CG-chefer, som renser af, en blå linje som tordner op, og en rød linje som går langsomt nedad (eller højst forbliver i 0) ?

Jeg spørger blot lidt nysgerrigt, fordi jeg stødte på en gut fra Pokerstrategy-forums, som postede de her stats/graf fra NL50 6max CG:






Er det blot en heater ham her er på siden hans blå linje er i 0? Cbet på 90% og 3bet på 11% lyder også lidt for meget af det gode.


Jeg har mere eller mindre trukket mig totalt ud af staking/coaching for at fokusere på mit eget spil. Jeg underviser NickHalden pt. eftersom vi bor sammen i Sydney :-)
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar