PLOHU400: std spot spørgsmål

#1| 0

Hey guys

Her er et spot jeg befinder mig lidt ofte i for tiden uden at vide hvad der er optimalt.

Min modstander her åbner 99% og c-better i sessionen 65% over 423 hænder. Han er noteret over ca 2k hænder at c-bette alle Ahi flops (cb% 61 over alle 2k hænder) og være forholdsvis glad for 2barrelling på Ahi boards og andre boards hvor hans range dominerer.

Vi sidder med en handske der har gutshot og inside draw samt et par der kan være godt på nuværende tidspunkt. D.v.s. en O.K. bunke equity men ikke noget prangende.

Jeg er super meget i tvivl om hvorvidt jeg caller for løst af på flop eller om jeg på den anden side måske ikke defender turn+river nok i sådanne spots. Hvad er jeres tilgang og hvordan vurderer i håndstyrke i sådanne spots? Hvordan reagerer i på forskellige runouts?

Det er jo lidt ala lightcalls i NL (fx Ahi flopcalls), men der har jeg mere styr på frekvensers betydning og der er det nemmere for mig at definere folks range i sådanne spots, så gør mig klogere ift PLO tak :-)

Derudover synes jeg den aktuelle hånd egner sig godt til et c/r, men jeg er mest interesseret i at høre om generelle tanker om disse situationer, d.v.s. forestil jer en mere samlet range af hænder i denne håndstyrke-kategori.


PokerStars Hand Omaha Pot Limit ($2/$4 USD) - 2014/08/29 3:37:27 CET [2014/08/28 21:37:27 ET]
Table 'Icarus II' 2-max Seat #1 is the button
Seat 1: VILLIAN ($411.29 in chips)
Seat 2: msm89dk ($432.81 in chips)
VILLIAN: posts small blind $2
msm89dk: posts big blind $4
*** HOLE CARDS ***
Dealt to msm89dk [T 6 9 T]
VILLIAN: raises $4 to $8
msm89dk: calls $4
*** FLOP *** [5 A 8]
msm89dk: checks
VILLIAN: bets $12

Hvordan spiller vi hånden herfra?

29-08-2014 10:09 #2| 0

fold.

Hvorfor egner den sig godt til et c/r?

29-08-2014 13:12 #3| 0
OP

Hey Dennis

Gider du uddybe hvorfor du synes det er et fold?

Den egner sig godt til et c/r fordi:

1. Vi har inside FD, vi har gutshot og 2 outs til formentlig nuts (set)
2. Vi har en håndstyrke der ikke egner sig godt til at calle videre med turn+river.
3. Derfor er det en solid handske at putte i c/r range som bluff hånd der kan skyde videre på diverse turns (både som bluff og for value)

Hvis jeg skal overføre det til NL, så svarer det til at man spiller imod en dude der cbetter much og floppet slår K-10-4, her kan det være solidt at c/r Q8 fremfor at calle , alt afhængig af ens forventninger til villians reaktion på c/r på givne boards. Pointen ligger i at vi anvender hænder der ligger lige ved grænsefladen mellem en callhand (ikke god nok til dét) og en fold hand (lidt for god til dét) hvis situationen altså tillader det.

29-08-2014 14:27 #4| 0

Jeg folder fordi min plan på turn hedder C/F på stort set alle kort.

Hvad er din plan på turn?

29-08-2014 15:18 #5| 0
OP

Min Mr. Miyagi har lært mig, at det ikke er særlig GTO at spille sin hånd ud fra om man kan kalde i bund eller ej. Villian cbetter jo heller ikke alle turns og du har nogle kort du improver på. Med det sagt, så forstår jeg dig 100% og det er også deraf min problematik opstår. Men her efterfølgende ser den aktuelle situation forholdsvis nem ud = jeg synes vi skal putte hånden i c/r rangen og tage den derfra.

Men hvad så med en hånd som A610Q, hvordan spiller vi den herfra flop af? vs en villian der handler dominerende på Ahi flops. Hverken cr eller fold fungerer på flop, så vi er nødt til at kalde, men så er det balladen for mig opstår, fordi er så efterfølgende ikke sikker på endnu hvordan jeg skal håndtere diverse runouts uden at jeg blive hverken for spewy eller for nem.

29-08-2014 15:45 #6| 0

Ud fra det første du skrev var mit indtryk at han skød de fleste turns her. Det er en helt anden sag hvis han kan c mange turns.

Synes at6q er et helt andet spot, når vi blocker for A. Altså easy c/c og revurdere turn

29-08-2014 16:57 #7| 0
OP
Dennis2410 skrev:
Ud fra det første du skrev var mit indtryk at han skød de fleste turns her. Det er en helt anden sag hvis han kan c mange turns.



Han check ikke mange turns, men mit estimat er cbet 70% turn med sådan et flop.
29-08-2014 16:59 #8| 0
OP
Dennis2410 skrev:

Synes at6q er et helt andet spot, når vi blocker for A. Altså easy c/c og revurdere turn



Ja, det er et andet spot. Men læs igen: jeg siger netop at det kun kan være c/c og det er mht runout turn+river at jeg er i tvivl. Har du noget input her? Hvis vi må forvente aggression på mange completed straight og flush, samt at han også barreller på tørre turns, så synes jeg bare man hurtigt kan føle sig owned og er lidt clueless ifht hvordan jeg bedst gør. Overordnet prøver jeg bare at lave en GTO callingrange, men synes bare ikke det fungerer helt indtil videre. Jeg vurderer muligvis også forkert ift cutoff for calls, og caller måske lidt for light.
29-08-2014 17:06 #9| 0

Personligt folder jeg nok bare af. Call er imo den værste løsning. Jeg synes faktisk det er semifrækt at checkraise flop afhængig af spildynamik og reads.

29-08-2014 18:02 #10| 0

Er udgangspunktet en 40-50% 3B range, som du tidligere har demonstreret? If so, så er vores continuing, og vores cr, range strammere, hvorfor den her hånd ryger i mucken. Til gengæld er det naturligvis et oplagt c/r (om end cc kan være ok), hvis vi snakker en mere normal 15% range or so.

29-08-2014 18:07 #11| 0
OP
Asger_b skrev:
Er udgangspunktet en 40-50% 3B range, som du tidligere har demonstreret? If so, så er vores continuing, og vores cr, range strammere, hvorfor den her hånd ryger i mucken. Til gengæld er det naturligvis et oplagt c/r (om end cc kan være ok), hvis vi snakker en mere normal 15% range or so.


Nej har lært at sætte min 3b range ned (som altså max har været 35%, om det så var forkert sammensat er en mulighed).

Igen demonstrerer du Asger at vi tænker på samme vis ang GTO.. aktuelt c/c'ede jeg, men på papiret har jeg efterfølgende, som sagt, argumenteret for at c/r er bedre som du også hævder.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar