Advarsel: Brug IKKE DPD fragtservic

#1| 0

Hej!

Jeg vil gerne advare om at bruge fragtfirmaet DPD. Begrundelse følger.

Jeg bestilte for nogen tid siden en jakke og tilhørende bukser hos firmaet www.rad.be, som ligger i Belgien. De fik hurtigt samlet varerne og sendt dem til mig vha. DPD. De sender pakken d. 14. januar, og jeg kan se på track and trace, at den er til udbringning d. 16 januar mellem 8-16.

16. Januar: Fragtmanden kommer ikke forbi pga. mangel på tid. Han når det simpelthen ikke.

17. Januar: Pakken er ude på ruten, men kommer aldrig forbi mig. Der står på track and trace, at han HAR været forbi, hvilket jeg ikke kan forstå, da jeg var hjemme i hele tidsrummet. Jeg ringer til support, hvor jeg får at vide, at jeg kan logge ind på www.dpdonline.dk , og bestille en ny levering. Gør jeg dette inden kl 24, så vil pakken blive bragt ud dagen efter, dvs. fredag d. 18. Jeg spørger hende, om det er muligt at afhente pakken hos deres depot i Odense, hvilket det ikke er.

18. Januar: Pakken bliver på depotet, og den kommer ikke ud på ruten. Jeg ringer og hører hvorfor, men får at vide, at den vil blive bragt ud mandag d. 21.

21. januar: Jeg er hjemme hele dagen, hvor jeg venter på pakken. Jeg tjekker track and trace kl 16, hvor der står, at fragmanden har været forbi, men der var ingen hjemme, hvilket er noget vrøvl. Jeg var hjemme i hele perioden, hvor pakken kunne leveres. Jeg ringer til support, hvor jeg får at vide, at han var forbi kl 11, men der var ingen hjemme. Pakken er nu på vej tilbage til Belgien, da jeg ikke har været hjemme for 3. gang. I følge fragtmanden, så har han reelt kun været forbi 2 gange, hvilket heller ikke passer. Den søde support-dame vil prøve at få fat på depotet, så den ikke ryger til Belgien. Hun lover at ringe inden for en time. Der går 1 time og 15 min, og kl er nu halv 6. Jeg får at vide, at de har travlt, men hun vil ringe tilbage når hun ved noget. Hun ringer 5 min efter og fortæller mig, at det er for sent få fat på pakken i Odense, og lastbilen er nu på vej til Kolding, hvor hun håber, at de kan få fat på pakken. Hvis ikke, så bliver den sendt til Belgien, hvor afsender må sende pakken igen. Pengene vil blive refunderet, når vi indsender en klage. Jeg får at vide, at jeg kan ringe til support kl 10 eller tjekke track and trace om den er i DK eller på vej til Belgien.

22. januar: Jeg sover hjemme hos kæresten, og vi bliver vækket kl 8. Det er den flinke dame fra DPD-support der fortæller, at pakken er blevet stoppet i Kolding og er på ruten i Odense. Hun siger, at hvis jeg ikke modtager pakken i dag, så vil den blive sendt til Belgien. Jeg har planer kl 11 og skal til fødselsdag hos min lillebror - det er der jo ikke noget at gøre ved. Jeg pointerer igen, at jeg selv kan hente pakken hos dem, hvilket IKKE er muligt. Pakken VIL blive sendt tilbage til Belgien, hvis jeg ikke er hjemme i dag. Hun fortæller mig, at jeg kan sætte en seddel op på døren med en fuldmagt på, at han må sætte pakken inden for døren i vores lejlighedskompleks.

Puha... det blev til en del. Nu sidder jeg i lejligheden og venter på pakken. Så må vi håbe, at fragtmanden springer sin middagslur over i dag og rent faktisk forsøger at levere den hos mig! Fingers crossed!

-Liger

22-01-2008 10:30 #2| 0

Fucking cunts :-(

22-01-2008 10:33 #3| 0

Hmm mærkeligt at der ikke er mulighed for selv at hente den. Det har der været de gange jeg har fået leveret fra dem (jeg bor i Århus).

22-01-2008 10:46 #4| 0

GL champ! :o)

22-01-2008 10:57 #5| 0

Ham fragtmanden lyder som en tricky villain!

22-01-2008 11:43 #6| 0

Ham fragtmanden lyder som en retard.

22-01-2008 12:10 #7| 0

Det lyder bare som om han ikke har fundet den rigtige adresse, bor du et tricky sted?

22-01-2008 12:20 #8| 0
OP

Jeg bor midt inde i Odense centrum. Er man bare lidt kendt i Odense kan man finde det. Om ikke andet, så har han vel GPS eller kører rundt med kort i bilen. En skriver på et andet forum:

"Jeg tror godt jeg kan gætte hvad der er sket i dit tilfælde. Fragtmanden har vurderet at det er en privatadresse de skal levere til anden gang, og så gider han ikke. Det fortalte supportdamen mig (jeg tror faktisk kun der er den ene supporter...). Han tillader sig altså at vurdere ud fra adressen om den er privat eller ej, og hvis den er privat kommer han IKKE forbi. Jeg forstår simpelthen ikke de vil lade deres chauffører tage sådan nogle beslutninger."

22-01-2008 12:23 #9| 0

Lyder sgu lidt som postdanmark... Har også lige fået et brev idag om at posten har været forbi med en pakke igår, men at der ikke var nogen hjemme og nu skal jeg selv hente den.. Lidt pudsigt eftersom jeg bare sad og stenet herhjemme hele dagen... God service ftw!

22-01-2008 12:30 #10| 0
OP

Du kan i det mindste hente din pakke selv. Det må jeg åbenbart ikke. Jeg ringer til dem pt. Har siddet og hørt det meste af TV2's CD nu.

22-01-2008 12:38 #11| 0
OP

Fik lige fat på support.Jeg sagde, at jeg havde hørt, at fragtmanden kunne finde på at springe privat-addresser over, da han vurderer, at de nok ikke er hjemme på det pågældende tidspunkt. Hun sagde til mig, at det skulle han jo helst ikke gøre. Hun sagde også, at han fik penge for de pakker der bliver leveret.... HOVSA... så er det jo KLART at han springer privataddresser over. Så siger han jo bare, at han har været forbi kl 9-12 stykker, men at der ikke var nogen hjemme, da de nok var på arbejde.... Jeg har så ferie, så jeg har været hjemme hele tiden :)

22-01-2008 12:46 #12| 0

DPD ER nogle spassere (også i forhold til GLS og PostDK).
Bed om chaufførens mobilnummer så du kan guide ham de sidste meter, eller tilbyde at komme ud til bilen og hente pakken når han kommer... lidt sværere for ham at undgå når han har haft dig i røret (og du har hans nummer).

22-01-2008 13:51 #13| 0

Ja de er ikke for snu, oplevede også at de bare lagde et brev i min postkasse :S, brug Danske Fragtmænd istedet.......

22-01-2008 14:03 #14| 0

Har selv haft samme problem med DPD. Hvis det er en privat adresse springer de den simpelthen over...

22-01-2008 14:19 #15| 0

danske fragtmænd? ja jeg har arbejdet for dem og det var da standard at smide med pakkerne i soteringen på centralen :o) tror helt ærligt at post danmark eller dhl er mine første valg, tro det eller ej :oD

22-01-2008 16:25 #16| 0

Har også mega dårlige erfaringer med DPD, havde bestilt en meget dyr pakke fra tyskland, og så havde de simpelthen afleveret den til min genbo*, fordi jeg ikke var hjemme! Heldigvis var han da ærlig..


*som jeg aldrig har mødt eller snakket med før

23-01-2008 15:01 #17| 0

Argggg da jeg sad og læste den her tråd, regnede jeg ikke lige med det skulle ske for mig...og slet ikke så hurtigt efter.

Jeg skulle have en pakke fra fra Dell i dag eller i morgen, jeg ringer så derind lidt tidligere for at høre om den var blevet sendt.

Jamen det var den, og jeg havde modtaget den????

Ok det var da dejligt, men jeg har altså ikke modtaget noget som helst...

Nu ringede han lige tilbage og spurgte om jeg kendte en Gert for det var en med det navn der havde modtaget den.

Jeg kender sku ingen Gert og har lige checket der bor ingen Gert her i denne opgang, og kunne heller ikke lige finde nogen på de gule sider i nærheden.

Hvordan fanden kan de bare aflevere den et andet sted??

Det var med UPS.........

JA UPS VI GAV DEN FORKERTE MAND PAKKEN!!!

23-01-2008 15:11 #18| 0

Har også en enkelt dårlig erfaring med DPD.. Bestilte nogle ganske store billeder fra USA.. De kom relativt hurtigt, men jeg var desværre ikke hjemme på det pågældende tidspunkt(de har sikkert aldrig været der). Jeg får af vide igennem deres support at de ikke vil køre ud med dem igen til en privatadresse, men kun til et firma som har åben vareindlevering. Jeg har desværre intet firma, men fik heldigvis leveret det til min kærestes arbejdsplads, men det burde ikke være rigtigt at de blev sendt retur hvis ikke dette havde været en mulighed

23-01-2008 15:15 #19| 0

Det ÉR muligt at selvafhente pakker hos DPD. Ellers kør selv hen til depotet. I odense skal du ha fat på en der hedder Allan, han er depotchef.

Ellers ring til kundeservice og sig du har snakket med Jakob Nielsen og det i dette tilfælde er i orden du afhenter pakken selv. GL HF

23-01-2008 15:18 #20| 0

@Punkdane + alle andre

DPD er Business to Business og leverer derfor rent officielt "ikke" til privatkunder.

At deres sælgere alligevel sælger produktet velvidende om at f.eks. Pixmania stort set kun sender til private er en anden ting.

Det er dog altid muligt at få lidt hjælp hvis man snakker og spørger meget pænt, istedet for at angribe, det hjælper absolut ikke.

23-01-2008 15:34 #21| 0

@pokker77
sygggt, hvem fanden sidder egentlig med lorten når sådan noget sker?

23-01-2008 16:32 #22| 0

@djoffer

Det er heldigvis ikke mig der hænger på den... Dell har allerede sendt en ny pakke som jeg skulle have i morgen... HVIS han ellers kan finde ud af at ramme rigtigt denne gang....

23-01-2008 17:04 #23| 0

@betfolder

okay det vidste jeg ikke. Men hvorfor modtager de så ordren i første omgang?

23-01-2008 17:08 #24| 0

@Punkdane

Det er stort set umuligt at frasortere private pakker, og naturligvis bliver de nødt til alligevel at levere de private forsendelser der måtte være, det er dog ikke det DPD's forretning er bygget op omkring.

Hvis du vidste hvor meget bøvl og møj der er ved private kunder i denne branche. 9/10 private er ikke hjemme på de tider DPD leverer i og med konceptet er B2B, så de leverer normalt mellem 8-16 (hvor private normalt er på arbejde).

23-01-2008 19:44 #25| 0

Jeg har flere gange haft samme problem ! for det meste med det firma som kører for PokerStars ! de påstod også de havde været forbi min adresse flere gange hvilket umuligt kunne passe !

Har også problemet lige nu ! Både min kæreste og jeg arbejder nat så vi er begge hjemme om dagen. Vi er i gang med at sælge vores lejlighed og derfor har vi opsagt vores kabel-tv (hos You See). De har nu skrevet for anden gang:


Vi har været hjemme hos dig for at installere (burde nok stå afinstallere) kabel-tv, men vi kunne desværre ikke få adgang til din ejendom. Du har derfor ikke fået kabel-tv.

Kontakt vores produktionsafdeling på 4332 4930 på hverdage fra kl. 10-13 for at aftale ny tid.


Dette brev/postkort er desuden sendt og hvis de nu havde været der ville det nok havde været nemmere at ligge i postkassen !

Vi har betalt t.o.m den 31/12-07 og jeg undrer mig over hvad som sker hvis vi ikke kontakter dem :-)

# Liger

Håber det gik alligevel !

23-01-2008 19:57 #26| 0

Det er åbenbart relativt std indenfor transportbranchen. Jeg har prøvet nøjagtig det samme med en pakke fra Dell, der blev leveret af GLS.

Blomme

26-01-2008 13:58 #27| 0
OP

Har modtaget pakken nu.... pisse irriterende, at det skal være så problematisk! Men jeg skrev ikke under på noget, så det kunne være, at man skulle påstå, at man stadig ikke har modtaget noget :)

Kunne jeg self ikke finde på...

26-01-2008 14:01 #28| 0

Har også fået min(e) pakker

Dell sendte jo en ny, så jeg fik 2 næste dag lol

26-01-2008 14:09 #29| 0
OP

Lækkert Pokkers77 :D DPD er åbenbart +EV for dit vedkommende :)

26-01-2008 14:11 #30| 0

Liger

Det var UPS hehe

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar