PLO200, tricky turn spot

#1| 0

Hej PN, jeg er ny her. Har spillet poker i lang tid, og er for ikke lang tid siden gået over til PLO. Derfor jeg tænkte at oprette en bruger her og få lidt "sparring".

Jeg spillede igår denne hånd, hvor jeg er lidt i tvivl på turn.

Vilain er lidt en ABC reg. Tabende over stor sample, spiller meget tight, han 3 better meget lidt. Har note på ham at han spiller AAXX i bund, hvilket også er grunden til denne tråd. Han har meget svært ved at folde sine AA, og har set ham ofte splashe helt igennem på kombinerede boards.

Pre flop er lidt til den løse side, dog er tanken præcis at vi er dybe, og hans lille 3 bet frekvens snævrer hans range meget ind, og med note at han splasher rundt på alle boards, er ideen at vi ofte kan fange ham med fingrene i kagedåsen.

Jeg synes flop kaldet er ret standard, dog modtager jeg gerne input.

Hand#3801021017000635 - (6-Max) 21017 -- $1/$2 PL Omaha -- 2014-09-01 - 22:31:54
Dealer: Seat 2
Seat 1: Player 1 ($259,92 in chips)
Seat 2: Player 2 ($161,82 in chips)
Seat 3: Player 3 ($38,33 in chips)
Seat 8: Player 4 ($169,16 in chips)
Seat 9: Hero ($404,72 in chips)
Seat 10: Villain ($402,10 in chips)
Player 3: posts small blind $1
Player 4: posts big blind $2

Dealt to Hero [8d,7s,6c,9s]
Hero: raises to $5,34
Villain: raises to $19,02
Player 1: folds
Player 2: folds
Player 3: is all in $37,33
Player 4: folds
Hero: calls $32,99
Villain: calls $19,31

*** FLOP *** [Js,8s,3s]
Hero: checks
Villain: bets $58,50
Hero: calls $58,50

*** TURN *** [6s]
Hero: checks
Villain: bets $156
Hero: ???

02-09-2014 12:23 #2| 0

Er Player 3s raise stort nok til at genåbne betting lead for Villain? Hvis villain har mulighed for at 4b er hans range mindre vægtet mod AAxx, og tror ofte at en UTG+1 vs UTG 3-bet range er meget stram, især hvis han er ABC-reg.

Call turn og se river an imo. Har du set ham empty the clip med nutblokkers før? hvis ja, vil jeg være tilbøjelig til at kalde de fleste rivers. Vi har desuden EQ selv mod nutflush her på turn.

Call og check/evaluer river herfra.

02-09-2014 12:44 #3| 0

Han er bestemt den type der skyder med nut blocker. Det er det eneste bluff jeg har set ham lave før.

Mit spørgsmål går så på, at vi kan vel aldrig kalde turn, og folde af på river? med mindre bordet parre ?(som ikke er 6 eller 8)

02-09-2014 12:49 #4| 0

Spiller den som dig, og c/c river med dit read på ham.

Jeg c/c alle riverkort.
Kan ikke se ham have mange FHs her UTG+1 vs UTG og hans range er imo polariseret til AA enten med farven eller blockeren.
Tror heller ikke han skyder et set på flop og turn og han har ikke mange i hans range + vi blocker full houses.

02-09-2014 16:29 #5| 0

Tror ikke han har AAxx, da han ikke repotter.

Dvs så vil sådan en type meget ofte være ds og derfor ingen nutblocker, hvilket jeg heller ikke tror han ville bluffe med i en død pot.

Så tror han er meget ærlig her og folder på turn

02-09-2014 16:51 #6| 0

Hvad er kombinerede boards? ;)

Min erfaring er, at en tight reg. sjældent skyder 2 gange med luft i en - på floppet - tør sidepot. Har han et set vælger han som regel, at checke bag på flop for at undgå at blive check-raiset - og som andre er inde på har han formentlig ikke AAxx i det her spot, da han så formentlig ville ha' 4-bettet den pre.

Jeg giver ham kredit for nutflushen i det her spot, folder turn og kigger interesseret med ved showdown mellem shortstack og villain og noterer mig, hvordan villain spillede hånden - og klapper mig selv på skulderen når han viser Ax op i spar :)

02-09-2014 20:10 #7| 1

Hvorfor kan vi ikke c/c og folde en airball river? Vores fortsætter-range mod et turn-bet er da væsents-forskelligt fra hele vores range, deraf kan en kombineret bluff-strategi da godt være attraktiv. Fx vil jeg ofte, som villain, barrelle én gang med Ts/Js, og 2 gange med single Qs, Ks, As (hvor Qs måske er 50/50 mellem single- og double-barrel).

02-09-2014 20:37 #8| 0

Asgers pointe er rigtig god. Jeg tror også, du roligt kan antage, at folks bluff-frekvens er markant mindre med shortstacken inde.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar