Ny stationcar til max. 250K? Mest for pengene???

#1| 0

Tænker der må være andre fædre på PN i nogenlunde samme situation.


Der er kommet familieforøgelse, og lur mig om ikke der kommer en mere til på et tidspunkt.


Derfor skal nuværende karet udskiftes til en stationcar af en slags.


Er fuldstændig ligeglade om det hedder en hyundai, skoda, ford, kia eller whatever. Ligenu er den praktiske familievogn i højsædet, og så må den lækre vogn med 4 ringe eller lignende vente en 5-10 år :-)


Er godt klar over at jeg ikke får køreglæder der kommer i nærheden af en nyere 7serie, men søger blot "mest-for-pengene".


"Krav"


- Skal være ny (Grundet garantiperiode osv. osv. - gider ikke bøvle med store pludselig omkostninger)

- Masser af plads - gerne til eks. barnevogn, uden hjul m.m. skal skilles ad

- God comfort - og fornuftig køreglæde da vi kører mange km pr år

- Gerne størst mulig i sin klasse

- Gerne så meget udstyr som overhovedet muligt

- Formentlig ikke en MPV


Absolut krav - max 250.000,-


Boblere:


Ford Focus SW, Renualt Megane SW, Kia Ceed SW




21-09-2015 14:21 #2| 0

Har selv benyttet mig af Peugeot's mix-leasing kampagne på af deres 308 SW.

Rigtig fin bil til pengene, der er rummelig og økonomisk (+30km/L diesel ved 80-90km/t).

Kan varmt anbefales - og med dine krav tror jeg den rammer plet i forhold til ekstra udstyr også (Bluetooth, navigation osv)

21-09-2015 14:33 #3| 0

Enig i Kia Ceed, ville desunde tage en tur i en Skoda Octavia, der er helt utrolig meget plads når jeg har været passager.

21-09-2015 14:42 #4| 0

Har selv haft en Kia ceed sw og den fungerede perfekt.

21-09-2015 16:07 #5| 3

Hyundai i30 CW - med 5år ubegrænset fabriksgaranti (ingen max kilometer som med e.g. Kia)

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/i30/16-crdi-110-active-plus-cw/2488685

Super meget bil for pengene!

21-09-2015 16:15 #6| 0
OP

@Mads Møller - Er det ikke et meget lille bagagerum i sådan en I30 sw?

22-09-2015 06:05 #7| 0

Nope - da jeg undersøgte sagen i sin tid var det faktisk den største i klassen (altså Focus/Megane/Ceed klassen) - og samtidig det mest 'brugbare', altså mht opbevaring. (jeg skal feks kun skille Barnevognen i 2 dele - top og bund - og den skal ikke 'møffes' ind på én helt bestemt måde...)

- Men det er jo super individuelt, så jeg vil naturligvis anbefale dig at tage en dag ud af kalenderen og køre rundt til nogle forhandlere og prøve lidt forskelligt.

Redigeret af Mads Møller d. 22-09-2015 06:44
22-09-2015 06:19 #8| 0

Kia ceed sw.
Og til november komme med deres svar på automatgear til benzin udgaven.

22-09-2015 07:54 #9| 1

Husk at diesel-biler kræver at I køre lange strækninger. Alt for mange kikker kun på km/l og vælger en diesel, selvom deres kørselsmønster mere er til benzin og en forkert kørt diesel kan på sigt give dyre reparationer.

22-09-2015 08:09 #10| 0
dankjar skrev:Husk at diesel-biler kræver at I køre lange strækninger. Alt for mange kikker kun på km/l og vælger en diesel, selvom deres kørselsmønster mere er til benzin og en forkert kørt diesel kan på sigt give dyre reparationer.

Jeg har ellers hørt at dette ikke gør sig gældende længere med de nyere diesel motorere

22-09-2015 08:14 #11| 0

De nye diesel motorer har også partikel filter, så jo det gør sig stadig gældende.

22-09-2015 09:13 #12| 0
chmpen85 skrev: Jeg har ellers hørt at dette ikke gør sig gældende længere med de nyere diesel motorere

Det er også 95% en gammel skrøne. Det 'ødelægger' ikke motoren at køre mindre ture som mange gerne vil bilde dig ind, men man skal være opmærksom på at brændstoføkonomien først bliver fordelagtigt ved længere ture hvor motoren bliver ordenlig varm.

22-09-2015 09:21 #13| 0
Mads Møller skrev:

Det er også 95% en gammel skrøne. Det 'ødelægger' ikke motoren at køre mindre ture som mange gerne vil bilde dig ind, men man skal være opmærksom på at brændstoføkonomien først bliver fordelagtigt ved længere ture hvor motoren bliver ordenlig varm.




Mente også det mere var sådan noget. Har selv skiftet til diesel og det har bestemt kunne mærkes på brændstof økonomien.
22-09-2015 09:23 #14| 0

Hvad kalder i egentlig korte ture og hvad mener i er diesel egnet ture??

22-09-2015 09:51 #15| 0
Mads Møller skrev: Det er også 95% en gammel skrøne. Det 'ødelægger' ikke motoren at køre mindre ture som mange gerne vil bilde dig ind, men man skal være opmærksom på at brændstoføkonomien først bliver fordelagtigt ved længere ture hvor motoren bliver ordenlig varm

Nej, motoren går som sådan ikke i stykker. Men partikel filteret skal brændes ordentligt igennem jævnligt, for at det ikke tilstopper.

Hvis det stopper til, kan det ikke brændes igennem og skal skiftes, og det koster.

22-09-2015 10:19 #16| 0
j43ger skrev:Nej, motoren går som sådan ikke i stykker. Men partikel filteret skal brændes ordentligt igennem jævnligt, for at det ikke tilstopper.

Hvis det stopper til, kan det ikke brændes igennem og skal skiftes, og det koster.

Korrekt - Men en enkelt tur med høje omdrejninger (e.g. motorvej) bare en gang i mellem og du er all-good. Jeg er mere ude efter den gamle skrøne med at dieselbiler kun duer til lange stræk, og har du et kørselsmønster hvor du en gang i mellem kører bykørsel/mormorkørsel/kort tur så smadrer du motoren og du skulle have valgt en benziner i stedet - Det er simpelthen ikke rigtig!

22-09-2015 10:25 #17| 0
Mads Møller skrev: Korrekt - Men en enkelt tur med høje omdrejninger (e.g. motorvej) bare en gang i mellem og du er all-good. Jeg er mere ude efter den gamle skrøne med at dieselbiler kun duer til lange stræk, og har du et kørselsmønster hvor du en gang i mellem kører bykørsel/mormorkørsel/kort tur så smadrer du motoren og du skulle have valgt en benziner i stedet - Det er simpelthen ikke rigtig

Enig, men har du 5-7 km på arbejde, og kun besøger familien langt væk hvert halve år, begynder det at knibe. Selvfølgelig kan du smide den ud på motorvejen, og tage en god tur hver uge, men det er ikke det værd. Så hellere spare den ekstra afgift, og den ugentlige tur på motorvejen.

Men helt enig i at skrønen omkring dieselbiler, er kørt meget op.

22-09-2015 10:27 #18| 0

Jamen så er vi jo fuldstændigt enige :-)

22-09-2015 10:33 #19| 0
OP

Motorvejskørsel 3-4 gange i ugen... Primært længere ture +50km..

Vi har en lille benzin mikrobil (Suzuki Alto) til at handle ind m.m.

22-09-2015 10:59 #20| 0

Overvej at kigge på en i30 - jeg tror at du vil få punkteret nogle fordomme hvis du først ser den live og prøver en tur bag rattet (det fik jeg i hvert fald!)

Redigeret af Mads Møller d. 22-09-2015 11:22
22-09-2015 11:13 #21| 0
OP

Det vil jeg prøve - tak.

22-09-2015 18:55 #22| 0

Hvis der er den praktiske børnecontainer, du er på udkig efter så kast lige et blik på en VW Caddy. Prisen starter fra 200K.


Har den selv og den er genial når man har mindre børn der skal sidde i autostole. Skydedøre og kæmpe bagagerum så der masser af plads til barnevogn etc.


Køn er den ikke - men hvis du hedder Per, er postbud og har en lille kat, der hedder Emil så bestiller du den bare i rød.


/runc

Redigeret af runc d. 22-09-2015 19:07
22-09-2015 21:30 #23| 0

Kører selv i Ford Focus st.car med god plads til bagage og barnevogn(adskilt) samt to gange autostole og oppakning

: http://ford.bn.dk/kvalitets-brugtbiler-hos-bjarne-nielsen-a-s.aspx?vid=1075305&run=norm&pg=3


De nyeste dieslemodeller er vistnok opgivet til 29,4 km/l, kører selv meget motorvej og landevej (50-60.000 km/år) og ligger i snit med 23,5-24 km/l sommer og ca. 23 km/l vinter.


22-09-2015 23:11 #24| 0

Jeg kan ikke levere meget input på specifikke modeller i denne kategori eller priser for den sags skyld (bor ikke i DK), men lige mht. Ford og Renault, så har jeg kørt rigtig meget Ford (flere modeller, har kørt mange kilometer i Focus og Mondeo) og Renault (én Megane cabrio som jeg har lagt 60K km i), og vil så absolut hælde mod Ford rent kvalitetsmæssigt. Det betyder måske mindre fra ny med garanti, men jeg er virkelig overbevist om at på længere sigt er der væsentligt mindre bøvl med Ford. Og så kører de bare fænomenalt til prisen; jeg er stor fan af Focus stationcar som har plads, ligger glimrende på vejen og lader til at have godt udstyr.

23-09-2015 00:08 #25| 0

Ikke en reel anbefaling, men mine forældre har købt en Dacia Duster som de har været meget tilfredse med. Nu tænkte jeg ikke så meget på den model, men deres anden model, nemlig www.dacia.dk/biler/logan-mcv/ . Den fåes til under halvdelen af dit budget, har en fin benzinøkonomi, og så vidt jeg husker, er den ret stor. Jeg har ikke nogle personlige erfaringer med den, men det er et bilmærke der satser stort og er på vej frem. Men stadig i discount segmentet, selvfølgelig, men designet fejler da ikke noget. Ta' en prøvetur i dén også, så har du mere at sammenligne med

23-09-2015 09:18 #26| 0

En Dacia er fin hvis man bare vil have en billig bil (for det er den ift andre mærker). Men man opdager også hurtigt at der ER forskel på hvad man får for sine penge når man sammeligner finishen inde i en Dacia med en 'rigtig' bil.

- Men dermed ikke sagt at en Dacia er et godt bud hvis man er ligeglade med biler og bare skal have et billigt og praktisk transportmiddel ;-)

24-09-2015 16:19 #27| 0
OP

@runc - Kører for mange km til en Caddy


@dallernofler - Har også før kørt ældre mondeo samt Focus C-Max som jeg begge har været yderst tilfreds med. Behøver man skal pille hjulene af barnevognen når du pakker den? :)



@Life=Rigged - Tak for budet. En bekendt jeg kørte med for nyligt har også købt en. Den føles simpelthen bare for ringe, og for tarvelig i alt. Nej herfra til Dacia.



← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar