NL 200 6max

#1| 0

Hej


Spillede en hånd fra mobilen tidligere i dag uden HUD. Jeg har siddet ved bordet ca. 10 min. Villain sidder lige til venstre for mig. Hidtidig action:

Han har 3 bettet mig 1 gang BTN vs CO, hvor jeg foldede pf.

Jeg har limpet A4s i SB og kaldt hans raise samt c/c flop KJ4 og turn 8. River J går tjek-tjek, og hans QQ er gode.

For et orbit siden raisede jeg BTN, han kalder i SB og cf A42 flop.


Nu til hånden. Spillet er 5 vejs. Hero har 100BB. Villain dækker. Foldet til mig på BTN. Jeg raiser til 3BB med T9, og han kalder som eneste fra SB. Uden meget info om ham tænker jeg hans range er 22-99, AT/AJ+ og måske nogle broadways. Flop (7BB) Q98. Jeg tjekker bag for at holde potten nede med min semigode handske og for at skjule mit par. Desuden bluffer han måske på blanke turn og / eller river.


Turn 6. Jeg better 4,5BB, han kalder. River (16BB) 3. Jeg better 7,5BB, da jeg forventer at være foran og vurderer, at han kan kalde med dårligere. Ham CR til 34BB. Hero?


Kaj

24-06-2016 00:16 #2| 0

Den her kombo er helt fin at folde. Du har et par bagdør flushes og 9X og 8X kombinationer, der kan bluffcatche.


Dit river valuebet er meget close. Jeg vil foretrække at chba. Du skal være god omtrent 77 % af tiden mod hans bluffcatch+ range for at den her sizing giver mening. Jeg tror ikke, at han har nok 8x bluffcatchers og dårligere 9x, i forhold til antal af svage Qx, A9/K9 og completed FDs.

Redigeret af chrrrist d. 24-06-2016 00:17
24-06-2016 03:22 #3| 2

Har lavet et semi "toy-game" i CREV, for at se hvilke kombinationer der er gode at bluffcatch vs hvilke der ikke er.

Du får omtrent 31 % potodds på kald, så han skal bluffe ca 1/3 af tiden. Har bare opsat nogle tilfældige ranges (da det er et semi toygame/hypotetisk simulering), så han er tildelt følgende:


As9s,As8s,Ks9s,Ks8s,Js9s,Js8s,Ts9s,Ts8s,9s7s,8s7s (value)


Ks9d,Js6d,As8c,Ts8d,8h7s (bluff)


Har tilføjet forskellige flush kombinationer og forskellige bluffkombinationer, så vi ikke ved, at han kun bluffer KsX. Så hvis vi f.eks. har Ks9h ved vi, at han altid har value, fordi vi blocker alle hans bluffs.


Jeg ved ikke, hvad din flop chba-range er, så har bare tilføjet nogle kombinationer:



Her kan du se, at hvis SB har flushes som valuekombinationer, er det breakeven/positiv EV at bluffcatche med blockers.


Nedenfor kan du se EV-forskellen på din T9o kombination og en T9o kombination, hvor du blocker flushkombinationer:



Så når du skal bluffcatche, skal du overveje hvordan du blocker villains range. I nogle spots er det endda vigtigere end styrken af din hånd. I nogle spots kan det være -EV at bluffcatche toppar, men være +EV at bluffcatche 3rd par med god blocker.

24-06-2016 07:40 #4| 0
OP

@chrrrist Tak for analyse, som jeg synes er meget interessant. Mht mit riverbet mener jeg, at han også kalder 22-77, som ikke har ramt set.

24-06-2016 13:38 #5| 0
OP

Hvilke hænder repræsenterer villain? For mig er det flush eller bluff. Måske nogen også spiller 33/66 på samme måde. JT forventer jeg at høre fra tidligere.


@chrrist Jeg synes du har mange flushkombos med. Kalder villain pf med de dårligste af dine kombos 97s mv?

Redigeret af kaj666 d. 24-06-2016 13:38
24-06-2016 14:01 #6| 0
kaj666 skrev:@chrrist Jeg synes du har mange flushkombos med. Kalder villain pf med de dårligste af dine kombos 97s mv?

Den range jeg har givet SB, er ikke et bud på, hvad han kan have. Hvor mange valuekombinationer han har, er sådan set ligegyldigt, så længe 1/3 af hans XR-range er bluffs. Så antallet af valuekombinationer ændrer ikke EV'en for dig - han kunne også have 2 valuekombinationer og 1 bluffkombination. Problemet ved at lave med kun én bluffkombination i vores toy-game er, at de bluffcatchers der blocker for hans bluffkombinationer bliver -EV, da han altid vil have value, når vi har den bluffcatcher. Giver det mening? Pointen er ikke at opsætte en specifik range for villain, men at illustrere hvordan der kan være stor EV-forskel, afhængig af om du har T9 eller T9 (ca 17bb EV forskel i vores toygame).

Jeg mener i øvrigt, at 22, 44 og 55 er optimistiske bluffcatchers at tildele villain. Hvis du tildeler SB dem, er dit riverbet nok fint nok, men jeg tror selv at nogle 8x, 9x og flushes er mere sandsynlige, hvorfor jeg foretrækker chba på river. Jeg vil også eliminere alle JT-kombinationer fra hans range, som du er inde på og jeg tror sjældent, at folk XR 33/66 stort på river, når flushen completer.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar