Regler for køb af Tesla

#1| 1

Hey guys


Til dem der fulgte den tidligere biltråd jeg oprettede så opretter jeg her en ny, da min søgning har taget en ny retning -)


Men hold da kæft hvor er det svært at finde rundt i bilmarkedet! Regler, mærker, priser osv osv. Pas!


Nå, men jeg fik anbefalet en Tesla. Helt konkret de to følgende


http://ww3.autoscout24.de/classified/280824510?asrc=fa|as


http://ww3.autoscout24.de/classified/280824509?asrc=fa|as

Hvis der er nogen der har et andet forslag indenfor Tesla er jeg lytter jeg gerne :)


Pointen var, at der var en finte, at bilen idag er afgiftsfritaget, men fra årsskiftet og frem til 2020 vil reg afgiften blive indfaset med 20% hvert år. Så bilen basicly bliver mere hver pga det, og dermed i nogen grad modsvarer værditabet.


Det virker som en ret lækkert deal!


Sidder der nogle eksperter der kan kommentere på, om det virkelig forholder sig sådan?

Redigeret af Haarby d. 26-11-2015 18:28
26-11-2015 18:32 #2| 0

Hey


Der er købt sygt mange teslaer ind til landet, en del har spekuleret i det så at tro den bliver meget mere værd med alle de teslaer der ryger til salg efter 1 jan tror jeg er en stor rissiko at løbe.

Vil du dog køre i den selv så det nu du skal købe.



26-11-2015 18:38 #3| 0
pantherdk skrev:Hey


Der er købt sygt mange teslaer ind til landet, en del har spekuleret i det så at tro den bliver meget mere værd med alle de teslaer der ryger til salg efter 1 jan tror jeg er en stor rissiko at løbe.

Vil du dog køre i den selv så det nu du skal købe.





Tesla har købt 2600 nummerplader = de har betalt afgift på 2600 biler som de forventer at sælge inden for en overskuelig tid, da de forventer mange købere, grundet prisstigningen

26-11-2015 18:44 #4| 0
OP

Planen er at bruge den selv.

Men tanken er også at undgå et stort værditab på bilen. Altså hvis jeg køber en bil til feks 600k at så vil jeg kunne sælge den til nogenlunde samme pris i 2020

26-11-2015 18:46 #5| 0

Jeg tror ikke man vil kunne sælge med fortjeneste.

Men hvis du vil have en Tesla, var det for 1 måned siden du skulle have købt - jeg tror ikke de kan nå at levere før nytår. Men til gengæld er det "kun" 20% de smider på bilen til nytår, og ikke de 180%

Jeg tror ikke du vil kunne sælge til det samme i 2020 - men Tesla har tilbagekøbsgaranti, hvor du kan sælge bilen tilbage til Tesla for 50% af prisen efter 36 måneder.

26-11-2015 18:47 #6| 0

min kollega har købt 85D modellen , det er satme en fed bil



26-11-2015 19:07 #7| 0
Haarby skrev:Planen er at bruge den selv.

Men tanken er også at undgå et stort værditab på bilen. Altså hvis jeg køber en bil til feks 600k at så vil jeg kunne sælge den til nogenlunde samme pris i 2020

Jeg tror desværre, at værditabet vil være nogenlunde ens pga.


1) Det danske marked er mættet med rekord salg dette år (eller bliver mættet med 2600 ekstra nummerplader)
2) Elektriske biler er stadig et (forholdsvist) nyt forskningsområde, hvilket betyder at udviklingen stadig er enorm og med flere spillere på markedet - Google, Apple mm. ser den ikke ud til at falde. Resultat vil altså være nyere teknologi hurtigere -> din "gamle" el bil falder hurtigere i værdi.


Jeg vil nok anbefale det samme, som jeg anbefaler de af mine venner som forsøger at inkorporere spekulation i deres lejlighedskøb (udskiftet med leasing og bil). Start med at fastgøre din tidshorisont - kan det måske bedre betale sig at lease?
Hvis nej -> find de(n) bil(er) du gerne vil have, find så ud af om det giver økonomisk mening. Når du så har indsnævret valget kan du hive de værdi- /nedskrivningsmæssige betragtninger ind i billedet og vurdere hvad der giver bedst mening.

Selvfølgelig er det rart når ens aktiver stiger i værdi, men man bliver nødt til at skelne mellem investeringsaktiver og brugsaktiver - ellers ender man med at tage nogle helt forkerte beslutninger (der måske ikke engang ender med at være en god investering).


26-11-2015 19:54 #8| 1
HomeMade skrev: Tesla har købt 2600 nummerplader = de har betalt afgift på 2600 biler som de forventer at sælge inden for en overskuelig tid, da de forventer mange købere, grundet prisstigningen


Sludder!! Tesla har ikke selv købt noget!!

26-11-2015 20:53 #9| 0
nephew76 skrev:
Sludder!! Tesla har ikke selv købt noget!!

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-11-11-tesla-vi-har-bestilt-2500-nummerplader

26-11-2015 21:52 #10| 0



Torstens skrev:Jeg tror ikke man vil kunne sælge med fortjeneste.
Men hvis du vil have en Tesla, var det for 1 måned siden du skulle have købt - jeg tror ikke de kan nå at levere før nytår. Men til gengæld er det "kun" 20% de smider på bilen til nytår, og ikke de 180%
Jeg tror ikke du vil kunne sælge til det samme i 2020 - men Tesla har tilbagekøbsgaranti, hvor du kan sælge bilen tilbage til Tesla for 50% af prisen efter 36 måneder.

Der ryger lidt mere end 20% på Tesla da der er en grænse på 800.000, alt herover vil blive med fuld afgift.

Se eksempler her hvor meget de forskellige biler stiger:

http://www.fdm.dk/nyheder/aftale-om-afgifter-paa-elbiler-paa-plads

thedummie skrev:
http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-11-11-tesla-vi-har-bestilt-2500-nummerplader

HomeMade skrev: Tesla har købt 2600 nummerplader = de har betalt afgift på 2600 biler som de forventer at sælge inden for en overskuelig tid, da de forventer mange købere, grundet prisstigningen


Tesla har bestilt 2500 nummerplader. Det er ikke det samme som at betale afgift af de biler.

Alle bilforhandlere bestiller x antal nummerplader løbende, som de herefter sætter på de biler der bliver solgt.

Afgiften bliver først betalt når bilen er solgt til en kunde.


At Tesla bestiller så mange må være tegn på at de satsede på et stort salg inden afgiftstigningen, selvom de benægter at det var årsagen :)

26-11-2015 23:38 #11| 0

Som GackB siger, så har de blot bestilt nummerplader til lager. Altså til at sætte på biler de sælge fremadrettet.

Hvor mange de så sælger efter årskiftet kan vi kun gætte på, jeg tror at salget går helt i stå. Til de priser afgiften skubber Tesla op på, kan du få så meget anden fed bil. En af grundene til Teslas succes herhjemme har været at du kunne få en "bedre" bil end prismæssigt tilsvarende tyskere. Med de nye priser kommer topmodellen op og leger i Mercedes S-klasse niveau - og så ved jeg godt hvad jeg valgte :-)

Det jeg vil frem til er at de fremtidige brugtpriser er afhængige af nyvognssalget. Går salget fuldstændig i stå efter de nye priser, så vil brugtmarkedet lige så stille falde i pris.

26-11-2015 23:56 #12| 0
OP

Planen er selvfølgelig ikke at tjene penge på at købe Teslaen. Tanken var, at købe en bil til ca 600 og den så efter 3-4 år kan sælges for ca 500ish pga indfasningen af afgift. Altså en beskeden afskrivning. Er det realistisk?


Jeg står overfor en fordobling af familiens størrelse. Det er i den kontekst modellen af den nye bil skal tænkes.

27-11-2015 09:11 #13| 0

Hej @Haarby


jeg har selv fået leveret en ny 70d i september og venter på levering af en 90d i december.

jeg har en plan om at sælge 70d i det nye år, og evaluere derefter (har fastlagt at hvis jeg ikke kan tjene eller tjene under 200k på 90d, så beholder jeg den.) jeg gider ikke gå ind i en diskussion om hvorvidt man kan tjene på den eller ej (jeg har satset 700k på det, så pn kan nok ikke overbevise mig om at det er en dårlig ide)

jeg kan desværre ikke åbne dit link, så jeg ved ikke hvilke biler du tænker på, men mine tanker er:

1) det er verdens bedste bil. Intet andet mærke har så tilfredse og loyale kunder. (har tidl. haft jaguar, merc amg, a8 osv)

2) alle andre mærker føles gammeldags, når du først har kørt tesla

3) bedste udstyr. Jeg ville gå efter så meget udstyr som muligt. Specielt den adaptive fartpilot fantastisk på langtur (så sørg for at den er fra den generation der har den/kan eftermonteres), luftaffjedringen kunne jeg godt undvære.

4) bilens eneste svaghed er rækkevidden (og jeg har kørt til milano i et stræk, og tilbage i min, så værre er det ikke), jeg købte 70d fordi den er den mest energieffektive, og jeg havde et håb om at den om 3 år kunne få 120kw batteri i, men pt kan man ikke få andre batterier end det originale i. Derfor ville jeg vælge en 85d eller 90d, jeg synes ikke der er ret mange argumenter (udover blær/lir) for at vælge en P, forskellen er simpelthen ikke ret stor.

5) tesla har bestilt 2500 plader, men kan ikke få ret mange biler fra fabrikken inden nytår.

6) Jeg er helt enig i at man må gå ud fra lav afskrivning på teslaen, faktisk også uden afgiftsændringen, men specielt efter.


27-11-2015 11:02 #14| 0

Jeg tror ikke man skal undervurdere, at der forskes voldsomt i dette område og indenfor få år kan der ske store tekniske forbedringer, som gør at en 3-5 års Tesla lige pludselig teknisk er væsentligt dårligere end det sidste nye på markedet.


Endvidere nærmer vi os nok også det punkt, hvor el-biler bliver et mere reelt alternativ for mange, specielt hvis der findes løsninger på de tekniske udfordringer som eksempelvis rækkevidde.

Hvis produktionen dermed kan øges så det ikke længere er et niche produkt, så falder omkostningerne pr enhed og konkurrencen mellem fabrikanterne øges, hvilket reducerer salgsprisen.


Kort sagt risikerer man ved senere salg af sin 3-5 år gamle Tesla, at være oppe imod bedre teknologi og faldende salgspriser.


Endelig kan de nye afgiftsatser der reducerer prisen på traditionelle biler, hvor besparelsen på de dyre biler er størst, have indflydelse på hvad man kan få for den gamle Tesla, da folk naturligvis lige sammenligner hvad de skal give for en "tilsvarende" traditionel bil fra BMW, Audi etc.


Hvis det var 100% sikkert at man ved køb af en Tesla kun skulle kalkulere med et begrænset værditab grundet afgiftsændringerne, så havde jeg underskrevet en slutseddel med det samme.

27-11-2015 11:42 #15| 0

@Haarby

du skal ved import fra tyskland selvfølgelig være opmærksom på at få dokumentation på at momsen er betalt, så du kun skal betale forskellen mellem den tyske og danske moms. Jeg ville lige tage fat i Skat inden import.


@dankjar

Jeg er egentlig ret enig med dig, det kribler alvorligt alvorligt i fingrene for mig at få en model x.

Tesla er bare så langt foran alle andre på elbilsområdet og en 6 år gammel roadster (den billigste i tyskland) koster stadig 60.000 euro. i min optik er tesla model s, den eneste elbil, som reelt er et alternativ til en alm bil. De andre elbiler på markedet kan stadig kun køre 150 km (oplyst 200km)

Derudover så opgraderes model s også løbende, vi har feks lige fået autopilot i den adaptive fartkontrol.

Som en sidste ting, så skal du sammenligne pærer med pærer og bananer med bananer. En model s skal i min optik sammenlignes med en a8, en s-klasse eller en bmw 7serie, men den koster som en bmw 3serie med automatgear, en syvserie/a8/s-klasse starter ved 1,5 mio uden udstyr. Ydermere er drift og vedligeholdsomkostningerne væsentligt lavere på en tesla, så den bliver ved med at være fornuftig.

27-11-2015 12:07 #16| 0
OP

Fede svar folkens!

I må forstå at jeg TOTALT blank på området, så jeg skal virkelig tages i hånden og hjælpes på vej :)


Som sagt er det en vogn der kan rumme nogle børn jeg er ude efter. Har i nogle konkrete forsalg i 700-500k prislejet?

27-11-2015 12:12 #17| 0
Torstens skrev:Men hvis du vil have en Tesla, var det for 1 måned siden du skulle have købt - jeg tror ikke de kan nå at levere før nytår.

Jeg skal lige have det skåret ud i pap - mener du at man skulle have bestilt for en måned siden for at kunne nå at få den til den lave afgift, eller er der et andet argument for at bilen burde være bestilt for en måned siden?


Bonus info:

Har lige undersøgt om en Tesla kunne trække konens hestetrailer og blev noget overrasket over, at Tesla overhovedet ikke kan godkendes med trækkrog.

27-11-2015 12:18 #18| 4
dankjar skrev:

Jeg skal lige have det skåret ud i pap - mener du at man skulle have bestilt for en måned siden for at kunne nå at få den til den lave afgift, eller er der et andet argument for at bilen burde være bestilt for en måned siden?

Bonus info:

Har lige undersøgt om en Tesla kunne trække konens hestetrailer og blev noget overrasket over, at Tesla overhovedet ikke kan godkendes med trækkrog.




Så er det om at skifte konen ud. Hellere en Tesla end en hestepige :)
27-11-2015 12:24 #19| 0
dankjar skrev:
Jeg skal lige have det skåret ud i pap - mener du at man skulle have bestilt for en måned siden for at kunne nå at få den til den lave afgift, eller er der et andet argument for at bilen burde være bestilt for en måned siden?

Bonus info:
Har lige undersøgt om en Tesla kunne trække konens hestetrailer og blev noget overrasket over, at Tesla overhovedet ikke kan godkendes med trækkrog.

@haarby: gå ind i butikken i bredgade og få en prøvetur, så er du ikke længere i tvivl, det er den perfekte familiebil :) De har efter sigende et par nye modeller (du kan få 10k i rabat gennem mig), der stadig kan købes uden afgift.


Alternativet er at hente en brugt fra tyskland eller norge og få den indregistreret inden nytår. Her skal du dog være opmærksom på momsen.


model s kan ikke fås med trækkrog, men det kan model x som i USA trække 5000 pund

27-11-2015 12:26 #20| 0
dankjar skrev:
Jeg skal lige have det skåret ud i pap - mener du at man skulle have bestilt for en måned siden for at kunne nå at få den til den lave afgift, eller er der et andet argument for at bilen burde være bestilt for en måned siden?

Det med afgiften.

Bestiller du på deres hjemmeside nu, står den til levering til marts. For ca. 1 måned siden stod de til levering til december.

27-11-2015 12:56 #21| 0

Der er ikke nogen tvivl om at der er konstant udvikling på dette område, men jeg tror de årstal der bliver nævnt herinde er måske lidt "optimistiske". Der er ingen tvivl om at Tesla Model S er en af de mest futuristiske biler der er på markedet lige nu, og Tesla er en af de førende teknologi-udviklere på området. Samtidig er el biler og især batterier en meget evolutionær udvikling. De bliver hele tiden lidt bedre, men der er ikke noget der tyder på at batterier om 5 år er 100% mere effektive eller sådan noget - måske nærmere 15%-20% og lige så meget billigere pga. mere effektive fabrikker. Derfor tror jeg heller ikke en Model S om 5 år er helt outdated.


Med det sagt KAN der selvfølgelig ske et eller andet vanvittigt gennembrud der accelerer udviklingen voldsomt, men de sidste 30 år hvor batterier har været en af de største afhængigheder for teknologi, har der været en konstant, men meget iterativ, langsomt udvikling.

08-12-2015 21:38 #22| 0

Det kan nås endnu :) :


http://www.business.dk/transport/koeb-en-tesla-uden-afgift-inden-nytaar

08-12-2015 22:06 #23| 0

Damn, og jeg har ellers lige afleveret mine juleønsker til familien :-)

19-02-2016 13:04 #24| 1

Bum!!!


http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/farlig-investering-vaerdien-paa-brugte-tesla-modeller-styrtdykker/5959569

19-02-2016 14:16 #25| 11
JinXXX skrev:Bum!!!

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/farlig-investering-vaerdien-paa-brugte-tesla-modeller-styrtdykker/5959569

Du virker som en lidt sløj type, der virkelig får det ekstra godt, hvis andre har det dårligt/taber penge. (Og nej jeg har ikke købt en Tesla)

19-02-2016 14:44 #26| 0

hvem er du?

19-02-2016 15:04 #27| 3
LucRobi skrev:
Du virker som en lidt sløj type, der virkelig får det ekstra godt, hvis andre har det dårligt/taber penge. (Og nej jeg har ikke købt en Tesla)

Det var da en voldsom tolkning du lægger i, at JinXXX skriver Bum!!! og refererer til en artikkel i EB der viser, at de forventede fortjenester ved investering i en Tesla åbenbart ikke bliver en realitet.

19-02-2016 16:31 #28| 0

.

Redigeret af MartinRaser d. 19-02-2016 16:37
19-02-2016 17:25 #29| 0

Jeg købte en Tesla inden årsskiftet, ikke som en investering, men fordi jeg virkelig tror på at det er fremtiden!

Bilen er virkelig fantastisk og super billig i drift - jeg er bliver glad hver eneste gang jeg sætter mig ind i den.


En Tesla er bygget til at holde minimum 1 million miles - Jeg er 35 år så det kommer nok til at passe med at jeg stiller træsskoene inden bilen gør det :-)


Min pointe:

Lad være med at køb en Tesla som investering, køb den fordi det er verdens bedste og sikreste bil.


Nu bliver Model 3 snart afsløret, den kommer til at koste ca 35k dollars, det kunne også være noget måske

19-02-2016 18:06 #30| 0

jeg købte også en Tesla i oktober og må indrømme fald eller ej så det den bedste bil jeg nogensinde har haft og har ingen planer om at skulle sælge.


Vi har også planer om at købe den nye lille model som nummer 2 bil og kan anbefales til alle comfort sikkerhed og ja alt er i top.



19-02-2016 20:09 #31| 0
dankersoe skrev:Jeg købte en Tesla inden årsskiftet, ikke som en investering, men fordi jeg virkelig tror på at det er fremtiden!
Bilen er virkelig fantastisk og super billig i drift - jeg er bliver glad hver eneste gang jeg sætter mig ind i den.

En Tesla er bygget til at holde minimum 1 million miles - Jeg er 35 år så det kommer nok til at passe med at jeg stiller træsskoene inden bilen gør det :-)

Min pointe:
Lad være med at køb en Tesla som investering, køb den fordi det er verdens bedste og sikreste bil.

Nu bliver Model 3 snart afsløret, den kommer til at koste ca 35k dollars, det kunne også være noget måske

Hvordan er det - er det gratis at tanke strøm på deres "el-stationer"

19-02-2016 21:11 #32| 0

@Torstens

Jeps, det koster gratis og der er pænt smæk på!

Rettelse: De har lagt de fleste Super Chargers ved siden af Burgerking så det hænder at det koster en Whopper at tanke :-)

20-02-2016 01:42 #33| 0

Det er et fedt koncept og en fed bil. Jeg var på nippet til at købe en.

Men mit behov for kørsel er slet ikke stort nok til at jeg kan smide 600K+ efter en bil, og så er jeg selvfølgelig betænkelig mht. distancen på sådan en, hvis man er på en længere tur. Der er jo stadig ikke vildt mange ladestationer rundt omkring.

20-02-2016 10:34 #34| 0

Det er uden tvivl en herlig vogn at køre. Og at der ikke var en kortsigtet spekulationsgevinst at hente var vel ventet, der blev solgt en del af dem. Derfor kan den sagtens på en 3-5 år tidshorisont vise sig at have en relativt lav afskrivning i forhold til de traditionelle biler.

Køb den for at bruge den - og vær glad for at få en bil med præstationer og udstyr man ofte skal 1 mio højere op i pris for at finde. Politikerne kan jo fra dag til dag ændre de økonomiske forudsætninger ved at genindføre afgiftsfrihed - dertil kommer at vi nok i løbet af kort tid vil få et antal andre spillere på banen og at den teknologiske udvikling på et tidspunkt efterlader Tesla generation 1 som "forældet" - dermed ikke sagt den ikke kan være interessant til den rigtige pris, blot at den ligesom en 2010'er er bagud i forhold til den nyeste model hos forhandleren.

20-02-2016 16:50 #35| 6

wzup skrev:Hej @Haarby

jeg har selv fået leveret en ny 70d i september og venter på levering af en 90d i december.
jeg har en plan om at sælge 70d i det nye år, og evaluere derefter (har fastlagt at hvis jeg ikke kan tjene eller tjene under 200k på 90d, så beholder jeg den.) jeg gider ikke gå ind i en diskussion om hvorvidt man kan tjene på den eller ej (jeg har satset 700k på det, så pn kan nok ikke overbevise mig om at det er en dårlig ide)
jeg kan desværre ikke åbne dit link, så jeg ved ikke hvilke biler du tænker på, men mine tanker er:
1) det er verdens bedste bil. Intet andet mærke har så tilfredse og loyale kunder. (har tidl. haft jaguar, merc amg, a8 osv)
2) alle andre mærker føles gammeldags, når du først har kørt tesla
3) bedste udstyr. Jeg ville gå efter så meget udstyr som muligt. Specielt den adaptive fartpilot fantastisk på langtur (så sørg for at den er fra den generation der har den/kan eftermonteres), luftaffjedringen kunne jeg godt undvære.
4) bilens eneste svaghed er rækkevidden (og jeg har kørt til milano i et stræk, og tilbage i min, så værre er det ikke), jeg købte 70d fordi den er den mest energieffektive, og jeg havde et håb om at den om 3 år kunne få 120kw batteri i, men pt kan man ikke få andre batterier end det originale i. Derfor ville jeg vælge en 85d eller 90d, jeg synes ikke der er ret mange argumenter (udover blær/lir) for at vælge en P, forskellen er simpelthen ikke ret stor.
5) tesla har bestilt 2500 plader, men kan ikke få ret mange biler fra fabrikken inden nytår.
6) Jeg er helt enig i at man må gå ud fra lav afskrivning på teslaen, faktisk også uden afgiftsændringen, men specielt efter.

1: At det er verdens bedste bil er simpelthen noget vrøvl. I de første modeller var samlekvaliteten så ringe at jeg måtte skrige af grin. Det føltes som om den var bygget af pap!!! Det er dog siden blevet forbedret, men følesen af at lukke døre kommer slet ikke på niveau med de tyske premiumbiler.


Tesla er vel bilverdenens svar på I-Phone? Det er ikke det ypperste produkt, men det er nytænkning og har nogle fede løsninger og et design der tiltaler alle. Og med hensyn til tilfredse kunder så er det jo nøjagtig det samme som Apple. Ingen tvivl om at I-phone er en flot og lækker telefon, men man betaler rigtig meget for mærket i forholdt til konkurrenterne. Man får jo ingen der har givet penge for en I-phone til at indrømme at de kunne have fået mere for de samme penge andensteds? Og det er helt forståeligt!!! Men at bruge tilfredse og loyale kunder som argument er naivt!!!


2: ROFLMAO. Igen - TESLA har en masse nytænkning som er et friskt pust i bilindustrien, men at påstå at alt andet er gammeldags er tåbeligt... Igen må jeg fremhæve de tyske premiumbiler!!! TESLA er jo kun interessant grundet afgiftsfritagelsen. Læg 180% i afgift på og sammenlign så prisen med en BMW M5, AUDI RS6 eller Mercedes e63 amg s. TESLA er LANGT bagud i forhold til komfort og kvalitet!!!!


3: Adaptiv fartpilot er efterhånden standard i den prisklasse - Udstyret er så sandelig heller ikke prangende i en TESLA


4: I mine øjne er bilens rækkevidde TESLA's stærkeste kort.... Første gang man har produceret en el-bil man rent faktisk kan bruge....


5: N/A


6: TESLA'en er helt sikkert et godt køb grundet hyp'en og afgiftsændringen... I forhold til andre biler med samme ydelse kan det at købe en TESLA aldrig være dumt!!!


Konklusion: TESLA er en rigtig fin bil til prisen, men vil du have det ypperste indenfor komfort, kvalitet og "prestige" så er TESLA ikke relevant!!!!

20-02-2016 20:33 #36| 0

@lolbabs Du har en sjov måde at skrive på. men jeg har haft a8er, jaguar, amg-mercedeser, og jeg har kørt både rigtigt mange amg-modeller også på bane, samt m5ere, og foskeliige rs-audier. At den er verdens bedste bil er sagt med glimt i øjet, det er selvfølgelig subjektivt.


I Danmark er der stadig Tesla stadig vildt meget value for money i luksussegmentet...


Derudover er den billigste 70d med 23.000 km til salg for mere end jeg gav for min da jeg købte den

Billigste 90d som er den anden jeg har er til salg for 90.000 mere end jeg gav,


så "artiklen" er en typisk ekstrabladsartikel



20-02-2016 20:37 #37| 0

Hvad betaler man i grøn afgift, forsikring etc. ?


Har søgt, men kan ikke finde. "Brændstof" er gratis er det ikke rigtigt forstået?

20-02-2016 20:41 #38| 0

grøn afgift er 380 kr, hvilket er til grin

forsikring er ca 9.000 for mig

el er gratis på superchargere, men der er temmelig meget run på dem, ellers koster den ca 50 øre i strøm pr km, og det halve hvis man installerer en hjemmelader,

21-02-2016 02:23 #39| 2

Det er sjældent at folk investerer i noget så dyrt som en bil og så indrømmer over for sig selv bagefter at det var en dårlig bil eller et dårligt køb.


Ikke et ord om Tesla for dem aner jeg intet om og de kan sagtens være gode.

Man skal bare generelt ignorere anmeldelser fra bilkøberne og holde sig til hvad fagfolk siger.


Brugere af en række franske mærker vil formentlig også rose deres egen bil selvom de fleste fagfolk ved bedre.


21-02-2016 06:51 #40| 0

Hvor meget koster en tesla fra ny?

21-02-2016 10:10 #41| 1
Lilbabs skrev:
Tesla er vel bilverdenens svar på I-Phone? Det er ikke det ypperste produkt, men det er nytænkning og har nogle fede løsninger og et design der tiltaler alle. Og med hensyn til tilfredse kunder så er det jo nøjagtig det samme som Apple. Ingen tvivl om at I-phone er en flot og lækker telefon, men man betaler rigtig meget for mærket i forholdt til konkurrenterne. Man får jo ingen der har givet penge for en I-phone til at indrømme at de kunne have fået mere for de samme penge andensteds? Og det er helt forståeligt!!! Men at bruge tilfredse og loyale kunder som argument er naivt!!!

2: ROFLMAO. Igen - TESLA har en masse nytænkning som er et friskt pust i bilindustrien, men at påstå at alt andet er gammeldags er tåbeligt... Igen må jeg fremhæve de tyske premiumbiler!!! TESLA er jo kun interessant grundet afgiftsfritagelsen. Læg 180% i afgift på og sammenlign så prisen med en BMW M5, AUDI RS6 eller Mercedes e63 amg s. TESLA er LANGT bagud i forhold til komfort og kvalitet!!!!

Nu ejer jeg ikke en Tesla og har kun ganske kort tid kørt i en og er ikke fanboy men jeg er alligevel ret uenig i nogle af dine konklusioner.


1. Teslaen opfandt i høj grad elbiler i luksusklassen og jeg er ret interesseret i at høre hvilke konkurrenter du ellers ser i den klasse? Hvis dit argument er at det er biler som Mercedes og Audi - så er det lodret forkert at sige at folk har betalt for meget for Teslaen taget i betragtning at den er betydeligt billigere end dem du mener er konkurrenter. Så kan du selvfølgeligt bruge argumentet med den manglende afgift, men som bilkøber giver det ikke rigtigt mening at diskutere en tænkt situation, da du som bilkøber alt andet lige er nødt til at forholde dig til den reelle udgift ved køb af bilen.


Hvis du mener at konkurrenterne er de eksisterende elbiler, så har jeg hvertfald til gode at se nogle der var tilnærmelsesvis så veldesignede som Teslaen. Min pointe er at Teslaen er ret så unik og selvom de tyske biler i luksusklassen er rigtigt lækre biler så ser jeg dem ikke som reele konkurrenter til Teslaen qua deres brændstof motorer.


2. Se punkt 1 - Tesla har reformeret bilindustrien og ændret betydeligt på markedet pga. så meget af funktionaliteten på den er via software og forretningsmodellen ikke i samme grad er afhængig af servicering af bilen. Teslaen er ikke kun interessant fordi du får bilen meget billigere pga afgiftfritagelse, men i endnu højere grad fordi du får et fedt køretøj der kører på el og på den måde er meget sundere for miljøet end de tyske alternativer. Det er en af grundene til at de er så succesfulde i min optik.


Jeg kan godt lide både Tesla og tyske superbiler, men jeg mener det er to ret forskellige produkter og der bør være plads til begge typer biler i markedet. Jeg mener dog det er en tilsnigelse at påstå at Tesla ikke har ændret bilbranchen markant ligesom jeg synes det er en grov undervurdering af bilen at påstå at den kun er interessant fordi der ikke er nogen afgift på den.

21-02-2016 10:10 #42| 1

mht til forsikring er teslaen rigtig dyr i de fleste selskaber, bl.a. Fordi reservedele og reparation er møg dyrt.


Selv de mindste modeller går til +10k for elitebilister i de fleste selskaber. Kasko og ansvar obv.


Fra Danmark til Milano og tilbage igen uden at lade op? Arrrhg var...

Redigeret af LoveLime d. 21-02-2016 10:11
01-03-2016 14:12 #43| 0

Wp på munken Haarby.

Køber du en større bil nu?

01-03-2016 22:16 #44| 1
OP

Haha ja nu ligger det vel lige til venstreskøjten at opgradere slave-70eren til en Ludicrous model :-)


Og tak - i lige måde! Fedt FT. Måske lidt fesent, at det skal afgøres med et flip efter en så relativt kort HU. Men ok - det tager jeg sgu med ;-)

02-03-2016 05:36 #45| 0
Haarby skrev:

Haha ja nu ligger det vel lige til venstreskøjten at opgradere slave-70eren til en Ludicrous model :-)

Og tak - i lige måde! Fedt FT. Måske lidt fesent, at det skal afgøres med et flip efter en så relativt kort HU. Men ok - det tager jeg sgu med ;-)




AK vs QQ er jo ikke et flip når du er i hånden, det er en 80/20 i dit favør 😄
02-03-2016 06:06 #46| 0
DoubleAcesDK skrev:Hvor meget koster en tesla fra ny?

Hmmm - prøv her:

http://bfy.tw/4XYW




02-03-2016 11:45 #47| 0

Vi regner med nogle bawz billeder når du får købt bilen.

03-03-2016 21:55 #48| 0

Stort tillykke med sejren Tøste! Du spillede super solidt og var en velfortjent vinder! :)

03-03-2016 22:31 #49| 0
OP
Burnz skrev:Stort tillykke med sejren Tøste! Du spillede super solidt og var en velfortjent vinder! :)

Tusind tak! :-)

12-03-2016 20:24 #50| 1

Som forventet: www.business.dk/transport/den-populaere-tesla-er-kommet-paa-udsalg

23-02-2017 22:11 #51| 0

jeg genfandt lige denne gamle tråd, og jeg kan sige at det ikke endte som en god "investering" som sådan at købe to teslaer, men at det lykkedes at sælge dem begge med mere end 20.000 km på klokken for marginalt mere end jeg havde givet, hvilket uden sammenligning gør teslaerne til de billigste biler jeg jeg nogensinde har ejet... jeg har nu investeret i en Xer som jeg frygter/forventer at tabe penge på, men når man vil have det nyeste lejetøj, så må man til lommerne ;)

Er der andre teslafolk på pn? har @haarby stadig sin?

23-02-2017 23:55 #52| 0

jeg er lykkelig ejer af en Tesla, og skiller mig næppe af med den. Ser frem til 3'eren kommer så er forbestil

23-02-2017 23:56 #53| 2

vi snakkes vedom 3 år hvor lykkelige i er

24-02-2017 00:00 #54| 4

@bartz det var en småtør besked du fik skudt af dér ;

24-02-2017 02:29 #55| 0
wzup skrev:jeg genfandt lige denne gamle tråd, og jeg kan sige at det ikke endte som en god "investering" som sådan at købe to teslaer, men at det lykkedes at sælge dem begge med mere end 20.000 km på klokken for marginalt mere end jeg havde givet, hvilket uden sammenligning gør teslaerne til de billigste biler jeg jeg nogensinde har ejet... jeg har nu investeret i en Xer som jeg frygter/forventer at tabe penge på, men når man vil have det nyeste lejetøj, så må man til lommerne ;)
Er der andre teslafolk på pn? har @haarby stadig sin?

Gert A som er en live pokerspiller og den person på verdensplan det har henvist flest folk til en Tesla er nok den bedste at spørge. Ved faktisk ikke om han er på pn - men kan da sende ham et link til tråden.

24-02-2017 06:32 #56| 0

Er reglen om Tesla ikke at man skal lade være, de er jo umulige at sælge, efter at der blev solgt så mange sidste år, hvor af rigtigt mange gjorde det som investering pga afgiften, og nu kan de selvfølglig ikke komme af med dem igen...

24-02-2017 06:47 #57| 3
mr-nurse skrev:

Gert A som er en live pokerspiller og den person på verdensplan det har henvist flest folk til en Tesla er nok den bedste at spørge. Ved faktisk ikke om han er på pn - men kan da sende ham et link til tråden.



Gert kører vist BMW i dag
24-02-2017 06:51 #58| 0
DAxelsen skrev:

Er reglen om Tesla ikke at man skal lade være, de er jo umulige at sælge, efter at der blev solgt så mange sidste år, hvor af rigtigt mange gjorde det som investering pga afgiften, og nu kan de selvfølglig ikke komme af med dem igen...



Læs mit indlæg.

Jeg har solgt to. Med profit.

Selvfølgelig kom der mange på markedet i december 2015, men de er ikke svære at sælge.
24-02-2017 09:14 #59| 2
Pingvin skrev:@bartz det var en småtør besked du fik skudt af dér ;

Overhovedet ikke, bilen er skam fin, men der er INGEN der ved hvordan en ny bil fungere 5-10 år efter den er kommet ud af fabrikken. Jeg har en ide om at det er en 5 års bil, og det er lidt krydret i forhold til prisen. Men det finder vi ud af om et par år.

Redigeret af Bartz d. 24-02-2017 09:14
24-02-2017 09:42 #60| 0
Bartz skrev: Overhovedet ikke, bilen er skam fin, men der er INGEN der ved hvordan en ny bil fungere 5-10 år efter den er kommet ud af fabrikken. Jeg har en ide om at det er en 5 års bil, og det er lidt krydret i forhold til prisen. Men det finder vi ud af om et par år.



Er du ikke bare misundelig fordi du ikke havde råd til en? Det virker svært underligt at teoretisere om sådan noget, hvis det ikke er drevet af misundelse.



Du vil måske kun købe biler der har været i produktion i ti år? ;-)

Redigeret af HestenTonny d. 24-02-2017 09:43
24-02-2017 10:00 #61| 0
wzup skrev:
Gert kører vist BMW i dag

Han har skam stadig P90D og den store Model X, men solgte konens Tesla (med tab) :-)

24-02-2017 10:45 #62| 1

Salget går vist ikke så strygende http://www.business.dk/energi/tesla-har-ikke-solgt-en-eneste-bil-paa-dansk-grund-i-det-nye-aar

24-02-2017 11:15 #63| 0
joachimdk skrev: Han har skam stadig P90D og den store Model X, men solgte konens Tesla (med tab) :-)

ok, så løber jeg med rygter. Beklager.


men han har vel tjent godt et par millioner på tesla, så det går vel også....

24-02-2017 11:16 #64| 0

Nemlig, og Bartz var på ingen måde helt i hegnet med sin, for nogen, oplysende kommentar. :)

24-02-2017 12:21 #65| 0
philip22 skrev:Salget går vist ikke så strygende http://www.business.dk/energi/tesla-har-ikke-solgt-en-eneste-bil-paa-dansk-grund-i-det-nye-aar

Nu taler vi vist også kun brugtsalg.


Der bliver ikke solgt nogen nye, takket være de nye afgifter og rygter om, at der kommer en revidering af afgiftssystemet.

24-02-2017 12:21 #66| 0
GrimGladGris skrev:

Nemlig, og Bartz var på ingen måde helt i hegnet med sin, for nogen, oplysende kommentar. :)




Nemlig hvad??
24-02-2017 13:03 #67| 0
wzup skrev:
Læs mit indlæg.

Jeg har solgt to. Med profit.

Selvfølgelig kom der mange på markedet i december 2015, men de er ikke svære at sælge.

Kan se tråden er gammel.. Det er naturligvis sidste år du gjorde det så, var leveringstiden var lang.. Her i 2017 er de umulige at komme af med, af samme årsag som jeg allerede har nævnt..

25-02-2017 10:31 #68| 2
HestenTonny skrev:
Er du ikke bare misundelig fordi du ikke havde råd til en? Det virker svært underligt at teoretisere om sådan noget, hvis det ikke er drevet af misundelse.



Du vil måske kun købe biler der har været i produktion i ti år? ;-)

Hvorfor er det altid at når en eller anden giver ens mening om noget så tror folk man er misundlig.


Det er seriøst en fucking 700.000 kr tesla! Enhver idiot i danmark kan få lån til 700.000 og kører rundt i en tesla som jack. Vi bor altså i danmark hvor enhver røvhul kan tage et lån/kassekredit og ligne en million.


Fyi så kører jeg bmw og har gjort det de sidste 10 år, jeg ville ikke rører en tesla med en tang før de har bevist sit værd, og det kan man først bedømme på en bil minimum efter 5 år og op til 10

07-03-2017 13:11 #69| 4
OP

Fucking glad for Tesla'en. Kan varmt anbefales.


De folk der køre rundt i BMW er nogle fucking fisk

07-03-2017 13:22 #70| 2
Haarby skrev:Fucking glad for Tesla'en. Kan varmt anbefales.

De folk der køre rundt i BMW er nogle fucking fisk

Uvidenhed er fisk.

Redigeret af Bartz d. 07-03-2017 13:22
07-03-2017 20:24 #71| 1
Haarby skrev:Fucking glad for Tesla'en. Kan varmt anbefales.

De folk der køre rundt i BMW er nogle fucking fisk

Konen kører BMW og tror ikke hun kan bruge en Tesla til at trække en hestetrailer på 2.700 kg :-)

07-03-2017 20:37 #72| 5

Folk med en Tesla, der mener de ved alt om biler, er lidt som murerarbejdsmænd i jakkesæt.. -.-

07-03-2017 22:54 #73| 0
GrimGladGris skrev:Folk med en Tesla, der mener de ved alt om biler, er lidt som murerarbejdsmænd i jakkesæt.. -.-

Hahaha enig.

Synes generalt folk tror de ved ALT om bilen efter de har ejet 1,2,3 eller 10 biler for den sags skyld.

Jeg har prøvet/kørt/ejet nok over 1000 biler hvis ikke 2000. Og en lille hint til jer derude hvis jeres drømme bil er en Ferrari, så lav jeres drømme om hehe

Redigeret af Bartz d. 07-03-2017 22:55
07-03-2017 23:14 #74| 4
Bartz skrev: Hahaha enig.
Synes generalt folk tror de ved ALT om bilen efter de har ejet 1,2,3 eller 10 biler for den sags skyld.
Jeg har prøvet/kørt/ejet nok over 1000 biler hvis ikke 2000. Og en lille hint til jer derude hvis jeres drømme bil er en Ferrari, så lav jeres drømme om hehe

Nå, for du ved måske ALT om Ferrari?

08-03-2017 07:59 #75| 0

Nej jeg ved ikke alt om Ferrari, det jeg ved det er at det er en fucking dårlig bil at kører i. Shit en skrotspand. Jeg fatter simpelthen ikke man kan slippe afsted med at sætte en Ferrari skilt, en stor motor og få den til at ligne lidt sporty og sælge den til så mange penge.Jeg har lige kørt en Ferrari FF i Paris, havde seriøst ondt i hovedet, arme, ben og ryg efter en tur i den i 30 min. For mig der ser en Ferrari super fedt ud og det er en fed motor, men køreoplevelsen er værre end i en Skoda.

08-03-2017 09:37 #76| 0

Jeg har stadig min 85D, jeg er super glad for den!

Jeg kører omkring 55.000 km årligt så får også brugt den flittigt :-)


Jeg tror elbiler er fremtiden, desværre går der nok noget tid før alle ICE kørerne får skiftet om.

Synes det er sjovt at høre pessimisterne snakke om at de ikke tror på konceptet, men vi må jo bare vente og se.


Den grønne omstilling er jo ikke et valg vi har, den bliver nød til at ske. Valget går på HVORNÅR vi skal tage os sammen, ikke OM vi skal gøre det.


Redigeret af dankersoe d. 08-03-2017 09:38
08-03-2017 09:45 #77| 0
dankersoe skrev:Jeg har stadig min 85D, jeg er super glad for den!
Jeg kører omkring 55.000 km årligt så får også brugt den flittigt :-)

Jeg tror elbiler er fremtiden, desværre går der nok noget tid før alle ICE kørerne får skiftet om.
Synes det er sjovt at høre pessimisterne snakke om at de ikke tror på konceptet, men vi må jo bare vente og se.

Den grønne omstilling er jo ikke et valg vi har, den bliver nød til at ske. Valget går på HVORNÅR vi skal tage os sammen, ikke OM vi skal gøre det.


Jeg er enig. Det eneste jeg venter på det er at den beviser sit værd, og det har den ikke gjort endnu efter min mening.
Hvor mange penge har du brugt på rep mv.?

08-03-2017 09:48 #78| 1
Bartz skrev:Nej jeg ved ikke alt om Ferrari, det jeg ved det er at det er en fucking dårlig bil at kører i. Shit en skrotspand. Jeg fatter simpelthen ikke man kan slippe afsted med at sætte en Ferrari skilt, en stor motor og få den til at ligne lidt sporty og sælge den til så mange penge.Jeg har lige kørt en Ferrari FF i Paris, havde seriøst ondt i hovedet, arme, ben og ryg efter en tur i den i 30 min. For mig der ser en Ferrari super fedt ud og det er en fed motor, men køreoplevelsen er værre end i en Skoda.

Når en Nissan Patrol kan køre fra en Porsche 918 Spyder Hybrid (som kan køre fra en Veyron), er der vel ingen grund til at køre hverken BMW, Mercedes, Audi, Porche eller Tesla.

Det kan godt være man skal spare sammen til benzin dog:

https://www.youtube.com/watch?v=V12C6xuMwmE


Jeg sntager at man sidder bedre i Nissan'en, end de andre.

08-03-2017 10:19 #79| 0
Bartz skrev: Jeg er enig. Det eneste jeg venter på det er at den beviser sit værd, og det har den ikke gjort endnu efter min mening.
Hvor mange penge har du brugt på rep mv.?



0 kr på rep på de tre jeg har haft, men der er jo også 4 års fuld garanti (og 8 år på batteri og motorer), de har dog alle været forbi tesla og få rettet forskellige småting... Xeren er dyr i dæk, men jeg kan jo bare lade være med at køre som en abe...

08-03-2017 10:21 #80| 0
wzup skrev:
0 kr på rep på de tre jeg har haft, men der er jo også 4 års fuld garanti (og 8 år på batteri og motorer), de har dog alle været forbi tesla og få rettet forskellige småting... Xeren er dyr i dæk, men jeg kan jo bare lade være med at køre som en abe...

Det var godt gået. Jeg afventer 2-3 år mere så kigger vi på det :)

08-03-2017 10:22 #81| 0
Torstens skrev: Når en Nissan Patrol kan køre fra en Porsche 918 Spyder Hybrid (som kan køre fra en Veyron), er der vel ingen grund til at køre hverken BMW, Mercedes, Audi, Porche eller Tesla.
Det kan godt være man skal spare sammen til benzin dog:
https://www.youtube.com/watch?v=V12C6xuMwmE

Jeg sntager at man sidder bedre i Nissan'en, end de andre.

Har du tildeles ret, vil sige der er kæmpe forskel på kabiner, sæder, comfort og luksus. Og i sidste ende er det det jeg kigger efter :)

08-03-2017 10:48 #82| 0
Bartz skrev: Har du tildeles ret, vil sige der er kæmpe forskel på kabiner, sæder, comfort og luksus. Og i sidste ende er det det jeg kigger efter :)

Men lige præcis på de parametre, er Teslaen jo de fleste andre overlegen.

08-03-2017 10:53 #83| 0
Torstens skrev:
Men lige præcis på de parametre, er Teslaen jo de fleste andre overlegen.

Haha, der måtte jeg lige grine lidt højlydt hehe :)

08-03-2017 11:06 #84| 0

https://www.youtube.com/watch?v=tg9uIWr8JBk

vs

https://www.youtube.com/watch?v=32KjAnZ-_6E

Yeap helt klart Telsa vinder, se lige de seje Sparco sportsæder og kæmpe ipaden i midten. Lækkert!

08-03-2017 11:26 #85| 0

Nå men så vil jeg hellere have sådan en her:

https://www.youtube.com/watch?v=qQD-rvyPcVI


Når vi nu begynder at sammenligne biler der koster 10-20 gange så meget, kan vi jo lige så godt sammenligne med privatfly.


Prøv nu at sammenligne en Tesla Model S (som er den model der er diskuteret her i tråden) med din BMW 520i eller hvad du nu selv har, som er nogenlunde samme klasse prismæssigt, som Teslaen.

Og så overvej lige, at når man køber en bil, kan man selv kustomisere den efter sine egne ønsker, så hvis man er mere til Sort læder, vælger man bare det.


Har du prøvet at køre en Tesla?


Personligt kører jeg i en gammel spand - Passat Comfortline Limo fra 2003. Jeg synes komforten er ganske fin til mit behov. Men den er jo slet ikke sammenlignelig med en Tesla, som er indrettet så der er så lidt vejstøj som muligt i kabinen, og så den kører utroligt roligt. Pointen med Teslaen er jo netop, at du får en 1,5 mio. kr. bil for 7-800.000, fordi afgifterne stadig er lave.

08-03-2017 11:38 #86| 0
Torstens skrev:
Men lige præcis på de parametre, er Teslaen jo de fleste andre overlegen.

Du skriver fleste andre overlegen. Så jeg tog en af de fleste andre.


Derudover har jeg skrevet en flot artikel omkring dette her: https://www.pokernet.dk/forum/pnva-ny-bil-2.html#post3999870

En comfort/massage kabine fra en 5 serie fra 2003 vil jeg påstå er langt mere overlegen end tesla standard læder kabiner anno 2017.

Redigeret af Bartz d. 08-03-2017 11:38
08-03-2017 12:00 #87| 0
Bartz skrev: Du skriver fleste andre overlegen. Så jeg tog en af de fleste andre.


Derudover har jeg skrevet en flot artikel omkring dette her: https://www.pokernet.dk/forum/pnva-ny-bil-2.html#post3999870

En comfort/massage kabine fra en 5 serie fra 2003 vil jeg påstå er langt mere overlegen end tesla standard læder kabiner anno 2017.



Du får ikke en tesla fan til at blive BMW-fan og det er tydeligt at det heller ikke virker den anden vej...


Min seneste erfaring med BMW var min fars 320d, hvor motoren gik efter 220k km og den måtte sælges til dele (flex uden afgift). Jeg har kørt en del i m5, og det er en fin bil, men jeg bytter ikke med min tesla ;)


Kabinen i Xeren er derudover forbedret en del iforhold til S, og som en anden skrev, så får man ikke meget ny BMW for Tesla penge, specielt ikke hvis den skal have mere end 300HK...

08-03-2017 12:04 #88| 0
wzup skrev:
Du får ikke en tesla fan til at blive BMW-fan og det er tydeligt at det heller ikke virker den anden vej...

Min seneste erfaring med BMW var min fars 320d, hvor motoren gik efter 220k km og den måtte sælges til dele (flex uden afgift). Jeg har kørt en del i m5, og det er en fin bil, men jeg bytter ikke med min tesla ;)

Kabinen i Xeren er derudover forbedret en del iforhold til S, og som en anden skrev, så får man ikke meget ny BMW for Tesla penge, specielt ikke hvis den skal have mere end 300HK...

Jeg prøver skam ikke overbevise nogen. Jeg elsker at kører selv i BMW, men jeg opfatter ikke BMW som ultimativt det bedste.

Jeg har kørt i utallige biler flere 1000 alt fra Ferrari til Lada, og der er min erfaring bare at Tesla ikke er så luksuriøst som folk gør den til. Både BMW, Audi og Mercedes (selvfølgeligt sammenlignet med de rigtige klasser) en langt bedre køreoplevelse end Tesla. Ja det er fedt den kan gå fra 0-100 på 3-4 sekunder og ja det er fedt den har en masse hitech ting og ja det er fedt den kører på strøm, men den mangler lige resten. og når den kan levere det så er jeg klar til at købe en.

09-03-2017 21:13 #89| 0
Bartz skrev:Jeg prøver skam ikke overbevise nogen. Jeg elsker at kører selv i BMW, men jeg opfatter ikke BMW som ultimativt det bedste.
Jeg har kørt i utallige biler flere 1000 alt fra Ferrari til Lada, og der er min erfaring bare at Tesla ikke er så luksuriøst som folk gør den til. Både BMW, Audi og Mercedes (selvfølgeligt sammenlignet med de rigtige klasser) en langt bedre køreoplevelse end Tesla. Ja det er fedt den kan gå fra 0-100 på 3-4 sekunder og ja det er fedt den har en masse hitech ting og ja det er fedt den kører på strøm, men den mangler lige resten. og når den kan levere det så er jeg klar til at købe en.


Det største problem med Teslaerne (ud over prisen), er opladningstiden (som er fælles for alle el-biler). Der mangler stadig noget, før el-biler er gode til mere end hverdags pendling.


Men Tesla er super innovative på mange områder i øjeblikket. Og jeg synes det er fedt, at de frigiver deres teknologier, så andre kan videreudvikle på dem.


Elon Musk gør det imo ret godt.

09-03-2017 22:02 #90| 2
Moderator
Torstens skrev:

Det største problem med Teslaerne (ud over prisen), er opladningstiden (som er fælles for alle el-biler). Der mangler stadig noget, før el-biler er gode til mere end hverdags pendling.

Men Tesla er super innovative på mange områder i øjeblikket. Og jeg synes det er fedt, at de frigiver deres teknologier, så andre kan videreudvikle på dem.

Elon Musk gør det imo ret godt.




Jeg er kæmpe Elon Musk fanboy... Men ikke begejstret for Tesla. Har kørt flere... og det er da fint med acceleration og looks... Men jeg savner bundtræk, trækkapacitet (man ER vel jyde), batteri kapacitet og materialekvalitet i kabinen.

Så hellere den nye Volvo XC90 😁
09-03-2017 22:33 #91| 0
NanoQ skrev:

Jeg er kæmpe Elon Musk fanboy... Men ikke begejstret for Tesla. Har kørt flere... og det er da fint med acceleration og looks... Men jeg savner bundtræk, trækkapacitet (man ER vel jyde), batteri kapacitet og materialekvalitet i kabinen.

Så hellere den nye Volvo XC90

køb en Xer :) jeg er også ret pjattet med xc90eren, men konen nedlagde veto...

09-03-2017 23:02 #92| 0
NanoQ skrev:
Jeg er kæmpe Elon Musk fanboy... Men ikke begejstret for Tesla. Har kørt flere... og det er da fint med acceleration og looks... Men jeg savner bundtræk, trækkapacitet (man ER vel jyde), batteri kapacitet og materialekvalitet i kabinen.

Så hellere den nye Volvo XC90

Nu er tråden her jo om bilerne de laver, men når jeg nævner de innovative ting Tesla som virksomhed laver, er det alt - ikke bare bilerne, som jeg dog også synes er sindsygt innovative.

Og jeg er helt enig, Musk er vel nok en af de mest fremsynede ledere vi har i dag.

09-03-2017 23:05 #93| 0

Og hva med rep og vedligeholdelse jeg skal nærmest tage fri 5 dage for at lave noget på bilen. Har de stadig kun en afdeling i århus og cph.


Men altså jeg har ikke udelukket teslaen jeg venter bare lige på den modner lidt

Redigeret af Bartz d. 09-03-2017 23:06
09-03-2017 23:09 #94| 0
Bartz skrev:Og hva med rep og vedligeholdelse jeg skal nærmest tage fri 5 dage for at lave noget på bilen. Har de stadig kun en afdeling i århus og cph.

Men altså jeg har ikke udelukket teslaen jeg venter bare lige på den modner lidt

Reparation på el-biler er faktisk en af de helt store fordele. Der er jo mildest talt ikke mekaniske dele i motoren.

09-03-2017 23:35 #95| 0
Torstens skrev: Reparation på el-biler er faktisk en af de helt store fordele. Der er jo mildest talt ikke mekaniske dele i motoren.

Jeg tænker ikke kun motor, men bremser mv.

09-03-2017 23:40 #96| 0
Bartz skrev: Jeg tænker ikke kun motor, men bremser mv.

Troede egentlig at sådan Tesla ville sørge for at bremse rimelig meget selv hvis man slap speederen så de normale bremser faktisk blev sparet lidt. Har selv kun prøvet sådan en eller anden mikroelbil og det er 3-4år siden efterhånden men det var mit indtryk.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar