PLO25 200bb dyb

#1| 0

Hey PN - jeg er så småt gået i gang med at lægge en del volume i PLO, og i forsøget på at blive bedre tænkte jeg at jeg hellere måtte poste min første hånd til analyse.

Jeg beklager hvis det er nemt spot, men jeg er vitterligt pas på hvad der skal ske på turn.

Spillet er zoom, jeg har derfor intet read og jeg spiller uden stats, det er altså derfor på bar grund.

Hvad gør vi her? Jeg er som sagt kun ved at lære PLO'en, jeg går ud fra at fold ikke er en option her. Og kan da også godt afsløre at det ikke var det der skete her :)
Men hvad gør vi? Potter vi den ind med vores lille straigt og nut flushdraw eller caller vi og evaluere river? Min egen tankegang er at vi på alt for mange rivers har en klam smag i munden ved at betale ham af hvis han potter den igen, men omvendt ved jeg hellere ikke hvor mange hænder han betaler med som hero slår her på turn hvis vi potter den ind?

PokerStars Zoom Hånd #119224733986: Omaha Pot Limit ($0.10/$0.25) - 25/07/2014 17:19:42 CET [25/07/2014 11:19:42 ET]
Bord 'Thyestes' 6-max Knappen er på plads #1
Plads 1: Nitrrrrrram ($48.08 i chips)
Plads 2: pobre guaso ($24.15 i chips)
Plads 3: 1Kitty_poker ($11.20 i chips)
Plads 4: vikitzz ($21.16 i chips)
Plads 5: Skulduggerry ($22.11 i chips)
Plads 6: pestrof ($53.12 i chips)
pobre guaso: poster small blind $0.10
1Kitty_poker: poster big blind $0.25
*** KORT ***
Givet til Nitrrrrrram [T T A 2]
vikitzz: folder
Skulduggerry: folder
pestrof: raiser $0.25 til $0.50
Nitrrrrrram: kalder $0.50
pobre guaso: folder
1Kitty_poker: folder
*** FLOP *** [3 5 J]
pestrof: checker
Nitrrrrrram: better $1.29
pestrof: kalder $1.29

Pot: 3,93$

*** TURN *** [3 5 J] [4]
pestrof: checker
Nitrrrrrram: better $3.76
pestrof: raiser $11.28 til $15.04
Nitrrrrrram: ???

Redigeret af Nitrrrrrram d. 25-07-2014 17:34
25-07-2014 17:56 #2| 0

selv lagt en del volumen i plo25 zoom og ja tror nærmest altid villain har 6,7 i spottet her, så pot er imo ikke en option for mig.. Call og se hvad der sker på river må være det bedste bud.

25-07-2014 18:08 #3| 1

Jeg synes ikke at call preflop er så lækkert. Jeg er mere til at 3bette, da vi har en A-blocker, hvilket gør at der sjældent vil blive 4-bettet, da det stort set kun gøres med AAxx på dette limit. Det kan blive favorabelt at have andet end AAxx 200bb dybt, hvis Villain er bluff-happy på et 4810 flop el.lign. hvor han regner med at kan skubbe os af vores AAxx.

Flop er std.

Turn better jeg lidt mindre. Vi vil gerne give ham en bedre pris hvis han sidder med et naked FD, da vi kan tjene rigtig godt på en på riven. Vi har absolut heller ikke nuts her, så jo større vi better, jo dyrere bliver det for os selv at kalde et c/r, hvilket vil komme en god %-del af gangene. Da vi selv har to blockers har villain færre FD´s her end normalt. 2-par + sets må vi formode at han ofte raiser postflop. Tilbage er str8draws+wraps, hvilket jeg vil smide i hans range en god %-del af gangene.
Du spørger om vi nu skal shove eller calle. Jeg synes, at shove er den dårligste løsning af de tre. Jeg vil vurdere at et c/r på turn her stort set altid er nuts eller 62, folk gør det ikke med blockers ala 66xx eller 77xx på disse limits er min erfaring. Mod 67xx med en enkelt på siden flusher vi i gns. op 20% af gangene. Det er ikke voldsomt gode odds, men jeg hælder nok alligevel til call frem for fold grundet at vores implied-odds er gode på disse stakes, da vi for det meste ville kunne bette IP og få betaling af 67 på en river. Hvis du mener at Villain er i stand til at c/f river hvis bordet parrer, er det endnu en grund til at kalde og så lave din hånd om til et bluff. Ofte vil Villain også bare skyde en -river i et frustrationsagtigt bet, så derfor er min beslutning call.

25-07-2014 18:51 #4| 0

som spillet synes jeg også alt for tit vi ser 67 her. lige på zoom ville jeg folde pre. der jeg synes strammer deres ranges...

25-07-2014 18:57 #5| 0

Ikke stor fan af kaldet preflop

25-07-2014 19:00 #6| 0

Realy? TT med blocker for A tilmed et suited. Troede ikke der var den store tvivl om at det var et call, med mindre i self mener at det er et 3 bet?

Igen, måske er jeg helt væk - suger til mig fra PLO-eksperterne :)

25-07-2014 19:55 #8| 1

Fold pre kan aldrig komme på tale!
Flat>3bet>fold.

25-07-2014 22:03 #9| 0

jeg spiller også (lidt) plo25 zoom og ville spille hånden som dig indtil videre, bortset fra at næsten altid better 60/70% af potten, når jeg better.
Fold på knappen preflop er ikke en mulighed, som du også selv skriver. Jeg kan godt forstå argumentet for at 3 bette, men jeg kalder som standard her.
Flop er selvfølgelig et bet. Gad vide hvad årsagen er til hans tjek på flop - det er jo ikke et flop, du behøver at have ramt? Og hvad er det så han kalder med? Måske har han noget 8876, som er rimelig at raise med i co. På flop har han så 6 outs til måske at vinde en stor pot.
Klamt cr på turn, men jeg vælger at kalde her og se hvad der sker. Hvis han skyder på blank eller parret river, folder jeg.

Kaj

25-07-2014 22:31 #10| 0

Nitraammm du skal bare fortsætte stilen og stjæle på knappen :-)

Tror også med den action at du er slået her.

Personligt ville jeg måske for pot control checke bagpå turn og calle river bet som utvivlsomt kommer - og rammer din klør får du lidt ekstra betaling. Men er formentlig en nittet tilgang.

bliver lidt et øv spot her da det ligner du trækker til farven alene. Call turn og evaluer river er lidt fesen men alt andet lige nok bedste option. Rammer din klør er det nok begrænset hvad villain betaler på river. Rammer den ikke sidder du stadig og har lyst til at calle hans value bet på river. Du har dog positionen - så et Call turn som spillet og evaluer. Tror ikke der er mange hænder som han betaler med som du har slået.

25-07-2014 22:42 #11| 0

Jeg folder turn og ærgrer mig over jeg bettede i første omgang.

Han har 90+ % af tiden en bedre hånd, og du har ikke odds til at jagte din flush.

26-07-2014 01:03 #12| 0

My 5 cents:

Som arigold: call>>>3bet>(fold) mht. preflop, og det er ikke specielt langhåret.

Flopbettet er rimeligt nok, men med et lavere flushdraw end A/K-high checker jeg.
Turn - jeg synes bettet i første omgang kan forsvares med al rimelighed. Med vores stab-hænder på floppet, er det også et meget godt bluffkort for os, hvorfor vi må sænke vores valuerange til alle straights og nok også alle sets. Herefter: Yea, han KAN have 76 med en (måske høj) frekvens, men så har hero stadig outs (helst en 7-9 stykker). Derudover så kan villain have nogle blockers, og samtidig, måske mere vigtigt, så har folk på de her takster ikke vildt mange 76 kombis i deres cc range, da den ofte er væsentligt mere showdown-baseret. Altså - han skal have en slags JT76-kombination or so, og selv hér ser jeg flere bets end checks i deres cbet ranges.

26-07-2014 01:10 #13| 0

Jeg er glad for at det åbenbart ikke er et helt så ligetil spot selvom jeg synes der tegner sig et billede af at turn faktisk er ret meeeeh men nok ender i et call?

Mister vi ikke ret meget value ved ikke at bette turn? Forstår ikke tanken bag at checke her, men forklar mig det hjertens gerne! :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar