Sommerferie 2017 - where to go?

#1| 0

Hej PN!


Jeg er så småt begyndt, at kigge på årets sommerferie, men er fuldstændig blank på ideer ifht til budget og vejr. Jeg er derfor meget modtageligt for fifs og spændende steder.


Det er undertegnet og fruen der skal afsted og vi skal på en rigtig slappe ferie efter et hårdt arbejdsår. Vi har derfor følgende krav og budget:


- Afslappende, med masser af sol (gerne omkring de 28-30 grader)

- Ikke charterferie med en masse børn og andre larmende gæster.

- Lejlighed, med mulighed for at lave eget mad.

- Gerne pool eller strand tæt på.

- Gerne et alternativt sted og ikke super turistet

- Budget 20-25.000 kr alt inklusiv.

- Tre uger i perioden juli til start august.


Kom frisk! :)

Redigeret af Qured d. 08-01-2017 15:56
08-01-2017 19:40 #2| 0

Monteresso eller en af de to andre byer i Cinque Terre.



08-01-2017 19:48 #3| 0
prangstar skrev:Monteresso eller en af de to andre byer i Cinque Terre.


To...?

08-01-2017 19:52 #4| 0
SørenSnegl skrev: To...?

Fire - et par år siden jeg var dernede.

09-01-2017 06:57 #5| 0
OP
prangstar skrev:

Monteresso eller en af de to andre byer i Cinque Terre.




Det ser rigtig lækkert ud! Vi var dog i Rapallo/Genoa sidste sommer, så det område har vi lige været i. Vi har dog talt om at tage endnu længere ned i støvlen.
09-01-2017 10:37 #6| 0

Cinque Terre er fantastisk, ved dog ikke over en længere periode. Dertil vil jeg påpege, at hvis du ikke er til fisk - så får du en dårlig oplevelse rent madmæssigt ☺

09-01-2017 11:46 #7| 0

Sorrento (eller et andet sted på Amalfikysten) kunne være en mulighed.

09-01-2017 12:33 #8| 0

Både Sorrento og Cinque Terre er meget turistet. Sorrento er f.eks. en stor organisme af en bilkø om sommeren. Jeg tror ikke, det er det, som OP søger.

Italien har så mange dejlige steder. Gå f.eks. efter en agroturismo med pool tæt ved kysten. Det kan også fås til fornuftige penge, hvor man køber ½ eller 1-pension med på stedet. F.eks. på Gargano-halvøen, men der er mange steder. Man kan også gå efter en ø mod øst, f.eks. en af de lipariske øer, Giglio, Ischia m.fl. Eller Sicilien, Sardegna, der er mange muligheder.

09-01-2017 12:34 #9| 0
OP
henry skrev:

Både Sorrento og Cinque Terre er meget turistet. Sorrento er f.eks. en stor organisme af en bilkø om sommeren. Jeg tror ikke, det er det, som OP søger.

Italien har så mange dejlige steder. Gå f.eks. efter en agroturismo med pool tæt ved kysten. Det kan også fås til fornuftige penge, hvor man køber ½ eller 1-pension med på stedet. F.eks. på Gargano-halvøen, men der er mange steder. Man kan også gå efter en ø mod øst, f.eks. en af de lipariske øer, Giglio, Ischia m.fl. Eller Sicilien, Sardegna, der er mange muligheder.




Fede inputs!:) det skal helt klart tjekkes ud senere.

Nu må det også gerne være andre steder end Italien.

09-01-2017 12:34 #10| 0
henry skrev:Både Sorrento og Cinque Terre er meget turistet. Sorrento er f.eks. en stor organisme af en bilkø om sommeren. Jeg tror ikke, det er det, som OP søger.
Italien har så mange dejlige steder. Gå f.eks. efter en agroturismo med pool tæt ved kysten. Det kan også fås til fornuftige penge, hvor man køber ½ eller 1-pension med på stedet. F.eks. på Gargano-halvøen, men der er mange steder. Man kan også gå efter en ø mod øst, f.eks. en af de lipariske øer, Giglio, Ischia m.fl. Eller Sicilien, Sardegna, der er mange muligheder.

Ø mod vest og ikke mod øst ...

09-01-2017 12:36 #11| 0

Montenegro, Budva kunne være et sted som matcher jeres præferencer. Det er ikke så turistet endnu.

09-01-2017 12:43 #12| 0
SuperMIG skrev:Montenegro, Budva kunne være et sted som matcher jeres præferencer. Det er ikke så turistet endnu.

Det er vist et definitionsspørgsmål. Vi kørte udenom da vi var i Montenegro for 4 år siden. Det er næppe blevet bedre.

09-01-2017 13:28 #13| 0

Ischia er dælme dejligt, men rimeligt turistet.

09-01-2017 14:42 #14| 0
moktar skrev:Ischia er dælme dejligt, men rimeligt turistet.

Det er godt 10 år siden for mig, men dengang afhang det en hel del af, hvor man slog sig ned. Vi boede lidt afsides og lejede scooters. Kan være, at øen er blevet lidt mere turistet siden.

09-01-2017 14:59 #15| 0

Overvej evt Vietnam, medmindre billetter bliver helt vanvittig dyre i de måneder, burde i snildt kunne holde jer inden for 25k. Man får så meget mere for pengene der end f.eks Italien/Frankrig!

09-01-2017 15:05 #16| 0
OP
djoffer skrev:Overvej evt Vietnam, medmindre billetter bliver helt vanvittig dyre i de måneder, burde i snildt kunne holde jer inden for 25k. Man får så meget mere for pengene der end f.eks Italien/Frankrig!

Det er bestemt også noget vi har tænkt over - og lidt også Thailand. Men hvordan er vejret den måned?

09-01-2017 15:07 #17| 0

Jeg er gået i gang med at spare op så jeg kan komme en tur til grænsen og købe redbull light, brockwurst og karryketchup!

09-01-2017 15:22 #18| 0
Qured skrev:
Det er bestemt også noget vi har tænkt over - og lidt også Thailand. Men hvordan er vejret den måned?

Google det. det fede ved Vietnam er at det er så langt(som i fra nord til syd) at det er himmelvid forskel på vejret i de forskellige måneder alt efter hvornår du er der. Da vi var der, i april. var der en 15-18 grader allermest nordpå og 40+ i de mest sydlige punkter, så ja man kan altid finde et lækkert område hvor vejret er lige perfekt til ens temperament uanset hvornår man tager derhen.


Nå ja og havde en klar bedre oplevelse med Vietnam kontra Thailand, især når man ikke er tyve mere og har konen med:)

09-01-2017 15:27 #19| 0

Tjek evt. den her ud:

http://www.selectiveasia.com/vietnam-holidays/weather/july


Ser ud til at det er midt og syd delen der er bedst i juli:) Lavet også lige en hurtig momondo søgning på flybilletter, og kan se de kan fås til 5500 cirka for en ok flyvetur(omkring 20 timer), så ja det ville klart være min anbefaling:)

09-01-2017 18:20 #20| 0
henry skrev:
Det er godt 10 år siden for mig, men dengang afhang det en hel del af, hvor man slog sig ned. Vi boede lidt afsides og lejede scooters. Kan være, at øen er blevet lidt mere turistet siden.

Tror jeg ikke der er. Vi var kun i "startbyen" og et par enkelte gange rundt med bus, pga lille baby. Der så ret autentisk ud efter 5km i bus.

10-01-2017 08:36 #21| 0

Får sgu mere og mere lyst til vietnam selv.

Ligner et godt valg.


Redigeret af G-B-P d. 10-01-2017 08:36
10-01-2017 11:01 #22| 0
OP
djoffer skrev:Tjek evt. den her ud:
http://www.selectiveasia.com/vietnam-holidays/weather/july

Ser ud til at det er midt og syd delen der er bedst i juli:) Lavet også lige en hurtig momondo søgning på flybilletter, og kan se de kan fås til 5500 cirka for en ok flyvetur(omkring 20 timer), så ja det ville klart være min anbefaling:)

Det skal da helt klart overvejes. Hvordan med indkvartering, har du nogle gode fifs eller erfaringer? Samt, hvad kan en overnatning koste?

10-01-2017 11:10 #23| 0
Qured skrev:
Det skal da helt klart overvejes. Hvordan med indkvartering, har du nogle gode fifs eller erfaringer? Samt, hvad kan en overnatning koste?

Sad selv og kiggede lidt nu da jeg overvejede om jeg ogsaa skulle dertil i løbet af aaret!
Kiggede Hoi An omraadet som vejrmæssigt ifølge link i denne traad skulle være ret godt i Juli+August.

Men tror prisen afhænger meget af hvad du er ude efter.
Pt har jeg kun kigget booking.com og fandt 7 overnatninger fra priser fra 100€ til 400€ afhængig af hvor vildt det skal være.

Der var endda "homestay" for 40€ for 7 overnatninger! :P
Umiddelbart ligner det at betaler man over 2-300 kroner per overnatning saa bliver man enten røvet lidt eller har fundet noget super lækkert!

Maaske endda AirBnB kan give nogle fede boliger til rigtig gode priser.
Har ikke kigget endnu dog!

Men ser frem til at læse folks raad der rent faktisk har været der :P

Redigeret af G-B-P d. 10-01-2017 11:21
10-01-2017 12:37 #24| 0
OP
G-B-P skrev:
Sad selv og kiggede lidt nu da jeg overvejede om jeg ogsaa skulle dertil i løbet af aaret!
Kiggede Hoi An omraadet som vejrmæssigt ifølge link i denne traad skulle være ret godt i Juli+August.

Men tror prisen afhænger meget af hvad du er ude efter.
Pt har jeg kun kigget booking.com og fandt 7 overnatninger fra priser fra 100€ til 400€ afhængig af hvor vildt det skal være.

Der var endda "homestay" for 40€ for 7 overnatninger! :P
Umiddelbart ligner det at betaler man over 2-300 kroner per overnatning saa bliver man enten røvet lidt eller har fundet noget super lækkert!

Maaske endda AirBnB kan give nogle fede boliger til rigtig gode priser.
Har ikke kigget endnu dog!

Men ser frem til at læse folks raad der rent faktisk har været der :P

Okay, det lyder hellere ikke helt umuligt. For hvis jeg har et budget på omkring de 20-25.000 kan der hurtigt løbe mange penge afsted til fly (cirka 10.000 kr) og så er der "kun" 10-15.000 tilbage at holde ferie for. Her vil overnatning omkring de 100-200 euro være betydelig bedre. Dette vil efterlade os med cirka 10.000 kr til at leve for i tre uger inklusiv ture m.m. Det burde sagtens kunne lade sig gøre i Vietnam.


Har du eventuelt link eller nogle gode hoteller, som du har fundet i Hoi An?

10-01-2017 13:39 #25| 0
Qured skrev:
Det skal da helt klart overvejes. Hvordan med indkvartering, har du nogle gode fifs eller erfaringer? Samt, hvad kan en overnatning koste?

Altså vi var der lidt i off season tror jeg(tænker Juli er mere turistet i hvert fald), og vi boet nogle vildt fine steder, og tror vi havde en snit pris pr. overnatning på 300-400 kroner.

Kunne forestille mig det kostet en del mere hvis man går efter de der resorter, men ja generelt boet vi bare steder med svømmingpool og aircon, det er det vigtigste imo:)

Men man kan bo i alle prislejer, så kommer vel også lidt an på om det er i de store byer, hvor værelset vel bare skal bruges til at sove i, eller om man regner med at bruge tid på hotellet. I Hoi an f.eks, var det meget afslapning på programmet, så derfor var det selvfølgelig lækkert med nogle flotte lokaliteter og en god pool, hvorimod Hanoi var man jo kun på værelset når man skulle sove mere eller mindre, så der skulle der jo bare være en god seng. Men generelt var mit indtryk, at hvis man ikke går efter hostels f.eks. (der dog kun koster 5-10 dollars om dagen!) så er der generelt rigtig høj standard for alle hoteller, hænger nok også sammen med at arbejdskraften er så billig dernede, så er råd til at sørge for det spiller.


Nå ja og du kan roligt vælge Homestays, det gjorde vi f.eks. i Sappa, der havde vi vores egen bungalow(og tror det er helt standard) og var spændende at komme lidt tættere på den Vietnamesiske kultur end man gør på et hotel f.eks.

Redigeret af djoffer d. 10-01-2017 13:48
10-01-2017 13:41 #26| 0

https://da.hotels.com/hotel/details.html?hotelId=379496&tab=description


Var her vi boet i Hoi An, det kostet den nette pris af 180 kr. pr. nat inklusiv morgenmad, og var sindsygt lækkert:) Kan se det er en slat dyre i juli måned, tror derudover også vi blev opgraderet gratis og nok boet i det der koster 350 kr. cirka pr. nat i juli.

Redigeret af djoffer d. 10-01-2017 13:46
10-01-2017 13:53 #27| 0
djoffer skrev:https://da.hotels.com/hotel/details.html?hotelId=379496&tab=description

Var her vi boet i Hoi An, det kostet den nette pris af 180 kr. pr. nat inklusiv morgenmad, og var sindsygt lækkert:) Kan se det er en slat dyre i juli måned, tror derudover også vi blev opgraderet gratis og nok boet i det der koster 350 kr. cirka pr. nat i juli.

Fin pris maa man sige!

Hvordan er byen/omraadet omkring Hoi An?

Andre steder du anbefaler i Vietnam man skal tage ved kysten?

10-01-2017 13:53 #28| 0
G-B-P skrev:
Sad selv og kiggede lidt nu da jeg overvejede om jeg ogsaa skulle dertil i løbet af aaret!
Kiggede Hoi An omraadet som vejrmæssigt ifølge link i denne traad skulle være ret godt i Juli+August.

Men tror prisen afhænger meget af hvad du er ude efter.
Pt har jeg kun kigget booking.com og fandt 7 overnatninger fra priser fra 100€ til 400€ afhængig af hvor vildt det skal være.

Der var endda "homestay" for 40€ for 7 overnatninger! :P
Umiddelbart ligner det at betaler man over 2-300 kroner per overnatning saa bliver man enten røvet lidt eller har fundet noget super lækkert!

Maaske endda AirBnB kan give nogle fede boliger til rigtig gode priser.
Har ikke kigget endnu dog!

Men ser frem til at læse folks raad der rent faktisk har været der :P

Tror også AirBnB kunne være en super mulighed, har ikke prøvet det i Vietnam, men i Bali som jo er den næste store ferie (eller skal faktisk til Bahrain om en måned...) på programmet, der kan man få noget helt vildt lækkert for mindre end hotellerne koster, og virker som om der nærmest er den samme service(billig arbejdskraft!) men ikke alle de andre irriterende turister:)


Som jeg også skrev til Qured, så er Homestay en ret fed oplevelse, og helt anderledes end at bo på hotel, og ja fuldstændigt vanvittigt billigt:)

10-01-2017 13:55 #29| 0
Qured skrev:
Okay, det lyder hellere ikke helt umuligt. For hvis jeg har et budget på omkring de 20-25.000 kan der hurtigt løbe mange penge afsted til fly (cirka 10.000 kr) og så er der "kun" 10-15.000 tilbage at holde ferie for. Her vil overnatning omkring de 100-200 euro være betydelig bedre. Dette vil efterlade os med cirka 10.000 kr til at leve for i tre uger inklusiv ture m.m. Det burde sagtens kunne lade sig gøre i Vietnam.

Har du eventuelt link eller nogle gode hoteller, som du har fundet i Hoi An?

Var bare inde og surfe paa booking.
Valgte, for at se prisniveauet, 4 stjerner og rating paa 9+ og der var en del til den pris der saa ganske ok ud, men kiggede ikke specifikt paa noget.

Vil tro du er fint ude med dit budget!

10-01-2017 13:58 #30| 0
G-B-P skrev:
Fin pris maa man sige!

Hvordan er byen/omraadet omkring Hoi An?

Andre steder du anbefaler i Vietnam man skal tage ved kysten?

Altså vi var der i 4 dage tror jeg, og der havde man set det meste af hvad den kan. Det er en hyggelig by og et helt fantastisk til at få syet tøj og sko, hvis man er til den slags. Vietnams bedste og mest berømte skrædder holder til her, og selvom han selvfølgelig er en del dyre end de andre, så er det stadigvæk vanvittigt billigt. Jeg fik blandt andet syet et par vildt lækre læder sko til 75-80 dollars og min kæreste fik ordnet hendes brudekjole til 800 kr. (dog heller ikke en med kæmpe slør og blonder osv.) og var super glad for den:)

Men vil dog mene, at hvis man påtænker mere end 3-4 dage i Hoi An, så skal man være klar over den står på afslapning, for ja udover skræddere, souvenirs og restauranter har de ikke frygteligt meget at byde på i Hoi An. Man kan dog leje cykler/scootere de fleste steder og se nærområdet, vi lånte cykler en dag og kørte ned til stranden, det var ganske hyggeligt. Og hørte fra andre at det var en fed oplevelse at leje scootere og køre rundt i nærområdet og se på naturen, er dog vist ikke så mange turistattraktioner i nærheden.

Mht. andre kystområder, så var vi mest nordpå som vist ikke er så god i den periode, hvis du kommer nordpå alligevel, så er et cruice på Halong Bay en helt vanvittig oplevelse og noget som varmt kan anbefales også selvom det er lidt i den pebret ende, i forhold til alt andet i Vietnam. Men er en fantastisk oplevelse, hvis man er bare lidt naturmenneske:)

Redigeret af djoffer d. 10-01-2017 14:03
10-01-2017 13:59 #31| 0
djoffer skrev:
Tror også AirBnB kunne være en super mulighed, har ikke prøvet det i Vietnam, men i Bali som jo er den næste store ferie (eller skal faktisk til Bahrain om en måned...) på programmet, der kan man få noget helt vildt lækkert for mindre end hotellerne koster, og virker som om der nærmest er den samme service(billig arbejdskraft!) men ikke alle de andre irriterende turister:)

Som jeg også skrev til Qured, så er Homestay en ret fed oplevelse, og helt anderledes end at bo på hotel, og ja fuldstændigt vanvittigt billigt:)

Ja saa jo traaden med Bali, der var godt nok en fed bolig paa Bali til gode penge paa AirBnB jeg skal paa hvis jeg en dag kommer forbi Bali! :P

Tager selv en del homestays paa Sri Lanka faktisk i næste maaned, saa det er en first for mig, men skal nok blive fedt!


Sri Lanka er en anden option hvor OP ogsaa kan holde sig inden for budgettet, men Vietnam virker helt sikkert ogsaa ret cool!

10-01-2017 14:02 #32| 0
djoffer skrev:
Altså vi var der i 4 dage tror jeg, og der havde man set det meste af hvad den kan. Det er en hyggelig by og et helt fantastisk til at få syet tøj og sko, hvis man er til den slags. Vietnams bedste og mest berømte skrædder holder til her, og selvom han selvfølgelig er en del dyre end de andre, så er det stadigvæk vanvittigt billigt. Jeg fik blandt andet syet et par vildt lækre læder sko til 75-80 dollars og min kæreste fik ordnet hendes brudekjole til 800 kr. (dog heller ikke en med kæmpe slør og blonder osv.) og var super glad for den:)

ahh nice, et par jakkesæt og lidt nye skjorter kunne jeg da altid godt lige bruge.
Skræddersyet sko havde jeg ikke tænkt paa, men den ville jeg da ogsaa hoppe med paa til prisen :P

10-01-2017 14:02 #33| 0
OP

@djoffer og @G-B-P


Det ser virkelig lækkert ud med Vietnam, og det har endda været en drømme destination, som jeg længe virkelig gerne har ville til. Og det hotel som djoffer linker til, ser jo virkelig godt ud og perfekt til afslapning, samtidig med, at der er mulighed for, at kunne besøge de smukke steder i Vietnam.


Og fedt, at det ikke virker helt urealistisk med budgettet. Der skal hjem i weekenden og kigges nærmere på ferie!

10-01-2017 14:04 #34| 0
Qured skrev:@djoffer og @G-B-P

Det ser virkelig lækkert ud med Vietnam, og det har endda været en drømme destination, som jeg længe virkelig gerne har ville til. Og det hotel som djoffer linker til, ser jo virkelig godt ud og perfekt til afslapning, samtidig med, at der er mulighed for, at kunne besøge de smukke steder i Vietnam.

Og fedt, at det ikke virker helt urealistisk med budgettet. Der skal hjem i weekenden og kigges nærmere på ferie!

Lyder fint, du må bare tagge mig hvis der dukker nogle spørgsmål op, så skal jeg forsøge at besvare dem efter bedste evne! Har også tilføjet lidt mere info i mit sidste indlæg:)

10-01-2017 14:06 #35| 0
OP
djoffer skrev:

Lyder fint, du må bare tagge mig hvis der dukker nogle spørgsmål op, så skal jeg forsøge at besvare dem efter bedste evne! Har også tilføjet lidt mere info i mit sidste indlæg:)




Det skal jeg nok gøre. Hvor fløj I fra og til?
Hvordan er infrastrukturen til at komme rundt?
10-01-2017 14:15 #36| 0

Qured skrev:

Det skal jeg nok gøre. Hvor fløj I fra og til?
Hvordan er infrastrukturen til at komme rundt?

Vi fløj over til Moskva og så videre derfra til Hanoi. Fra Moskva fløj vi med et eller andet russisk selskab, og altså maden var fuldstændig frygtelig, og var langt fra noget luksus, men hvis jeg skal til Vietnam en anden gang, ville jeg da nok gerne flyve med dem igen:) Om ikke andet var det da en oplevelse at være i Moskva lufthavn og smage lokale "russiske" delikatesser:)


Mht. til at komme rundt, så er den glimrende, alle de steder man typisk rejser er jo meget turistet så det er der helt styr på, og taxaer koster heller ikke en skid. Vi kørte i sådan en luksus sovebus ting fra Hanoi-Sapa (8 timers tur) og mener ikke det kostet mere end 15-20 dollars og var mega komfortabelt. Da vi var i Halong bay. blev vi hentet i Hanoi i en mini bus på hotellet og kørt hele vejen. Og ja så fløj vi fra Hanoi til Hoi An, kan ikke huske hvad vi betalte, men var vist omkring en tusse for to voksne retur billetter.



Redigeret af djoffer d. 10-01-2017 14:17
10-01-2017 14:24 #37| 0

Forresten mht. budgettet burde det sagtens kunne lade sig gøre, mad er viiiiirkeligt billigt dernede. Og ja det allerbedste mad er alt det der streetfood man købe, smager fuldstændigt vanvittigt godt og koster ikke mere end 5-10 kroner pr. person. Vi prøvet at spise fint en 4-5 gange dernede, og ja hver gang var det en semi skuffende oplevelse, som bestemt ikke var de mange penge værd, i forhold til det generelle prisniveau:)


Hvis i tager derned, så vil jeg bestemt også anbefale jer en food tour en af de aller første dage i er dernede, det er en super måde både til at opdage nogle lokale steder som man aldrig ville opdage selv, og så samtidig lære lidt om den meget anderledes mad de har dernede. Så bliver det også nemmere at begå sig, når man lige lærer navnene på et par gode retter:) Vi havde en helt fantastisk tur i Hanoi, med en super sød guide der snakket glimrende engelsk, og som var vildt god til at tilpasse hvad vi skulle spise efter vores eventyrlyst. Den var ret stor, så vi prøvet så eksotiske ting som kogte andefostre(smagt faktisk ret godt, om end de var lidt nasty at se på) og hund (som dog var en ret skummel oplevelse), han begyndte også at snakke om rotte på et tidspunkt, men der måtte vi dog melde pas:)

Redigeret af djoffer d. 10-01-2017 14:25
10-01-2017 14:25 #38| 0
djoffer skrev:Forresten mht. budgettet burde det sagtens kunne lade sig gøre, mad er viiiiirkeligt billigt dernede. Og ja det allerbedste mad er alt det der streetfood man købe, smager fuldstændigt vanvittigt godt og koster ikke mere end 5-10 kroner pr. person. Vi prøvet at spise fint en 4-5 gange dernede, og ja hver gang var det en semi skuffende oplevelse, som bestemt ikke var de relative penge værd, i forhold til det generelle prisniveau:)

Hvis i tager derned, så vil jeg bestemt også anbefale en food tour en af de aller første dage i er dernede, det er en super måde både til at opdage nogle lokale steder som man aldrig ville opdage selv, og så samtidig lære lidt om den meget anderledes mad de har dernede. Så bliver det også nemmere at begå sig, når man lige lærer navnene på et par gode retter:) Vi havde en helt fantastisk tur i Hanoi, med en super sød guide der snakket glimrende engelsk, og som var vildt god til at tilpasse hvad vi skulle spise efter vores eventyrlyst. Den var ret stor, så vi prøvet så eksotiske ting som kogte andefostre(smagt faktisk ret godt, om end de var lidt nasty at se på) og hund (som dog var en ret skummel oplevelse), han begyndte også at snakke om rotte på et tidspunkt, men der måtte vi dog melde pas:)

Ikke noget som lidt Balut til at forbedre potensen. :)

10-01-2017 14:33 #39| 0
lilleclown skrev: Ikke noget som lidt Balut til at forbedre potensen. :)

Haha man er jo ved at komme lidt op i årene:)

10-01-2017 15:44 #40| 0
OP
djoffer skrev:Forresten mht. budgettet burde det sagtens kunne lade sig gøre, mad er viiiiirkeligt billigt dernede. Og ja det allerbedste mad er alt det der streetfood man købe, smager fuldstændigt vanvittigt godt og koster ikke mere end 5-10 kroner pr. person. Vi prøvet at spise fint en 4-5 gange dernede, og ja hver gang var det en semi skuffende oplevelse, som bestemt ikke var de mange penge værd, i forhold til det generelle prisniveau:)

Hvis i tager derned, så vil jeg bestemt også anbefale jer en food tour en af de aller første dage i er dernede, det er en super måde både til at opdage nogle lokale steder som man aldrig ville opdage selv, og så samtidig lære lidt om den meget anderledes mad de har dernede. Så bliver det også nemmere at begå sig, når man lige lærer navnene på et par gode retter:) Vi havde en helt fantastisk tur i Hanoi, med en super sød guide der snakket glimrende engelsk, og som var vildt god til at tilpasse hvad vi skulle spise efter vores eventyrlyst. Den var ret stor, så vi prøvet så eksotiske ting som kogte andefostre(smagt faktisk ret godt, om end de var lidt nasty at se på) og hund (som dog var en ret skummel oplevelse), han begyndte også at snakke om rotte på et tidspunkt, men der måtte vi dog melde pas:)

Det lyder godt med nogle first hand oplevelser, at det faktisk godt kan lade sig gøre. Og fedt, at der både er muligheden for at kunne slappe af, samtidig med, at man også kan se noget. Jeg er blevet for gammel til at backpacke, men kan godt lide, at tage en én-dags tur rundt og se forskellige ting.


Hvor lang tid var I afsted? Så I fløj til Hanoi, tilbragte tid der, for så at tage til Ho An for afslapning?

10-01-2017 16:36 #41| 0

vi var afsted 14 dage og lavet en Hanoi-halong Bay-Hanoi-sapa-hanoi-hoi an

10-01-2017 20:41 #42| 0
OP
djoffer skrev:

vi var afsted 14 dage og lavet en Hanoi-halong Bay-Hanoi-sapa-hanoi-hoi an




Tak for de fede inputs!:)
10-01-2017 20:48 #43| 0

Kan også varmt anbefale Hoi An - Det er godt nok 4 år siden jeg var der, men helt sikkert et af højdepunkterne på min tur. Også rigtig godt sted hvis man skal have et skræddersyet suit.
Flyver selv til Ho Chi Minh her på fredag, og regner med at tage ned på en ø der hedder Phu Quoc lige syd for Vietnam. Kan jo melde tilbage om hvordan det er, hvis det har interesse :)

10-01-2017 21:32 #44| 0
OP
Luuuund skrev:

Kan også varmt anbefale Hoi An - Det er godt nok 4 år siden jeg var der, men helt sikkert et af højdepunkterne på min tur. Også rigtig godt sted hvis man skal have et skræddersyet suit.
Flyver selv til Ho Chi Minh her på fredag, og regner med at tage ned på en ø der hedder Phu Quoc lige syd for Vietnam. Kan jo melde tilbage om hvordan det er, hvis det har interesse :)




Det må du meget gerne!:)
10-01-2017 23:09 #45| 0
Luuuund skrev:Kan også varmt anbefale Hoi An - Det er godt nok 4 år siden jeg var der, men helt sikkert et af højdepunkterne på min tur. Også rigtig godt sted hvis man skal have et skræddersyet suit.
Flyver selv til Ho Chi Minh her på fredag, og regner med at tage ned på en ø der hedder Phu Quoc lige syd for Vietnam. Kan jo melde tilbage om hvordan det er, hvis det har interesse :)

Damn!

Den ø ser ret lækker ud!

Vil du ud med hvor du bor der og hvor du bookede?

Den ø skal da med på listen til en tur til Vietnam!

11-01-2017 07:25 #46| 0
G-B-P skrev:

Damn!

Den ø ser ret lækker ud!

Vil du ud med hvor du bor der og hvor du bookede?

Den ø skal da med på listen til en tur til Vietnam!




Ja, den ser nemlig ret lækker ud :)
Jeg har ikke booket noget endnu, men regner bare med at finde et billigt hostel eller en bungalow tæt på stranden. Er der primært for at skrive en opgave, så der skal være stille om eftermiddagen og lidt socialt om aftenen :)
11-01-2017 08:23 #47| 0
Luuuund skrev:

Ja, den ser nemlig ret lækker ud :)
Jeg har ikke booket noget endnu, men regner bare med at finde et billigt hostel eller en bungalow tæt på stranden. Er der primært for at skrive en opgave, så der skal være stille om eftermiddagen og lidt socialt om aftenen :)

I studerende har det sgu hårdt! ;-)

11-01-2017 08:31 #48| 0

Hehe - jeg klager ikke ;)

12-01-2017 14:07 #49| 0
Luuuund skrev:

Ja, den ser nemlig ret lækker ud :)
Jeg har ikke booket noget endnu, men regner bare med at finde et billigt hostel eller en bungalow tæt på stranden. Er der primært for at skrive en opgave, så der skal være stille om eftermiddagen og lidt socialt om aftenen :)

Ok cool

Lad os vide hvordan det går 😏

12-01-2017 15:35 #50| 0

Phu Quoc er lækker men ikke så lækker som Con Dao :-)


Vi var på en 3 måneders tur fra Bankok til Beijing sammen med børnene, og tilbragte over halvdelen af tiden i Vietman.

Besøgte Chau Doc, Rach Gia, Phu Quoc, Saigon, Con Dao, Nha Trang, Hoi An, Da Nang, Hue, Hanio, Halong Bay og Sappa.


Vil klart anbefale Vietnam – Flot natur, fantastiske strande, kultur, god mad, søde mennesker og billige priser.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar